Víno, ktoré má štýl

Na špičkové moravské i zahraničné vína sa špecializuje franšízová sieť Víno Hruška. Tento rok otvorila už 4 nové franšízy, a jednu vlastnú vinotéku. Dve nové franšízy sa nachádzajú v Prahe. Celkovo pod značkou Víno Hruška funguje po celej krajine 19 franšízových pobočiek, a 8 vlastných. Mottom spoločnosti pre výrobu a produkciu tých najlepších moravských odrodových vín a cuvée, je "Víno, ktoré chutí". Špecialitou sú dizajnové darčekové kazety a personalizované darčeky.
Ďalšie franšízy má v pláne Víno Hruška otvárať až budúci rok. Hľadá preto franšízantov predovšetkým v okolí Jičína a Plzne, ale nebránia sa ani ďalším oblastiam aj na Slovensku. Vinotéky, reštaurácie a vinné bary musia byť dostupné pre peších zákazníkov, ale tiež pre cestujúcich, ktorí zastavujú na krátky nákup. Osvedčené sú lokality umiestené okolo frekventovaných miest, svojich zákazníkov si nájdu tiež prevádzky v pokojných a obytných zónach. Podľa typu franíšízy je nutná prevádzka s velikosťou 50m2, 100m2 a nad 100m2.
Obchodný talent je najdôležitejší
"Náš ideálny franšízant ovláda trochu IT, má už skúsenosti s gastronómiou a asi najdôležitejší je obchodný talent," hovorí projektový manažér Michal Morrison s tým, že pokiaľ je franšízant nadšený do svojej práce, môže byť i laikom v oblasti vinárstva. Franšízanti značky Víno Hruška platia licenčný poplatok vo výške 10 000 Eur, ročný prevádzkový a marketingový poplatok 1 000 Eur, a zmluvy sa uzatvárajú na 5, 10 a 20 rokov. Franšízanti musia počítať i s ďalšími investíciami do zariadenia predajne a naskladnenia tovaru, ktorého výška sa liší podľa veľkosti príslušnej prevádzky.
Štylizáciu každej vinotéky franšízor rieši vždy v spolupráci s dizajnérom, novým franšízantom sľubuje podporu i pri výbere vhodného typu prevádzky, miesta a priestorov. K dispozícii majú tiež poradenstvo a zdieľané know-how prostredníctvom obchodných manažérov a prevádzkovej príručky, vlastnej pokladne, prevádzkový a objednávkový systém, a pripojenie k zákazníckemu vernostnému programu. Personál vinoték a vinných barov absolvuje vždy zaškolenie od degustátorov a sommeliérov. Víno Hruška podporuje tiež rozvoj sociálnych sietí, a svojim franšízantom ponúka tiež poradenstvo v oblasti firemných zakáziek a reklamných služieb.
Prečítaj články

Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.