Stánky s úspešným biznisom

Sezónnemu podnikaniu sa darí všade, kam sa chodí za odpočinkom a zábavou. Pokiaľ plánujete svoju značku či podnik prezentovať cez predaj v pojazdnej predajni, vašou veľkou výhodou budú nízke vstupné náklady, pretože ušetríte za prenájom, kúpu i zariadenie kamennej predajne. Najčastejšie sa v pojazdných predajniach a za pulty predajných stánkov podnikatelia "vrhajú" do gastronómie. Typicky letným tovarom sú zmrzliny, ktoré v posledných rokoch doplňajú všelijaké špeciálne mrazené dezerty a ďalšie cukrárenské špeciality.
V Poľsku zažívajú nárast popularity točené a strojovo vyrábané zmrzliny. Spoločnosť LODOstrefa tento rok v Poľsku sprevádzkovala 10 nových zmrzlinových stánkov, ďalšie 4 fungujú od tohto roka na Slovensku. Licenciu ale ponúka stále i českým záujemcom. V ČR by v prípade dohody mohli stáť stánky napríklad pred obchodmi predajných reťazcov Kaufland a Tesco. Lokalita pritom nie je striktným príkazom, záleží vždy na franšízantovi a vzájemnej dohode. Minimálna investícia činí 2 750 eur, potom sa platí franšízový poplatek 240 eur za mesiac.
Od zmrzliny k mäsu
Tiež siete prevádzok s americkými zmrzlinami (tzv. twisted ice cream) Lody Bonano sú zatiaľ najviac úspešné z Európy v Poľsku, kde vlastnia 270 predajných miest. Podobne ako v prípade LODOstrefy i Lody Bonano poskytuje franšízantom zmrzlinárské stroje, receptúry a suroviny na výrobu na 30 druhov točenej zmrzliny. Jednu franšízovú prevádzku má spoločnosť tiež na Slovensku. Záujemca o prevádzkovanie zmrzlinového obchodu by si mal pripravit asi 25 tisíc eur. Návratnosť tejto investície je odhadovaná na dva až päť mesiacov.
Mrazené dezerty na zmrzlinovej báze predáva v pojazdných predajniach ICE’N’GO! Pochúťku fanúšikovia prekrstili na “guličkovú zmrzlinu”, v ČR si ju môžete vychutnať od roku 2011. Centrála ponúka pomoc pri zostavovaní biznis plánu hlavne tam, kde sa platí vstupné, ako sú zoologické záhrady a zábavné parky. Zariadený stánok stojí od 7 400 eur. Priebežné mesačné poplatky sa v koncepte ICE’N’GO! neplatia. Nutné je kapitálové zaistenie, a predajný priestor s minimálnou veľkosťou 4 - 6 m2.
Vo forme food trucks je možné si obstarať tiež predajňu alebo stánok poľskej značky Ráj klobás. Ako názov napovedá, zaoberá sa predajom údenín. Za stánok na kľúč platí franšízanti 22 180 eur. Po odovzdaní zariadeného stánku platí franšízant mesačný franšízový poplatok 240 eur. Centrála pritom nevyžaduje žiadný licenčný alebo marketingový poplatok.
Exteriérový stánok je možné po zaplatení licencie prevádzkovať i ako franšízant slovenskej značky Mr. Kebab. Vo verzii bez sedenia musí mať minimálne 35 štvorcových metrov. Základná licencia Mr. Kebab stojí 10 tisíc eur, a franšízanti potom platia pravidelné mesačné poplatky 5-8 % z obratu.
Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?