Stánky s úspešným biznisom
Sezónnemu podnikaniu sa darí všade, kam sa chodí za odpočinkom a zábavou. Pokiaľ plánujete svoju značku či podnik prezentovať cez predaj v pojazdnej predajni, vašou veľkou výhodou budú nízke vstupné náklady, pretože ušetríte za prenájom, kúpu i zariadenie kamennej predajne. Najčastejšie sa v pojazdných predajniach a za pulty predajných stánkov podnikatelia "vrhajú" do gastronómie. Typicky letným tovarom sú zmrzliny, ktoré v posledných rokoch doplňajú všelijaké špeciálne mrazené dezerty a ďalšie cukrárenské špeciality.
V Poľsku zažívajú nárast popularity točené a strojovo vyrábané zmrzliny. Spoločnosť LODOstrefa tento rok v Poľsku sprevádzkovala 10 nových zmrzlinových stánkov, ďalšie 4 fungujú od tohto roka na Slovensku. Licenciu ale ponúka stále i českým záujemcom. V ČR by v prípade dohody mohli stáť stánky napríklad pred obchodmi predajných reťazcov Kaufland a Tesco. Lokalita pritom nie je striktným príkazom, záleží vždy na franšízantovi a vzájemnej dohode. Minimálna investícia činí 2 750 eur, potom sa platí franšízový poplatek 240 eur za mesiac.
Od zmrzliny k mäsu
Tiež siete prevádzok s americkými zmrzlinami (tzv. twisted ice cream) Lody Bonano sú zatiaľ najviac úspešné z Európy v Poľsku, kde vlastnia 270 predajných miest. Podobne ako v prípade LODOstrefy i Lody Bonano poskytuje franšízantom zmrzlinárské stroje, receptúry a suroviny na výrobu na 30 druhov točenej zmrzliny. Jednu franšízovú prevádzku má spoločnosť tiež na Slovensku. Záujemca o prevádzkovanie zmrzlinového obchodu by si mal pripravit asi 25 tisíc eur. Návratnosť tejto investície je odhadovaná na dva až päť mesiacov.
Mrazené dezerty na zmrzlinovej báze predáva v pojazdných predajniach ICE’N’GO! Pochúťku fanúšikovia prekrstili na “guličkovú zmrzlinu”, v ČR si ju môžete vychutnať od roku 2011. Centrála ponúka pomoc pri zostavovaní biznis plánu hlavne tam, kde sa platí vstupné, ako sú zoologické záhrady a zábavné parky. Zariadený stánok stojí od 7 400 eur. Priebežné mesačné poplatky sa v koncepte ICE’N’GO! neplatia. Nutné je kapitálové zaistenie, a predajný priestor s minimálnou veľkosťou 4 - 6 m2.
Vo forme food trucks je možné si obstarať tiež predajňu alebo stánok poľskej značky Ráj klobás. Ako názov napovedá, zaoberá sa predajom údenín. Za stánok na kľúč platí franšízanti 22 180 eur. Po odovzdaní zariadeného stánku platí franšízant mesačný franšízový poplatok 240 eur. Centrála pritom nevyžaduje žiadný licenčný alebo marketingový poplatok.
Exteriérový stánok je možné po zaplatení licencie prevádzkovať i ako franšízant slovenskej značky Mr. Kebab. Vo verzii bez sedenia musí mať minimálne 35 štvorcových metrov. Základná licencia Mr. Kebab stojí 10 tisíc eur, a franšízanti potom platia pravidelné mesačné poplatky 5-8 % z obratu.
Prečítaj články
Fitness franšíza, ktorá šetrí čas
/24.11.2025
Skúsenosti Body Express ukazujú, že spojenie biznisu a zdravého životného štýlu môže fungovať aj v menších mestách a v priestoroch od 50 m², napríklad v administratívnom centre.
Franšízová sieť DepilConcept otvára nové pobočky naprieč Slovenskom. Prináša know-how, ktoré využíva viac ako 250 kliník po celom svete.
Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.