Oxalis mieri do USA a Kanady

Až 75 obchodov by mala mať v budúcnosti sieť obchodov s čajom a kávou Oxalis. Posledné pobočky otvorila spoločnosť v Tábore, Ústí nad Labem, Přerove a Jablonci nad Nisou, do konca roka pribudne ešte Ústí nad Labem a Znojmo. "Výraznejšiu expanziu sme začali už v druhej polovice minulého roka a doteraz sme otvorili celkovo 8 nových predajní alebo stánkov, z toho 5 vlastných a 3 v rámci franchisovej licencie," hovorí marketingová manažérka Helena Mertová. Sieť Oxalis čaj&káva momentálne tvorí celkovo 65 jednotiek v Čechách a na Slovensku, kde má 4 vlastné predajne v Bratislave.
V Českej republike nových franšízantov Oxalis momentálne aktívne nehľadá. "Sme veľmi úspešní na trhoch strednej a východnej Európy, ktoré sú nám geograficky najbližšie. Máme zastúpenie v Pobaltí, vyvážame i do komplikovaných krajín ako je Ukrajina alebo Rusko. Prostredníctvom distribútorov pôsobíme tiež napr. v Španielsku, Škandinávii, na Britských ostrovoch, Tenerife a ďalších," vypočítava Mertová.
Objednávka až z Uzbekistanu
Oxalis budúci rok oslávi už 25 rokov na trhu. Pripravuje pre túto príležitosť vydanie knihy, ktorá bude mapovať nie iba vznik a históriu firmy spolu s autentickými snímkami, ale bude obsahovať tiež veľa zaujímavých informácií o čajoch a kávach, ich druhoch a pôvode, a samozrejme tiež tipy na prípravu. "Oslavy prebehnú v letných mesiacoch, pretože v tej dobe bola i naša spoločnosť založená a naši obchodní partneri sa majú určite na čo tešiť," hovorí Mertová.
Všeobecne sa čaj podľa nej stále popularizuje. "Už nie je braný iba ako nápoj, ktorý upokojí vašu myseľ a zvýši koncentráciu. Čaj je používaný do koktejlov, alko i nealko drinkov, zmrzlín, balených ľadových čajov a limonád atď. Čajová osveta sa šíri pomerne rýchlo prostredníctvom rôznych čajových festivalov, prednášok a kurzov, ktoré každým rokom narastajú," vysvetľuje Mertová s tým, že Oxalis posilňuje i v exporte vďaka novým akvizíciám. Nedávno realizovala firma prvú objednávku, ktorá putovala na územie Uzbekistanu a Kyrgyzstanu. Pokúsiť sa chce tiež o vstup do USA a Kanady.
Prečítaj články

Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?