Franšízy medzi TOP značkami

Aentúra Millward Brown vydala opätovne aktualizovaný rebríček BrandZ Top 100. Hodnotu značky určuje pravidelne na základe údajov o súčasných a očakávaných ziskoch, a tiež podľa prieskumu medzi dvoma miliónmi klientov z 30 krajín sveta. Zoznamu dlhé roky vedie globálna technologická spoločnosť. Tento rok sa do čela rebríčka podarilo prebojovať i niekoľkým franšízovým spoločnostiam. Ide o známe americké fastfoodové reťazce: McDonald’s, KFC, Starbucks a Subway.
Svetovo najuznávanejšou značkou zostáva i naďalej Google, ktorého hodnota sa aktuálne uvádza na približne 235 581 miliárd dolárov. Medziročne hodnota najväčšieho webového vyhľadávača sveta narástla o celých sedem percent. Druhý Apple stúpol o 3 % na necelých 235 miliárd dolárov, tretí Microsoft má hodnota asi 143 miliárd dolárov. Celková hodnota stovky najcennejších značiek sveta oproti minulému roku stúpla o osem percent na 3,6 bilióna dolárov.
Silná štvorka fastfoodov vládne
Väčšina spoločností na vrchole TOP 100 pochádza zo Spojených štátov. Maloobchod zastupuje v prvej desiatke štvrtý internetový predajca Amazon. Prvú desiatku uzatvára franšízový reťazec rýchleho občerstvenia McDonald’s s približnou hodnotou 97 miliárd dolárov. Kaviarenská sieť Starbucks skončila 22, kurací špecialista KFC je na 45. mieste, a sieť bagetérií Subway obsadila 81 miesto.
Najväčší rast v minulom roku zaznamenala spoločnosť Amazon, ktorá zvýšila svoju hodnotu o viac ako 40 miliárd dolárov. Nasledovali spoločnosti Google, Apple, Microsoft, a Facebook, ktorý skončil v celkovom hodnotení piaty. Hodnota značiek piatich technologických gigantov tvorí 25 % súhrnnej hodnoty všetkých firiem v TOP 100. Pri percentuálnom hodnotení rastu hodnoty bodovala tiež firma Adidas, jej cena vzrástla počas roka o takmer 58% na 8,3 miliárd dolárov.
Výsledky celkovo potvrdzujú minuloročné predpovede americkej poradenskej spoločnosti s tým, že podoba zákazníckeho servisu i maloobchodu sa bude rýchlo meniť spolu s nárastom moderných technológií a prepojovaním s klasickými obchodnými metódami a spôsobmi predaja.
Prečítaj články

Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?