Franšízy medzi TOP značkami
Aentúra Millward Brown vydala opätovne aktualizovaný rebríček BrandZ Top 100. Hodnotu značky určuje pravidelne na základe údajov o súčasných a očakávaných ziskoch, a tiež podľa prieskumu medzi dvoma miliónmi klientov z 30 krajín sveta. Zoznamu dlhé roky vedie globálna technologická spoločnosť. Tento rok sa do čela rebríčka podarilo prebojovať i niekoľkým franšízovým spoločnostiam. Ide o známe americké fastfoodové reťazce: McDonald’s, KFC, Starbucks a Subway.
Svetovo najuznávanejšou značkou zostáva i naďalej Google, ktorého hodnota sa aktuálne uvádza na približne 235 581 miliárd dolárov. Medziročne hodnota najväčšieho webového vyhľadávača sveta narástla o celých sedem percent. Druhý Apple stúpol o 3 % na necelých 235 miliárd dolárov, tretí Microsoft má hodnota asi 143 miliárd dolárov. Celková hodnota stovky najcennejších značiek sveta oproti minulému roku stúpla o osem percent na 3,6 bilióna dolárov.
Silná štvorka fastfoodov vládne
Väčšina spoločností na vrchole TOP 100 pochádza zo Spojených štátov. Maloobchod zastupuje v prvej desiatke štvrtý internetový predajca Amazon. Prvú desiatku uzatvára franšízový reťazec rýchleho občerstvenia McDonald’s s približnou hodnotou 97 miliárd dolárov. Kaviarenská sieť Starbucks skončila 22, kurací špecialista KFC je na 45. mieste, a sieť bagetérií Subway obsadila 81 miesto.
Najväčší rast v minulom roku zaznamenala spoločnosť Amazon, ktorá zvýšila svoju hodnotu o viac ako 40 miliárd dolárov. Nasledovali spoločnosti Google, Apple, Microsoft, a Facebook, ktorý skončil v celkovom hodnotení piaty. Hodnota značiek piatich technologických gigantov tvorí 25 % súhrnnej hodnoty všetkých firiem v TOP 100. Pri percentuálnom hodnotení rastu hodnoty bodovala tiež firma Adidas, jej cena vzrástla počas roka o takmer 58% na 8,3 miliárd dolárov.
Výsledky celkovo potvrdzujú minuloročné predpovede americkej poradenskej spoločnosti s tým, že podoba zákazníckeho servisu i maloobchodu sa bude rýchlo meniť spolu s nárastom moderných technológií a prepojovaním s klasickými obchodnými metódami a spôsobmi predaja.
Prečítaj články
Crazy Bubble mieri na Slovensko
/08.09.2025
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Najčítanejšie
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.