Zelená franšíza 2017? Čaj

Medzinárodná Európska franšízová federácia (European Franchise Federation) udeľuje Green Franchise Award každoročne. Za vynikajúce výsledky na poli franšízingu, šetrný a udržateľný prístup k životnému prostrediu a celkovému hospodárstvu. Pred niekoľkými dňami vyhlasovala víťaza za rok 2017, ktorým sa stala nemecká franšízová sieť TeaGschwendner. Iniciátorkou ceny, ktorá sa vyhlasuje od roku 2013, bola švajčiarska profesorka ekonómie a špecialistka na franšízing Veronika Bellone.
Predajca čajov z Meckenheimu má aj pozitívny sociálny a kultúrny dopad na podnikateľské prostredie v domácej krajine, už od svojho založenia v roku 1978 je značka podľa EFF verná svojmu záväzku podnikať v harmónii s prírodou i človekom. Tým tiež podľa asociácie podporuje sociálnu a ekonomickú spravodlivosť. Vďaka rozsiahlym školeniam v rámci spoločnosti TeaGschwendner tieto zásady udržateľnosti rozvoja preniesol do oblasti franšízíngu, myslí si franšízová asociácia z Berlína.
Ešte aspoň dva české obchody
V Česku sa zatiaľ vybrané čaje a čajové doplnky od nepálskych farmárov predávajú iba v jednom obchode - na Vodičkovej ulici v Prahe. Vedenie spoločnosti oznámilo, že by rado v blízkej budúcnosti pridalo ešte dva české obchody: prvý v moravskej metropole Brne, a ešte jeden v hlavnom meste. Koncept je vhodný ale tiež do ďalších miest s minimálnym počtom 100 tisíc obyvateľov.
Celková investícia do franšízy TeaGschwendner sa pohybuje medzi 100 až 200 tisíc euro. Pre otvorenie predajne je potrebné vytipovať priestor s rozlohou 40 až 80 m² a s výkladnou skriňou. Ideálny kandidát sa má vyznať v obchodovaní, byť komunikatívny a priateľský, orientovaný na úspech. A musí mať rád čaj. Úspešným kandidátom z Čiech je TeaGeschwendner schopný garantovať, že ich sortiment bude rovnaký ako v Nemecku, alebo napríklad v Chicagu.
Prečítaj články

Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.