Zdravé menu aj pre Nemcov
Filozofiou značky Fitness food menu je prianie poskytovať ľudom komplexný spôsob stravovania s profesionálnymi službami. Hlavným cieľom nie je iba redukcia váhy, ale i správny spôsob stravovania pomocou zdravých a nechemicky ošetrených surovín. Počas 7 rokov fungovania koncept otvoril viac ako 60 českých pobočiek, ďalších 11 ich prevádzkuje Fitness food menu na Slovensku, jednu pobočku má tiež vo Viedni.
Tento rok mal majiteľ licencie v pláne expanziu do Poľska. Skôr sa však podarilo nájsť vhodného franšízanta v Nemecku. "Plánovaná expanzia do Poľska sa zatiaľ nepodarila kvôli legislatíve. Poliaci majú odlišné zákony týkajúce sa výroby jedla a stravovania ako my," vysvetľuje majiteľ franšízovej spoločnosti Tomáš Volf. S tým, že naopak prekvapivo hladko prebehlo jednanie ohľadom otvorenia pobočky v Nemecku.
"Pre nás bol doterajší neúspech v Poľsku viac ako vyvážený záujmom z Nemecka, a tiež Maďarska," hovorí Volf. Prekvapením pre neho bolo obzvlášť Nemecko, ktoré má vraj miernejšie zákony pre potravinárskych výrobcov, ako spomínané Poľsko. Ani tam sa ale firma svojich plánov nevzdáva, v túto chvíľu sú jednania s vybraným masterfranšízantom vo fáze pred podpisom zmlúv, ktoré sa podľa Volfa mierne preťahujú, a ťažko odhadovať, ako dlho ešte potrvajú. Franšízanti sa v prípade Nemecka i Maďarska značke prihlásili sami, v Nemecku bolo uchádzačov o licenciu niekoľko.
Cezhraničný predaj štartuje expanziu
Cezhraničný predaj rieši Fitness food menu i kvôli zákonom akýmsi mostom, doplňuje Tomáš Volf. Pri hranici s príslušnou krajinou najskôr vybuduje výrobné miesto, napríklad v Komárne. Cez hranice potom jedlo distribuuje do okolia Budapešti. Vďaka miernosti nemeckých úradov nebolo nič podobného nutné opäť v Nemecku. Pobočka a výrobňa v Cvikove zásobuje zdravými pokrmami svoje najbližšie okolie. "Zatiaľ v Nemecku opatrne zisťujeme situáciu a možnosti. Naše pôsobenie tam sa už nedá nazvať skúšobnou prevádzkou, žiadne veľké investície v oblasti v túto chvíľu však neprichádzajú v úvahu," doplňuje Volf.
I u nás stále platí možnosť podnikať so značkou Fitness food menu, licenčný poplatok činí 5 555 eur až 7 400 eur. Kandidát musí splniť podmienky zmluvy, ktorá upravuje okrem iného i legislatívne, právne a hygienické pravidlá. Pri podpise sa franšízant zaväzuje k ich plneniu, a tým i podriadenosti sa podmienkam nastaveným franšízorom (napr. zachovanie nastavených receptúr). Viac informácií nájdete v katalógu.
Prečítaj články

Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.