Podnikanie s licenciou po francúzsky

Parížsky franšízový veľtrh, ktorý je najväčšou prehliadkou franšízových príležitostí v Európe, skončil, a preto nie je od veci sa pozrieť, ako na tom je celkový francúzsky franšízový trh. Podľa posledných informácií Francúzskej franšízovej federácie, funguje na spomínanom trhu 1 719 franšízových konceptov, pod ktorými podniká viac ako 65 tisíc franšízantov.
O tom, že vo Francúzsku má franšízing dlhoročnú tradíciu, svedčí aj to, že prvý franšízový koncept sa na trhu objavil už v roku 1929. Bola ním francúzska sieť škôl Pigier, ktorá funguje dodnes. Najviac franšízových konceptov nájdeme vo Francúzsku v oblasti obchodu, v ktorom funguje až pätina konceptov. Populárne sú tiež fastfoody a predajne potravín. Francúzske značky sa neboja ani expanzie do zahraničia, kde momentálne pôsobí takmer 340 sietí. Najčastejšie mieria do ďalších európskych krajín, štátov stredného východu a do severnej Afriky.
Rozvoju franšízového trhu vo Francúzsku určite pomáha aj fakt, že záujemcovia o franšízové podnikanie sa môžu jednoduchšie dostať k bankovým produktom, ktoré im so štartom podnikania pod zavedenou značkou môžu pomôcť. Všetky francúzske banky totiž majú vo svojom portfóliu produkt zameraný na podporu podnikania v rámci franšízového konceptu. Týmto sa my u nás bohužiaľ zatiaľ pýšiť nemôžeme.
„Tuzemské banky síce majú produkty zamerané na malých a stredných podnikateľov, medzi ktorých franšízanti vo väčšine prípadov patria. Zatiaľ však nenájdeme produkt zameraný na franšízu, ktorý by zohľadňoval fakt, že vo väčšine prípadov ide o podnikanie s nižšou mierou rizika,“ hovorí Lenka Nováková, business development manager poradenské spoločnosti PROFIT system franchise services.
Prečítaj články

Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
„Flexibilita, inovatívny prístup a schopnosť reagovať na zmeny budú zásadné pre úspech,“ odkazuje budúcim franšízantom Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system.