Podnikanie s licenciou po francúzsky

Parížsky franšízový veľtrh, ktorý je najväčšou prehliadkou franšízových príležitostí v Európe, skončil, a preto nie je od veci sa pozrieť, ako na tom je celkový francúzsky franšízový trh. Podľa posledných informácií Francúzskej franšízovej federácie, funguje na spomínanom trhu 1 719 franšízových konceptov, pod ktorými podniká viac ako 65 tisíc franšízantov.
O tom, že vo Francúzsku má franšízing dlhoročnú tradíciu, svedčí aj to, že prvý franšízový koncept sa na trhu objavil už v roku 1929. Bola ním francúzska sieť škôl Pigier, ktorá funguje dodnes. Najviac franšízových konceptov nájdeme vo Francúzsku v oblasti obchodu, v ktorom funguje až pätina konceptov. Populárne sú tiež fastfoody a predajne potravín. Francúzske značky sa neboja ani expanzie do zahraničia, kde momentálne pôsobí takmer 340 sietí. Najčastejšie mieria do ďalších európskych krajín, štátov stredného východu a do severnej Afriky.
Rozvoju franšízového trhu vo Francúzsku určite pomáha aj fakt, že záujemcovia o franšízové podnikanie sa môžu jednoduchšie dostať k bankovým produktom, ktoré im so štartom podnikania pod zavedenou značkou môžu pomôcť. Všetky francúzske banky totiž majú vo svojom portfóliu produkt zameraný na podporu podnikania v rámci franšízového konceptu. Týmto sa my u nás bohužiaľ zatiaľ pýšiť nemôžeme.
„Tuzemské banky síce majú produkty zamerané na malých a stredných podnikateľov, medzi ktorých franšízanti vo väčšine prípadov patria. Zatiaľ však nenájdeme produkt zameraný na franšízu, ktorý by zohľadňoval fakt, že vo väčšine prípadov ide o podnikanie s nižšou mierou rizika,“ hovorí Lenka Nováková, business development manager poradenské spoločnosti PROFIT system franchise services.
Prečítaj články

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.