Chuť a tradícia

Alfou a omegou úspechu špecializovaných obchodov s potravinami, vrátane tých farmárskych, je kvalita ponúkaných produktov. Nami oslovené franšízové koncepty sa zhodujú v jednom. Zabezpečiť ju sa dá prísnymi kritériami pre výber dodávateľov. Nie je potom náhodou, že väčšinu z nich tvoria malí a strední výrobcovia, ktorých kontrola je jednoduchšia ako veľkých výrobcov. „Novo zaraďované výrobky a dodávatelia našej siete prechádzajú viacstupňovou kontrolou, ktorá sa zameriava hlavne na zloženie, výrobné postupy, pôvod a výživové parametre produktu,“ prezradzuje konateľ siete Náš Grunt Jiří Málek s tým, že okrem toho dodávateľov osobne navštevuje. Práve pri návšteve farmy či výroby sa dá spoznať, nakoľko sú deklarované parametre pravdivé, ako je to s hygienou výroby a postupmi.
Prísne kritéria musia spĺňať tiež produkty ponúkané franšízovej siete My Food Market. „Všetok tovar v našej ponuke musí vyhovovať nášmu kódexu. Podlieha prevereniu špecialistovi nákupu. Vo väčšine prípadov potom prebieha návšteva priamo u dodávateľa,“ potvrdzuje prax kontrolných návštev u výrobcov Luděk Chini, konateľ spoločnosti My Food Market.
Na vlastný jazyk
Tento pomerne nový franšízový koncept, ktorý prináša svojim zákazníkom sortiment nie iba z Česka, ale tiež delikatesy zo zahraničia, však išiel pri snahe dosiahnuť čo najväčšiu kontrolu nad kvalitou ponúkaných výrobkov ešte ďalej. Rozhodol sa rozbehnúť vlastnú výrobu. „Produkty, ktoré si sami vyrábame, máme kompletne pod kontrolou od výberu ingrediencií, cez ich spracovanie až po balenie finálneho produktu. Kvalitu je tiež možné dodržať aj pri väčšom počte pobočiek,“ hovorí Luděk Chini. V pobočkách My Food Market majú zákazníci možnosť využiť aj priestor vyhradený na konzumáciu jedál, ktoré sú na mieste pripravené z čerstvých surovín.
Existujú však aj ďalšie siete, ktoré neveria v úspech iba vďaka domácim dodávateľom a pre kvalitné potraviny cestujú za hranice našej krajiny. Medzi nich patrí aj franšízový koncept Boutique Gurmán, ktorý si zakladá práve na tom, že si pre kvalitné delikatesy chodí do zahraničia. „Preto často cestujeme do Holandska, kde sami jednáme s výrobcami či miestnymi dodávateľmi syrov. Z delikates si vyberáme len originálny tovar, ktorý nenájdete v iných sieťach,“ odhaľuje tajomstvo sortimentu Boutique Gurmán Pavla Mročková s tým, že samozrejmosťou je kontrola zloženia jednotlivých výrobkov a tiež ich chuť.
Kvalita, ako už bolo spomenuté, je tou najdôležitejšou pre ponuku oslovených franšízových sietí. Svoju úlohu hrá aj jedinečnosť sortimentu. „Máme radi tovar priamo od výrobcov. Preto v produktoch okrem kvality hľadáme aj tradíciu, dobré meno a zaujímavý príbeh,“ hovorí Pavla Mročková s tým, že s vyhľadávaním dodávateľov, najmä tých tuzemských, pomáhajú i franšízanti. Rovnako je to aj v My Food Market a Našom Grunte. Aj tu majú franšízanti možnosť navrhovať dodávateľov. Ti sú potom v prípade Nášho Gruntu testovaní na vybraných predajniach a pri úspešnej odozve môžu byť zaradení do celej siete. Samozrejme potom, čo prejdú kontrolou majiteľov siete.
Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?