Chuť a tradícia

Alfou a omegou úspechu špecializovaných obchodov s potravinami, vrátane tých farmárskych, je kvalita ponúkaných produktov. Nami oslovené franšízové koncepty sa zhodujú v jednom. Zabezpečiť ju sa dá prísnymi kritériami pre výber dodávateľov. Nie je potom náhodou, že väčšinu z nich tvoria malí a strední výrobcovia, ktorých kontrola je jednoduchšia ako veľkých výrobcov. „Novo zaraďované výrobky a dodávatelia našej siete prechádzajú viacstupňovou kontrolou, ktorá sa zameriava hlavne na zloženie, výrobné postupy, pôvod a výživové parametre produktu,“ prezradzuje konateľ siete Náš Grunt Jiří Málek s tým, že okrem toho dodávateľov osobne navštevuje. Práve pri návšteve farmy či výroby sa dá spoznať, nakoľko sú deklarované parametre pravdivé, ako je to s hygienou výroby a postupmi.
Prísne kritéria musia spĺňať tiež produkty ponúkané franšízovej siete My Food Market. „Všetok tovar v našej ponuke musí vyhovovať nášmu kódexu. Podlieha prevereniu špecialistovi nákupu. Vo väčšine prípadov potom prebieha návšteva priamo u dodávateľa,“ potvrdzuje prax kontrolných návštev u výrobcov Luděk Chini, konateľ spoločnosti My Food Market.
Na vlastný jazyk
Tento pomerne nový franšízový koncept, ktorý prináša svojim zákazníkom sortiment nie iba z Česka, ale tiež delikatesy zo zahraničia, však išiel pri snahe dosiahnuť čo najväčšiu kontrolu nad kvalitou ponúkaných výrobkov ešte ďalej. Rozhodol sa rozbehnúť vlastnú výrobu. „Produkty, ktoré si sami vyrábame, máme kompletne pod kontrolou od výberu ingrediencií, cez ich spracovanie až po balenie finálneho produktu. Kvalitu je tiež možné dodržať aj pri väčšom počte pobočiek,“ hovorí Luděk Chini. V pobočkách My Food Market majú zákazníci možnosť využiť aj priestor vyhradený na konzumáciu jedál, ktoré sú na mieste pripravené z čerstvých surovín.
Existujú však aj ďalšie siete, ktoré neveria v úspech iba vďaka domácim dodávateľom a pre kvalitné potraviny cestujú za hranice našej krajiny. Medzi nich patrí aj franšízový koncept Boutique Gurmán, ktorý si zakladá práve na tom, že si pre kvalitné delikatesy chodí do zahraničia. „Preto často cestujeme do Holandska, kde sami jednáme s výrobcami či miestnymi dodávateľmi syrov. Z delikates si vyberáme len originálny tovar, ktorý nenájdete v iných sieťach,“ odhaľuje tajomstvo sortimentu Boutique Gurmán Pavla Mročková s tým, že samozrejmosťou je kontrola zloženia jednotlivých výrobkov a tiež ich chuť.
Kvalita, ako už bolo spomenuté, je tou najdôležitejšou pre ponuku oslovených franšízových sietí. Svoju úlohu hrá aj jedinečnosť sortimentu. „Máme radi tovar priamo od výrobcov. Preto v produktoch okrem kvality hľadáme aj tradíciu, dobré meno a zaujímavý príbeh,“ hovorí Pavla Mročková s tým, že s vyhľadávaním dodávateľov, najmä tých tuzemských, pomáhajú i franšízanti. Rovnako je to aj v My Food Market a Našom Grunte. Aj tu majú franšízanti možnosť navrhovať dodávateľov. Ti sú potom v prípade Nášho Gruntu testovaní na vybraných predajniach a pri úspešnej odozve môžu byť zaradení do celej siete. Samozrejme potom, čo prejdú kontrolou majiteľov siete.
Prečítaj články

Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
„Flexibilita, inovatívny prístup a schopnosť reagovať na zmeny budú zásadné pre úspech,“ odkazuje budúcim franšízantom Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system.