Franšíza pre podnikavých

Franšízová sieť BON BON expandovala v minulom roku do Viedne. Ako sa Vám na danom trhu darí?
Viedenskú pobočku sme otvárali v decembri. Môžem povedať, že išlo o môj splnený sen. Viedenský BON BON nenaplnil naše očakávania. Nie preto, že by o naše produkty nebol vo Viedni záujem, ale myslím si, že rozhodnutie riadiť viedenský obchod z Českej republiky nebolo dobré rozhodnutie. Je to veľmi ďaleko. Preto sme sa rozhodli predajňu počas apríla zatvoriť. Neznamená to, že by sme na Viedeň zanevreli. Nebol iba správny čas tam preraziť. To sa občas v biznise stáva.
V Českej republike máte zhruba 20 pobočiek, na Slovensku štyri. Aké plány máte v najbližšej dobe, čo sa rozširovania pobočiek na týchto trhoch týka?
Dobrou správou je, že sa sieť BON BON rozvíja prakticky neustále. Neustále sa nám hlásia noví záujemcovia o franšízovú licenciu. Momentálne jednáme o otvorení obchodu v Třinci a tiež v Prahe na Proseku. V tomto roku chceme viac dupnúť do pedálov franšízového rozvoja, neplánujeme otváranie vlastných obchodov. Pokiaľ by sa však objavila nejaká super príležitosť, samozrejme si ju nenecháme ujsť.
A ako sa BON BON darí na Slovensku?
Značku si na Slovensku zákazníci obľúbili rovnako ako u nás. Veľmi nás to teší. Už dlhšiu dobu sa nám tam však nepodarilo otvoriť novú franšízovú pobočku. Náš rozvoj momentálne stagnuje, a to aj napriek tomu, že slovenskí franšizanti nemajú také striktné pravidlá ako u nás. Môžu napríklad vo svojich Chocolateriách predávať aj tovary od ďalších dodávateľov, nie iba od nás.
Koľko obchodov BON BON je podľa Vás tuzemský trh schopný prijať?
Neexistuje žiadne číslo, ktoré by predstavovalo maximálny počet prevádzok na trhu. Myslím si, že každé mesto, s počtom obyvateľov minimálne 20 tisíc, môže mať svoj vlastný obchod BON BON. Samozrejme za predpokladu, že sa nájdu vhodné priestory, ktoré budú vyhovovať pomerne prísnym podmienkam.
Ako sa Vám rozvoj prostredníctvom franšízových partnerov osvedčil?
Zo spolupráce s franšízantami som nadšená. Som presvedčená, že sa nám darí vyberať takých partnerov, ktorých cieľom je úspech značky BON BON. Nie iba vlastný. Za BON BON dýchajú, pracujú so značkou, s médiami. Dávajú nám spätnú väzbu, čo je pre nás dôležité, aby sme sa ďalej zlepšovali. Naši franšízanti sú podnikaví, nie sú to iba predavači. Aj keď mám pocit, že im v rámci spolupráce toho zase tak veľa neposkytujeme, iba školenia, produkty, pomoc so zariaďovaním pobočky a následnou prevádzkou, oni s nami ťahajú za jedno lano. Chcú, aby šla celá značka dopredu.
Prečítaj články

Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?