Lídrom vo franchisách

Expanzia značky Subway vo svete pokračuje. V septembri najväčšia franchisová sieť prekročila počet 42700 otvorených reštaurácií v 108 krajinách sveta. Iba v Európe firma dosiahla počet 4500 reštaurácií. „Od januára do septembra sme uviedli do prevádzky 50 nových pobočiek v strednej a východnej Európe,“ dodáva Martin Princ, Area Development Manager Central & Eastern Europe. Aj na Slovensku sa darí Subway rozširovať.
Na Slovensku sa nachádza 12 franchisových reštaurácií Subway, predovšetkým v Bratislave. A záujemcovia o franchisovú licenciu sa stále ozývajú. Avšak je vidieť, že o výbere franchisy premýšľajú čím ďalej, tým viac. „Pozorujeme väčšiu opatrnosť u záujemcov, a s tým spojený vyšší záujem o franchisové koncepty, ktoré majú určitú históriu a na trhu fungujú. Stretávame sa tiež s mladšími ročníkmi, ktoré nemajú vyriešené financovanie. Tieto komplikácie rozhodujú, či si reštauráciu otvoria alebo nie,“ komentuje záujemcov Martin Princ.
Spoločnosť Subway otvorila v rámci strednej a východnej Európy niekoľko reštaurácií vo voľne stojacich budovách. Súčasťou niektorých je drive-thru. „Zaznamenali sme vyšší záujem u reštaurácií podobného typu. To ovplyvní aj nárast predaja ďalších jednotiek ako čerpacie stanice či motely,“ upozorňuje Martin Princ s tým, že týmto smerom sa chce Subway uberať.
Prečítaj články

Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?