Lídrom vo franchisách

Expanzia značky Subway vo svete pokračuje. V septembri najväčšia franchisová sieť prekročila počet 42700 otvorených reštaurácií v 108 krajinách sveta. Iba v Európe firma dosiahla počet 4500 reštaurácií. „Od januára do septembra sme uviedli do prevádzky 50 nových pobočiek v strednej a východnej Európe,“ dodáva Martin Princ, Area Development Manager Central & Eastern Europe. Aj na Slovensku sa darí Subway rozširovať.
Na Slovensku sa nachádza 12 franchisových reštaurácií Subway, predovšetkým v Bratislave. A záujemcovia o franchisovú licenciu sa stále ozývajú. Avšak je vidieť, že o výbere franchisy premýšľajú čím ďalej, tým viac. „Pozorujeme väčšiu opatrnosť u záujemcov, a s tým spojený vyšší záujem o franchisové koncepty, ktoré majú určitú históriu a na trhu fungujú. Stretávame sa tiež s mladšími ročníkmi, ktoré nemajú vyriešené financovanie. Tieto komplikácie rozhodujú, či si reštauráciu otvoria alebo nie,“ komentuje záujemcov Martin Princ.
Spoločnosť Subway otvorila v rámci strednej a východnej Európy niekoľko reštaurácií vo voľne stojacich budovách. Súčasťou niektorých je drive-thru. „Zaznamenali sme vyšší záujem u reštaurácií podobného typu. To ovplyvní aj nárast predaja ďalších jednotiek ako čerpacie stanice či motely,“ upozorňuje Martin Princ s tým, že týmto smerom sa chce Subway uberať.
Prečítaj články

Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?