Intenzívne rokovania
Franchisový koncept Náš Grunt je jednou z najrýchlejšie rastúcich sietí v Českej republike. Ide o váš cieľ alebo je záujem o spoluprácu z rad franchisantov tak veľký?
Už pri zakladaní firmy sme uvažovali o viacerých pobočkách a budovali štruktúru s ohľadom na budúci rozvoj. Záujem z rad franchisantov aj dodávateľov predčil naše očakávania. Vďaka tomu máme dnes 28 farmárskych predajní po celej republike.
Čím si vysvetľujete, že sú licencie vášho konceptu pre potenciálnych franchisantov tak atraktívne?
Hlavnú prednosť vidím v tom, že sa nám podarilo nájsť dieru na trhu a prísť vo vhodný čas. Segment kvalitných domácich potravín má súčasne perspektívu dlhodobého rastu. K tomu našim franchisantom ponúkame veľmi ústretové podmienky a značný rozsah služieb v rámci franchisy.
Aký potenciál na českom trhu ešte vidíte? Je tu medzi koncovými zákazníkmi o ponuku farmárskych predajní záujem?
Dobré lokálne potraviny sú stále na vzostupe. Z môjho pohľadu sa jedná o dlhodobý trend, potvrdený vývojom v ostatných európskych krajinách. S rastúcou osvetou, kultúrou nákupu, záujmom o čerstvosť má tento segment značnú perspektívu. Na našich predajniach zaznamenávame medziročné nárasty návštevnosti aj v desiatkach percent. Naším strednodobým cieľom je dobudovať sieť na 50 predajní. S radom nových záujemcov preto už rokujeme.
Ako by ste zhodnotil konkurenciu, ktorú Náš Grunt na českom trhu má?
Ako jediná sieť sme si udržali koncept výhradne českých potravín. Zákazník sa tak u nás nemusí starať o pôvod ani zloženie, tento výber sme za neho urobili my. V tomto ohľade sme jedineční. S uceleným konceptom predaja farmárskych potravín sme prišli ako prví v ČR a po úspešnom štarte sa logicky začala objavovať rad ďalších predajní. Súčasne na vlnu "farmárskych", "domácich" apod. produktov začali nabiehať aj veľkí hráči na trhu. Vo väčšine prípadov sa však jedná len o marketing so snahou prilákať zákazníkov.
Náš Grunt sa pôvodne volal Český Grunt. Dalo by sa teda tušiť, že dôvodom premenovanie konceptu je plán na expanziu do zahraničia. Premýšľate tiež týmto smerom?
Aktuálne intenzívne rokujeme s partnermi na Slovensku. Radi by sme sa rozvíjali aj v tejto nám príbuznej krajine. Avšak názov Náš grunt je príjemnejšie aj pre Moravskú a Slezskú časť našej republiky, ktoré stavia na tradíciách a lokálnych zvyklostiach.
Aké krajina vás z pohľadu rozvoja siete lákajú?
V horizonte najbližších 2 - 3 rokov sa určite chceme sústrediť na doplnenie neobsadených lokalít v Českej republike (pre náš koncept sú potenciálne zaujímavé mestá nad 15 tis. Obyvateľov) a na expanziu na Slovensko.
Prečítaj články

Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?