Na bicykel, alebo so psom?
Na začiatku tím britskej značky Regatta Great Outdoors tvorilo 12 nadšencov, teraz majú po Európe tisíce zamestnancov a partnerov. Na Slovensku by tiež radi našli nadšencov pre otvorenie franšízy s outdoorovým oblečením a vybavením. Cieľovou skupinou pre franšízy Regatty sú aktívni ľudia so vzťahom k športu a prírode. Takí, ktorí ocenia funkčné oblečenie a vybavenie. Na svoje si tu prídu turisti, bežci, cyklisti, psičkári, ale aj aktívni rodičia, ktorí potrebujú život s deťmi skĺbiť s prácou. Vrchol sezóny má tento biznis vtedy, keď ostatné odbory sú na dovolenke – predávajú totiž oblečenie a vybavenie na lyže, camping, oblečenie na horské túry a ďalšie. Okrem toho, že svojich zákazníkov Regatta oblečie presne pre vybranú aktivitu, pomôže im zariadiť „domov“ v prírode pomocou stanov, prikrývok, varičov, riadu a mnoho ďalšieho.
Spolupráca s franšízantmi prebieha na základe zmluvy o obchodnom zastúpení uzavretej na dobu neurčitú. Zástupcom franšízor zverí tovar, ktorý bol vybraný podľa analýzy predaja a výška závisí od dosiahnutých predajných výsledkov, zhruba je to okolo 35 až 38 %. Predajňu franšízor odporúča pre mestá s viac ako 50 000 obyvateľmi a umiestniť ich môžu ako do obchodných centier, tak do rušných ulíc mesta.
Výška celkovej investície závisí od mnohých faktorov – či je to nová predajňa v štandarde developera, alebo či je pripravená a vyžaduje len drobné úpravy, maľovanie a nábytok. Ziskovosť predajne bude závisieť aj od nákladov vzniknutých na začiatku a lokalite, obvykle sa počiatočná investícia vráti za 18 až 20 mesiacov.

Prečítaj články

,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Britská franšíza s outdoorovým oblečením Regatta Great Outdoors ponúka na Slovensku licencie. Mieri do miest nad 50 tisíc obyvateľov.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.