Na bicykel, alebo so psom?
Na začiatku tím britskej značky Regatta Great Outdoors tvorilo 12 nadšencov, teraz majú po Európe tisíce zamestnancov a partnerov. Na Slovensku by tiež radi našli nadšencov pre otvorenie franšízy s outdoorovým oblečením a vybavením. Cieľovou skupinou pre franšízy Regatty sú aktívni ľudia so vzťahom k športu a prírode. Takí, ktorí ocenia funkčné oblečenie a vybavenie. Na svoje si tu prídu turisti, bežci, cyklisti, psičkári, ale aj aktívni rodičia, ktorí potrebujú život s deťmi skĺbiť s prácou. Vrchol sezóny má tento biznis vtedy, keď ostatné odbory sú na dovolenke – predávajú totiž oblečenie a vybavenie na lyže, camping, oblečenie na horské túry a ďalšie. Okrem toho, že svojich zákazníkov Regatta oblečie presne pre vybranú aktivitu, pomôže im zariadiť „domov“ v prírode pomocou stanov, prikrývok, varičov, riadu a mnoho ďalšieho.
Spolupráca s franšízantmi prebieha na základe zmluvy o obchodnom zastúpení uzavretej na dobu neurčitú. Zástupcom franšízor zverí tovar, ktorý bol vybraný podľa analýzy predaja a výška závisí od dosiahnutých predajných výsledkov, zhruba je to okolo 35 až 38 %. Predajňu franšízor odporúča pre mestá s viac ako 50 000 obyvateľmi a umiestniť ich môžu ako do obchodných centier, tak do rušných ulíc mesta.
Výška celkovej investície závisí od mnohých faktorov – či je to nová predajňa v štandarde developera, alebo či je pripravená a vyžaduje len drobné úpravy, maľovanie a nábytok. Ziskovosť predajne bude závisieť aj od nákladov vzniknutých na začiatku a lokalite, obvykle sa počiatočná investícia vráti za 18 až 20 mesiacov.
                                Najobľúbenejšie športy ako biznis / Národ psíčkarov a cyklistov predstavuje veľký trhový potenciál pre oblečenie a vybavenie.
                            Prečítaj články
                                             
                                                Bielizeň je v móde neustále
                                                /10.06.2024
                                            
                                            ,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Stačí zaistiť priestor s veľkosťou minimálne 50 m2, mať finančné prostriedky na jeho premenu a zariadenie a môžete začať podnikať. Napríklad so spodnou bielizňou.
Najčítanejšie
                                             
                                                Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
                                                /13.10.2025
                                            
                                            Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.