Na bicykel, alebo so psom?
Na začiatku tím britskej značky Regatta Great Outdoors tvorilo 12 nadšencov, teraz majú po Európe tisíce zamestnancov a partnerov. Na Slovensku by tiež radi našli nadšencov pre otvorenie franšízy s outdoorovým oblečením a vybavením. Cieľovou skupinou pre franšízy Regatty sú aktívni ľudia so vzťahom k športu a prírode. Takí, ktorí ocenia funkčné oblečenie a vybavenie. Na svoje si tu prídu turisti, bežci, cyklisti, psičkári, ale aj aktívni rodičia, ktorí potrebujú život s deťmi skĺbiť s prácou. Vrchol sezóny má tento biznis vtedy, keď ostatné odbory sú na dovolenke – predávajú totiž oblečenie a vybavenie na lyže, camping, oblečenie na horské túry a ďalšie. Okrem toho, že svojich zákazníkov Regatta oblečie presne pre vybranú aktivitu, pomôže im zariadiť „domov“ v prírode pomocou stanov, prikrývok, varičov, riadu a mnoho ďalšieho.
Spolupráca s franšízantmi prebieha na základe zmluvy o obchodnom zastúpení uzavretej na dobu neurčitú. Zástupcom franšízor zverí tovar, ktorý bol vybraný podľa analýzy predaja a výška závisí od dosiahnutých predajných výsledkov, zhruba je to okolo 35 až 38 %. Predajňu franšízor odporúča pre mestá s viac ako 50 000 obyvateľmi a umiestniť ich môžu ako do obchodných centier, tak do rušných ulíc mesta.
Výška celkovej investície závisí od mnohých faktorov – či je to nová predajňa v štandarde developera, alebo či je pripravená a vyžaduje len drobné úpravy, maľovanie a nábytok. Ziskovosť predajne bude závisieť aj od nákladov vzniknutých na začiatku a lokalite, obvykle sa počiatočná investícia vráti za 18 až 20 mesiacov.

Prečítaj články

,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Britská franšíza s outdoorovým oblečením Regatta Great Outdoors ponúka na Slovensku licencie. Mieri do miest nad 50 tisíc obyvateľov.
Najčítanejšie

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.