Loft má štýl
Loft je silnou exportnou značkou džínsovej módy, ponúkajúcou franšízové zastúpenie v Európe, severnej Afrike a na Blízkom východe. Od konkurencie sa odlišuje tým, že ich kolekcie sú trendové a pritom originálne. Drží sa však rozumnej cenotvorby a patrí medzi dostupné produkty aj pre bežných zákazníkov, vrátane mladšej generácie. Najtypickejším prvkom značky Loft je ľadovo modrý dvojitý šev na nohaviciach džínsov. Ich štýl sedí ľuďom, ktorí sa chcú odlíšiť a ocenia práve tieto originálne detaily.
V Turecku, kde značka vznikla, má už 50 pobočiek a zhruba 1000 predajných miest vo vybraných obchodných domoch. Ďalších 15 pobočiek teraz majú v Európe, Ázii aj Afrike, konkrétne napríklad v Albánsku, na Cypre (Severná časť), Luxembursku a Alžírsku. Dogan Tarhan, medzinárodný obchodný manažér spoločnosti Loft, k expanzii na trhu v posledných troch rokoch uvádza: ,,Počas pandémie sme rovnako ako veľa ďalších podnikov museli prehodnotiť naše stratégie a investície. Videli sme ju aj ako príležitosť na rozšírenie našej značky po celej Európe. Boli to ťažké časy pre všetkých, ale aj ťažké časy poskytujú možnosti." Do konca roku 2024 franšízor plánuje otvoriť 80 franšízových obchodov vlastnených spoločnosťou a mieri napríklad do Srbska, Spojených arabských emirátov a Saudskej Arábie. Tiež chce pre svoju franšízovú sieť rozvíjať nové distribučné kanály v oblastiach, ako je e-commerce.
Na Slovensku hľadajú zástupcov pre novú pobočku, ktorý by dokázal túto originálnu a kvalitnú módu sprostredkovať na našom trhu. Koncept franšízovej spolupráce majú premyslený od originálnych vlastných kolekcií cez počiatočnú aj priebežnú podporu pre franšízantov. Franšízor zaškolí personál, pomôže s technickými aj strategickými otázkami. Na Slovensku by sa originálnej móde s prepracovanou stratégiou prezentácie malo podariť presadiť sa v konkurencii odevných reťazcov. Táto príležitosť čaká na osobnosti, ktoré majú už určité skúsenosti s maloobchodom a záujem o vývoj odevných trendov.

Prečítaj články

Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
50 vlastných pobočiek v Turecku a 15 franšíz v ďalších európskych krajinách. Pribudne medzi ne aj Slovensko?
Najčítanejšie

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?