Franšíza v krajkách
Príležitosť rozbehnúť toto podnikanie sa ponúka napríklad prostredníctvom franšízovej licencie značky Esotiq, ktorá chce na náš trh vstúpiť zo susedného Poľska. Jej cieľom je vytvoriť u nás s pomocou franšízových partnerov hustú sieť pobočiek, ideálne tak, aby značka nechýbala v žiadnom z veľkých miest, resp. veľkých obchodných centier. Na domácom poľskom trhu aktuálne funguje zhruba 260 predajní tejto značky.
So spoluprácou s franšízovými partnermi má spoločnosť Esotiq & Henderson bohaté skúsenosti. Na základe licencií totiž prevádzkujú jej franšízanti pobočky aj v Nemecku, Estónsku alebo napríklad Lotyšsku. Franšízovej expanzii nahráva okrem iného aj to, že záujemcovia o franšízové licencie nemusia mať žiadne skúsenosti s podnikaním. Všetko potrebné pre úspešné fungovanie obchodu Esotiq sa naučia v rámci školiaceho programu. Pre franšízora je najmä dôležité nájsť partnerov, ktorí sú pripravení sa zaviazať k tomu, že aktívne povedú svoju pobočku a budú ju prevádzkovať v súlade so štandardmi celej siete.
Na veľkosti záleží
Franšízant je ako majiteľ obchodu zodpovedný za celý jeho chod. Od sledovania skladových zásob, cez nábor zamestnancov a personálne riadenie, až po sledovanie a hodnotenie predajov, ktoré jeho pobočka dosahuje. Počas celej doby spolupráce s franšízorom sa môže franšízant obrátiť na jeho tím, ktorý je pripravený pomôcť franšízovým partnerom siete s riešením s problémami, ktoré môžu nastať v každodennej prevádzke.
A ako je to s finančnou náročnosťou vstupu do podnikania pod hlavičkou značky Esotiq? Výška počiatočnej investície je závislá na niekoľkých faktoroch, z ktorých kľúčovú úlohu zohráva priestor, v ktorom chce budúci franšízant svoje podnikanie rozbehnúť. Záleží totiž na jeho veľkosti, ktorá by sa mala pohybovať od 50 do zhruba 100 m2, a tiež na rozsahu úprav, ktoré treba vykonať, aby obchod spĺňal požiadavky siete. Investičné náklady spojené s usporiadaním salónu Esotiq činia zhruba 225 eur za m2.
Prečítaj články
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.