Franšíza v krajkách
Príležitosť rozbehnúť toto podnikanie sa ponúka napríklad prostredníctvom franšízovej licencie značky Esotiq, ktorá chce na náš trh vstúpiť zo susedného Poľska. Jej cieľom je vytvoriť u nás s pomocou franšízových partnerov hustú sieť pobočiek, ideálne tak, aby značka nechýbala v žiadnom z veľkých miest, resp. veľkých obchodných centier. Na domácom poľskom trhu aktuálne funguje zhruba 260 predajní tejto značky.
So spoluprácou s franšízovými partnermi má spoločnosť Esotiq & Henderson bohaté skúsenosti. Na základe licencií totiž prevádzkujú jej franšízanti pobočky aj v Nemecku, Estónsku alebo napríklad Lotyšsku. Franšízovej expanzii nahráva okrem iného aj to, že záujemcovia o franšízové licencie nemusia mať žiadne skúsenosti s podnikaním. Všetko potrebné pre úspešné fungovanie obchodu Esotiq sa naučia v rámci školiaceho programu. Pre franšízora je najmä dôležité nájsť partnerov, ktorí sú pripravení sa zaviazať k tomu, že aktívne povedú svoju pobočku a budú ju prevádzkovať v súlade so štandardmi celej siete.
Na veľkosti záleží
Franšízant je ako majiteľ obchodu zodpovedný za celý jeho chod. Od sledovania skladových zásob, cez nábor zamestnancov a personálne riadenie, až po sledovanie a hodnotenie predajov, ktoré jeho pobočka dosahuje. Počas celej doby spolupráce s franšízorom sa môže franšízant obrátiť na jeho tím, ktorý je pripravený pomôcť franšízovým partnerom siete s riešením s problémami, ktoré môžu nastať v každodennej prevádzke.
A ako je to s finančnou náročnosťou vstupu do podnikania pod hlavičkou značky Esotiq? Výška počiatočnej investície je závislá na niekoľkých faktoroch, z ktorých kľúčovú úlohu zohráva priestor, v ktorom chce budúci franšízant svoje podnikanie rozbehnúť. Záleží totiž na jeho veľkosti, ktorá by sa mala pohybovať od 50 do zhruba 100 m2, a tiež na rozsahu úprav, ktoré treba vykonať, aby obchod spĺňal požiadavky siete. Investičné náklady spojené s usporiadaním salónu Esotiq činia zhruba 225 eur za m2.
Miesto v obchode / Úlohou franšízanta je venovať sa svojmu podnikaniu aktívne, takže osobne povedú svoje pobočky. Franšíza nie je vhodná iba pre obyčajného investora. Prečítaj články
Slováci oceňujú kvalitu a štýl
/01.07.2024
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.