Podnikanie na telo
Pôvodom poľská značka predajní spodnej bielizne, plaviek, pyžám a kozmetiky si pre svoju ďalšiu expanziu vyhliadla okrem iného aj Slovensko. A práve tu chce nájsť spoľahlivých franšízových partnerov, ktorí by jej sieť na tuzemskom trhu rozširovali. Musia byť ale pripravení investovať do rozbehnutia podnikania pod cudzou značkou vlastné peniaze.
Náklady spojené so zariadením priestoru sa podľa poskytovateľa licencie, spoločnosti Esotiq & Henderson, pohybuje okolo 225 eur/ m2. Optimálna veľkosť priestoru je medzi 50 a 100 m2. Nachádzať by sa mali v centre mesta, na hlavnej triede, kadiaľ prejde za deň veľké množstvo ľudí, alebo v obchodnom centre. Samozrejme, konečná suma, ktorú musí franchisant investovať, sa odvíja od stavu predajných priestorov a rozsahu nutných zmien. Svoju úlohu v tom tiež hrá do určitej miery aj to, v akom meste bude obchod otvorený.
Do praxe po tréningu
Veľký dôraz kladie vedenie siete na vzhľad jednotlivých obchodov. Ten musí byť jednotný. „Naši partneri využívajú našich dizajnérov na úpravu svojich priestorov. Cieľom je vytvoriť prostredie, ktoré zaručí pohodlie a komfort pre zákazníka, a tiež správne množstvo vystaveného tovaru, ktorý zaručí dobrý ďalší predaj,“ uvádza franšízor.
Dobrou správou pre všetkých záujemcov o franšízové licencie môže byť, že ich poskytovateľ netrvá na tom, aby mali skúsenosti s podnikaním alebo z odboru. Na začiatku spolupráce je totiž pre nich pripravený školiaci program skladajúci sa z niekoľkých častí. Počas neho sa dozvedia informácie o obchodnej stránke ich biznisu, zoznámia sa s výrobkami značky a osvoja si predajné zručnosti. Produktová a predajná časť školenia je určená nielen pre franšízanta, ale aj pre jeho zamestnancov.

Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?