Módny biznis s franšízou
Tým správnym miestom na otvorenie franšízových obchodov so značkovou módou Esotiq sú mestá s viac ako 50 tisíc obyvateľmi a atraktívne lokality v nich. Kľúčové pre zisk licencie je nájsť ten pravý priestor s veľkosťou 50 až 100 m2, ktorý sa môže nachádzať na obchodných uliciach, aj v nákupných centrách.
Čo sa týka investície, na ktorú sa musí franšízant tejto pôvodom poľskej značky pripraviť, tak tá je závislá najmä od veľkosti obchodu, ktorý sa franšízový partner rozhodne otvoriť, a od veľkosti zmien, ktoré je potrebné realizovať pre jeho prispôsobenie franšízovej sieti. Podmienkou udelenia licencie totiž je, že všetky predajne Esotiq majú rovnaký dizajn, ktorý je povinný rešpektovať každý franšízant. Na úpravu priestorov sa využívajú dizajnéri, ktorých sprostredkuje franšízor. Cieľom je vytvoriť prostredie, ktoré zaručí pohodlie a komfort pre zákazníka, a tiež správne množstvo vystaveného tovaru, ktorý zaručí dobrý predaj. Investičné náklady spojené s usporiadaním salónu Esotiq predstavujú zhruba 225 eur za m2.
Nasadenie a podpora
Poskytovateľ franšízových licencií od svojich budúcich franšízantov nepožaduje, aby mali skúsenosti s podnikaním alebo z odboru. Potrebné informácie totiž načerpajú počas absolvovania školiaceho programu, ktorý sa zameriava na časť obchodnú, ako aj produktovú a predajnú, ktorá je určená aj pre zamestnancov franšízanta. Úlohou franšízanta je aktívne sa venovať podnikaniu, takže osobne povedie svoje pobočky. Samozrejmosťou je aj dodržiavanie štandardov franšízovej siete.
Franšízant je ako majiteľ obchodu zodpovedný za celý jeho chod. Od sledovania skladových zásob, cez nábor zamestnancov a personálne riadenie, až po sledovanie a hodnotenie predajov, ktoré jeho pobočka dosahuje. Počas celej doby spolupráce s franšízorom sa môže franšízant obrátiť na jeho tím, ktorý je pripravený pomôcť franšízovým partnerom siete s riešením problémov, ktoré môžu nastať v každodennej prevádzke.
Prečítaj články
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.