Franšízanti v akcii
Na slovenskom trhu rozširuje značka oblečenia pre deti svoje zastúpenie výhradne prostredníctvom franšízových licencií. Poskytuje ich podnikateľom, ktorí sa rozhodli spojiť svoj biznis so značkou Coccodrillo a sú pripravení sa aktívne podieľať na chode ich pobočiek. „Chceme, aby naši franšízanti strávili v ich obchode 3 až 4 dni v týždni. Len tak sú totiž schopní detailne spoznať nielen produkty, ktoré ponúkajú, ale tiež zákazníkov. Druhou vecou je, že ekonomicky je tento variant pre nich výhodnejší, ako keby iba zainvestovali do otvorenia pobočky a dosadili si do nej zamestnanca,“ hovorí Renata Kubáňová, obchodná manažérka Coccodrillo pre Slovensko a Českú republiku.
Mať na trhu iba tri pobočky rozhodne nie je výsledkom, s ktorým by vedenie konceptu bolo spokojné. Práve preto aktívne vyhľadáva franšízantov pre nové pobočky. Môžu svoje miesto nájsť vo veľkých mestách, aj v tých menších, kde sa počet obyvateľov pohybuje medzi 18 až 20 tisíc. Z miest, v ktorých by Coccodrillo rado videlo svoje obchody, môžeme menovať napríklad Bratislavu, Košice, Trnavu alebo Piešťany. Ideálnym miestom pre otvorenie predajne sú nákupné centrá alebo atraktívne lokality v rámci centier miest.
Investícia do otvorenia obchodu činí 13 700 EUR a zahŕňa úplné zariadenie predajne, ktoré zostáva majetkom franšízového partnera. Licenčné poplatky sa žiadne neplatia. Pri zahájení spolupráce je potrebné počítať s vratnou kauciou, ktorej výška je odvodená od hodnoty naskladneného tovaru. Po ukončení spolupráce sa vracia.

Prečítaj články

Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Expanzia značky Coccodrillo u nás pokračuje. Od začiatku roka pribudli 3 nové pobočky. Aká vysoká investícia na franšízantov čaká?
Nové pobočky na Slovensku aj v Česku. Taký bol rok 2020 pre značku Coccodrillo. Franšízantom pomohli loajálni zákazníci.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Najčítanejšie

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.