Tým najmenším na mieru

Svoj firemný rast preto tento rok potvrdila výrazným rozšírením sortimentu. Oproti predchádzajúcim rokom takmer zdvojnásobili objem novej kolekcie originálneho oblečenia. "V lete firma Tulec Trend otvorila 3 nové predajne, z toho jedna je franšízová," hovorí jeden z majiteľov Tomáš Tulec s tým, že pre nové franšízy značka stále hľadá partnerov po celom Česku aj na Slovensku. Podmienkou je predovšetkým záujem o dlhodobú spoluprácu, rokovania sú vždy individuálne.
"Niektorý franšízant je schopný priniesť svoje vlastné know-how, iný sa učí takpovediac za pochodu," vysvetľuje Tulec s tým, že aj výsledky sa v prípade jednotlivých franšíz líšia. Nutnou podmienkou úspechu pobočiek Tulec Trend je podľa neho predovšetkým dobré predajné miesto, a schopný franšízant, ktorý vedie aj personál na predajni. "Z našich skúseností sa skôr oplatí kvalitnejší obchodný priestor s veľkým pohybom zákazníkov, v opačnom prípade je predajný koncept odsúdený na prácu s jednotkami zákazníkov denne," dodáva Tomáš Tulec.
Franšízant platí len asi štvrtinu nákladov
Franšízantom Tulec Trend ponúka viacero výhod ako je prednostné dodanie nového tovaru, územná exkluzivita, či prioritné doplnenie vypredaného tovaru. Firma v čo najkratšej dobe dodáva a doplňuje tovar na predajňu podľa franšízantom zaslaných objednávok. Predajca či franšízant následne získa odporučené predajné ceny a rozdiel medzi maloobchodnou a veľkoobchodnou cenou tvorí jeho vlastný zisk. Firma zásadne preferuje dlhodobú spoluprácu aj vzhľadom na výšku vlastnej investície.
Predajňa TulecTrend býva do prevádzky uvedená obvykle po 2 až 3 mesiacoch príprav. Minimálna investícia je 5 900 eur a to je za obchod s minimálnou veľkosťou 25 štvorcových metrov. Podľa Tomáša Tulca je vstupná kaucia asi štvrtinou celkových nákladov na výstavbu obchodu, zvyšok dopláca centrála Tulec Trend, ktorá tiež predajňu následne naskladní. V rámci konceptu ale poslednú dobu pribúdajú tiež shop-in-shopy, kedy značka tuzemského detského textilu dovoľuje na jednom mieste predaj kombinovať s iným sortimentom ako je napríklad detská obuv či hračkárstvo.
Prečítaj články

„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Podnikaniu zameranému na deti sa na Slovensku darí. Dôkazom je aj franšíza Tulec Trend. V poslednej dobe eviduje viac kvalitných záujemcov o licencie ako kedykoľvek predtým.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?