Aj Adidas chce bližšie k ľuďom

Spoločnosť Adidas predstavila novú smart mobilnú aplikáciu, ktorá dokáže spoznať záujmy zákazníka. Reagovať by mala vedieť vďaka personalizácie tiež napríklad na narodeniny, zákazníkov by mala informovať o novinkách v ponuke podľa ich veľkosti, veku, obľúbenej farbe a predchádzajúceho záujmu o tovar vrátane napríklad sociálnych sietí, ale i napríklad o aktuálnych výsledkoch športových stretnutí. Jej súčasťou bude tiež chat pre zákaznícke dotazy, kde bude okamžite reagovať obsluha, a samozrejme e-shop.
"S aplikáciou Adidas zlepšujeme služby zákazníkom a dávame im novú, osobnú rovinu. V niekoľkých krokoch môžu učiniť a následne sledovať objednávku priamo prostredníctvom aplikácie, komunikovať so značkou a ťažiť z personalizovaného spravodajstva," uviedol vedúci digitálnej sekcie Adidas Joseph Godsey. Viac ako 60% prevádzky na platformách Adidas pre online nákupy pochádza z mobilných zariadení a spoločnosť očakáva, že tento počet bude v nasledujúcich rokoch ešte podstatne vyšší.
Len prvotriedne tovary a špičkové predajné zážitky
Nemecký koncern Adidas má za cieľ dosiahnuť do roku 2020 ročný príjem 4 miliardy eur, nová aplikácia má byť podľa Godseya jedným z "kľúčových pilierov“ ďalšieho rastu. Spoločnosť sa súčasne chce zamerať tiež viac na svoje franšízové predajne, ktorým chce stanoviť jednotné obchodné pravidla v rámci celej globálnej siete, uviedol viceprezident pre franšízy Adidas Neelendra Singh. "Budeme nemilosrdní. Chceme si byť istí, že investujeme do ľudí, ktorí naopak chcú investovať do nás," povedal Singh.
Už v roku 2013 vedenie firmy prehodnotilo svoj prístup k franšízovým partnerom a oznámilo, že chce lepšie kontrolovať výsledky a obchodné procesy svojich 13 tisíc franšízových pobočiek po celom svete. I vďaka tomu bude mať k dispozícii neustále aktuálne dáta o svojich celkových predajoch a svojich zákazníkoch. Vznikol preto špeciálny franšízový tím, ktorý určuje štandardy pre všetky franšízy Adidas po celom svete. Cieľom bolo okrem iného zamedziť nedodržiavaniu prísnych pravidiel predaje, a pomôcť komunikovať značku ako výrobcu a predajcu špičkových produktov.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.