Správny podnikateľ nie je nikdy spokojný
Ako sa darilo franšízovému konceptu Tulec Trend počas roka 2016?
Veľmi dobre, pretože sa nám podarilo otvoriť 3 franšízové predajne v priebehu 6 mesiacov a jednáme s ďalšími záujemcami o otvorení ďalších. Od tohto roka sme sa rozhodli ponúknuť franšízovú spoluprácu nie iba dlhodobým odberateľom, ale aj novým záujemcom. Príjemným zistením pre nás je, že aj vďaka reklame je záujem väčší, ako by sme si predtým mysleli. Radi by sme tento rok zapracovali predovšetkým na propagácii franšíz na Slovensku a ďalšom rozširovaniu ponuky sortimentu, čo sa ale deje neustále, pretože správny podnikateľ nie je nikdy spokojný.
Čím je koncept pre nových franšízantov podľa vás atraktívny?
Predovšetkým v minimálnej finančnej záťaži, ktorá je nutná pre otvorenie a chod predajne. Nový odberateľ nášho tovaru nemusí mať presné znalosti o celkovom koncepte predajne. Nemusí riešiť ani veľkosť priestoru, celkový dizajn predajne, množstvo tovaru v ponuke, spôsob reklamy, výrobu podporných prostriedkov na predaj (napr. tašky, zľavové kupóny, vernostné karty, atď.). So všetkým mu poradíme, máme dlhoročné skúsenosti. Náš systém je na predaj optimálne nastavený, tak aby nedochádzalo ku zbytočným investíciám, ktoré z nášho pohľadu nie sú nutné, a náš partner by do nich zbytočne investoval ďalšie peniaze a bol by v strate.
Darí sa konceptu aj v zahraničí?
Asi pred 4 mesiacmi sme ponúkli franšízu na Slovensku, a napriek tomu, že cesta ku otvoreniu predajne obvykle býva dlhšia, v Žiline sme prvý slovenský obchod už otvorili. Momentálne jednáme o spolupráci s niekoľkými ďalšími záujemcami.
Na akom produkte franšízanti najviac zarábajú?
Prevažne na tovaroch, ktoré sú pre našu firmu úplne typické a je o ne najväčší záujem. Pre nás je jasnou jednotkou sortiment dojčneského textilu.
Koľko máte v túto chvíľu celkovo pobočiek a koľko je franšízových?
Dodávame do približne 70 predajní, z toho 6 je franšízových a 4 sú vlastné predajne. Radi by sme ale samozrejme do budúcnosti svoju sieť predajní naďalej rozširovali.
S akou čiastkou musí franšízant počítať pre otvorenie novej pobočky?
Musí mať k dispozícii minimálne EUR 5 555. Franšízant nemusí nakupovať tovar a neplytvá zbytočne ďalšími financiami, čo sa hodí predovšetkým na začiatkoch, kedy nový franšízant nemá prehľad o celkovom koncepte našich predajní.
S akou čiastkou musí franšízant počítať pre otvorenie novej pobočky?
Musí mať k dispozícii minimálne EUR 5 555. Franšízant nemusí nakupovať tovar a neplytvá zbytočne ďalšími financiami, čo sa hodí predovšetkým na začiatkoch, kedy nový franšízant nemá prehľad o celkovom koncepte našich predajní.
Máte obavy z konkurenčných značiek, ktorých nie je zopár? Nie je už trh presýtený?
Konkurencia je v tomto odvetví stále veľká. Našou výhodou je, že veľká časť zákazníkov dáva vďaka neprehliadnuteľnému prostrediu s veľkým množstvom predajcov a nových značiek prednosť osvedčeným firmám, ktoré pozná už niekoľko rokov. Ďalej podľa môjho názoru po kríze v roku 2008 veľká časť firiem ukončila činnosť a obchody, kde je možné nájsť ucelený sortiment, už zďaleka nie jej toľko, koľko kedysi.
Vo všetkých mestách, kde sme otvorili novú predajňu sa stretávam s kladným ohlasom u zákazníkov. Chvália si, že je tu konečne solídna predajňa s detským textilom, kde je možné nakúpiť kompletný sortiment dizajnovo vydareného oblečenia. Nie iba starší zákazníci si chvália ochotu s pomocou pri nákupe detského textilu našimi vyškolenými predavačkami, napr. pre svojich príbuzných, čo v reťazcoch chýba.
Chystáte pre franšízantov a zákazníkov nejaké novinky?
V tomto roku chceme rozširovať svoju maloobchodnú sieť a to na všetkých úrovniach. Pretože v mnohých lokalitách a mestách nie je naša značka zastúpená, radi by sme otvorili ďalšie vlastné i franšízové predajne. Našu ponuku sme rozšírili o nový sortiment ako sú napríklad zavinovačky s kokosovým vláknom, nové deky a osušky. Novo ponúkame tiež oblečenie z nových materiálov ako je ekobavlna.
Prečítaj články
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Podnikaniu zameranému na deti sa na Slovensku darí. Dôkazom je aj franšíza Tulec Trend. V poslednej dobe eviduje viac kvalitných záujemcov o licencie ako kedykoľvek predtým.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.