Biznis tri v jednom
Ak chcú firmy získať na svoju stranu stále náročnejších zákazníkov, musia vedieť reagovať kvalitnou ponukou. Kombináciu vysokej kvality a technickej rafinovanosti výrobkov zvolila spoločnosť Regatta Great Outdoors predávajúca outdoorové tovary. Že sa ich stratégia osvedčila, ukazujú úspechy firmy na medzinárodnom trhu, kde je momentálne aktívna vo viac ako tridsiatich krajinách sveta. Aktuálne sú k dispozícii franšízové licencie pre Česko a Slovensko.
Úspech na medzinárodnom poli bol dôvodom získania ceny Queen’s Awards for Enterprise (Cena britskej kráľovnej za podnikanie). Ta je považovaná za najvýznamnejšie ocenenie na britskom trhu a udeľuje sa každoročne od roku 1965 obchodným organizáciám za vynikajúce výsledky v oblasti inovácií a rozvoja medzinárodného obchodu. Získanie tejto ceny bolo doteraz najvyšším ocenením spoločnosti, ktorej začiatky siahajú do roka 1981, kedy bola založená ako malá rodinná firma. Okrem výrobkov značky Regatta Great Outdoors zastrešuje manchesterská centrála aj ďalšie dva outdoorové brandy, Dare 2b a Craghoppers.
Záujemcovia, ktorí získajú franšízovú licenciu, majú podľa zástupca spoločnosti pre český a slovenský trh Milana Nanisty zaručený prístup k firemnému know-how a získavajú pomoc pri rekonštrukcii a úpravách predajných priestor. Franšízanti môžu tiež počítať s poradenstvom v oblasti propagácie obchodu a prevádzkovaní činnosti. „Franšíza nevyžaduje investíciu do licenčného poplatku. Podnikateľ musí počítať s čiastkou od EUR 296 do EUR 445 na meter štvorcový, pričom celková výška závisí na počiatočnom stave nehnuteľnosti,“ popisuje výšku investície Milan Nanista. Pri 100 m² sa suma pohybuje v rozmedzí EUR 29 630 až EUR 44 444. Termín otvorenia obchodu by mal byť zhruba tri mesiace od podpísania franšízovej zmluvy.
Od podnikateľov sa okrem prispôsobenia štandardom značkového obchodu očakáva výber plochy obchodu v rozsahu 80 až 150 m². Predajné priestory môžu byť vlastné alebo v prenájme a mali by sa nachádzať v nákupných centrách alebo na obchodných uliciach miest s viac ako 50 tisíc obyvateľmi. Spoločnosť Regatta Great Outdoors momentálne prevádzkuje 100 franšízových obchodov, pričom 11 z nich sa nachádza v Poľsku. Jeden obchod je prevádzkovaný tiež v outletovom centre Freeport v moravských Hatiach.
Prečítaj články
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Medzi veci, ktoré franšízantku spoločnosti NATURHOUSE Radku Tabačekovú prekvapili najviac, bola reakcia zákazníkov. Výživové poradenstvo nepoznali, pritom po ňom túžili.