Dopyt rastie

V súčasnosti značka dodáva svoje tovary predajcom klasickým spôsobom, prostredníctvom obchodných zástupcov. Pred zhruba piatimi rokmi však začala firma budovať sieť vlastných firemných predajní. „Od toho bol už len krok k vytvoreniu franšízového konceptu, pretože sa nám začali ozývať záujemcovia o licencie,“vysvetľuje Michal Tulec zo spoločnosti Tulec Trend.
Výrobca detského oblečenia Tulec Trend pred piatimi rokmi začal s otváraním firemných predajní a postupne začal využívať na svoj rozvoj aj franchising. Momentálne funguje u našich susedov v Českej republike osem obchodov z ktorých štyri sú v rukách franšízantov.
Cieľom siete je mať v každom relevantnom meste jednu predajňu, ktorá bude postavená primárne na sortimente značky Tulec Trend. „To samozrejme nevylučuje predaj sortimentu, ktorý naša firma nevyrába ako napríklad hračky, spodnú bielizeň alebo detské potreby,“ hovorí Michal Tulec s tým, že firma mieri s pobočkami do rozličných lokalít, teda do väčších, aj menších miest. Stratégiou značky Tulec Trend je otvárať franšízové pobočky v každom meste s potenciálom „s citom“ tak, aby medzi nimi nevznikala zbytočná konkurencia.
Na záujemcov o franšízu čaká investícia na úvod vo výške minimálne € 5 555. V rámci spolupráce firma svojim partnerom pomôže vybrať priestor a spracuje projekt podoby prevádzky. Zároveň svojim franšízantom ponúka územnú exkluzivitu vo zverenej lokalite. Súčasťou spolupráce je aj možnosť vlastného predaja cez e-shop, čo môže byť pre franšízantov zaujímavá položka ich príjmu.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.