RETAIL SUMMIT 2016 sa snaží o rovnováhu

Miestom, kde sa stretnete s predstaviteľmi českého aj medzinárodného retailu, ktorí reprezentujú korporácie aj nezávislé firmy, bude pražský Clarion Congress Hotel. Konferencia poskytne zaujímavý priestor pre interakciu medzi tradičnými kamennými obchodníkmi a agresívne rastúcimi hráčmi E-Commerce. Usporiadateľom akcie je agentúra Blue Events. Portál Franchising.sk je jedným z mediálnych partnerov.
Program RETAIL SUMMITu 2016 odráža podľa usporiadateľov potrebu vyváženej pozície jednotlivých aktérov trhu. Obchodovanie u nás nemá napriek obrovským investíciám realizovaných po roku 1989 stále tú hodnotu, ktorou by si zaslúžilo. Jednotliví kľúčoví aktéri obchodného trhu, od výrobcov cez retailerov až po zákazníkov, zamestnancov či akcionárov nemajú dôvod sa veľmi tešiť, pretože hodnota dodávaná obchodným podnikaním nedosahuje často úroveň, ktorá je očakávaná a tiež reálne možná. Výsledkom je nízka ziskovosť obchodu, výroby aj poľnohospodárstva, malá angažovanosť zamestnancov, nízka loajalita a nespokojnosť zákazníkov, únik kúpnej sily do iných odvetví či dokonca do zahraničia. RETAIL SUMMIT 2016 sa preto venuje práve horúcej téme, ako vrátiť obchodovaniu hodnotu.
Jedným z hlavných predpokladov dosiahnutia vyššej hodnoty obchodovania je práve už spomínaná vyvážená úloha všetkých kľúčových účastníkov trhu. Program konferencie tento fakt v plnej miere reflektuje a ponúka oproti minulým ročníkom ešte väčšiu rovnováhu medzi zastúpením rôznych typov firiem. Sú v ňom teda zastúpené hviezdy českého aj medzinárodného retailu, reprezentujúce korporácie aj nezávislé firmy. Práve tým posledne spomenutým je v ročníku 2016 venovaná mimoriadna pozornosť, pretože sú dôležité nielen pre národnú ekonomiku, ale do budúcnosti musia tiež hrať zásadnú úlohu v kultivácii trhu a zvyšovaní hodnoty obchodného podnikania.
Väčší priestor pre non-food
Organizátori sú veľmi radi, že ich pozvanie prijala reprezentantka európskeho nezávislého obchodu Anne Leppälä-Nilsson, top manažérka škandinávskej obchodnej firmy KESKO a členka predstavenstva asociácie európskych nezávislých obchodníkov (Independent Retail Europe). V plenárnom programe vystúpi aj veľa domácich podnikateľov ako napríklad Vlastislav Bříza z KOH-I-NOOR HOLDING či Karel Pilčík z MP Krásno. Nezávislému trhu je venovaná aj diskusná sekcia za účasti mnohých českých obchodníkov.
Tohtoročný ročník RETAIL SUMMITu bude opäť vrcholným stretnutím stredoeurópskych výrobcov a predajcov potravín, oproti minulým ročníkom však program dáva väčší priestor tiež non-foodovým kategóriám. Priamo v hlavnom programe vystúpi zástupca firmy IKEA, ktorá sa už niekoľkokrát stala absolútnym víťazom súťaže MasterCard Obchodník roku. Zvyšovaniu hodnoty nepotravinárskeho obchodu sa bude venovať tiež samostatná diskusná sekcia. Absolútnou novinkou je zapojenie tých, kto hrajú veľmi významnou úlohu v nákupných košíkoch a napriek tomu sa na nich často zabúda. Program RETAIL SUMMITu 2016 vytvára cielene priestor pre „prvovýrobcov“- poľnohospodárov. Ide o diskusnú sekciu s priamou účasťou farmárov, ale tiež o vystúpenie v hlavnom programe venovanom, podpore lokálnych pestovateľov.
V neposlednom rade bude RETAIL SUMMIT 2016 miestom interakcie medzi tradičnými kamennými obchodníkmi a agresívne rastúcimi hráčmi E-Commerce. Nie je pochýb, že k najatraktívnejším momentom celého eventu bude patriť vystúpenie O. Schmitza, ktorý riadi európsky rozvoj svetovej jednotky, firmy AMAZON. V programe už prisľúbili účasť aj domáce internetové celebrity v čele s Jakubem Havrlantem, šéfom rýchlo expandujúcej skupiny Rockaway.
Program celej konferencie sa finalizuje, o novinkách sa môžete dozvedieť na konferenčných stránkach www.retail21.cz.
Prečítaj články

Neváhajte a vyrazte na veľtrh Franchise Expo do Paríža! Čitatelia portálu Franchising.sk môžu do do 14. februára 2019 využiť voľné vstupenky.
Časopis Entrepreneur zverejnil rebríček TOP 200 franšíz z USA a Kanady, ktoré hľadajú partnerov aj za hranicami týchto krajín. Veľa z nich nájdeme aj na Slovensku. Ktoré sú v prvej desiatke?
Zasľúbená krajina franšízingu. Tak by sa dalo označiť Francúzsko. Tento franšízový trh je totiž dlhodobo najrozvinutejším v Európe. A stále rastie.
Máte zvyk, bez ktorého sa nemôžete sústrediť, premýšľať alebo plánovať? To je dobré znamenie. Môžete zbohatnúť.
Ship Center ponúka zásielkové služby, polygrafickú a 3D tlač firmám i jednotlivcom. Koncept založený na poskytovaní viacerých služieb na jednom mieste chce podnikateľom ponúkať aj u nás.
Najčítanejšie

Po 30 rokoch sa značka Benzina vracia na slovenský trh. Šancu na podnikanie ponúkne aj franšízantom.
Sme radi, keď záujem o otvorenie franšízovej predajne má podnikateľ, ktorý sa chce na jej chode aktívne podieľať, hovorí Stanislav Malohlava, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Franchisové systémy je možno rozdeliť podľa rôznych kritérií: druhu know-how, druhu hospodárskej činnosti či spôsobu organizácie systému.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
Populárne na fóre
Koľko a prečo toľko?
Dobrý deň, pán / pani Ponúkame úvery súkromným a obchodným orgánom za veľmi nízku ročnú úrokovú sadzbu 3%, splácanie od 1 roka do 25 rokov. Poskytujeme...
5 najčastejších chýb v podnikaní
POTREBUJTE ÚVER? AK ÁNO E-mail: Bretthawksloans@gmail.com NA VAŠU ÚVERU DNES, SME NA VAŠE SLUŽBY.
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...