Stávka na vernosť

V minulom roku spoločnosť Elite Mode priviedla na trh dve nové značky - Twin-set Simona Barbieri a Woolrich John Rich & Bros. Ako sa im darí?
V júli minulého roka sme v Prahe otvorili prvý franšízový butik značky Woolrich John Rich & Bros. a značku tiež distribuujeme prostredníctvom partnera vlastniaceho multibrandový butik v Karlových Varoch. Jedná sa o tradičnú voľnočasovú značku, ktorá vznikla v Spojených štátoch a zaznamenáva veľký úspech najmä v Taliansku, Nemecku, Škandinávii, Beneluxe aj Japonsku. U nás značka ešte nie je natoľko známa, takže aj jej rozjazd je pozvoľnejší. Avšak aj napriek tomu si Woolrich získal už mnoho verných klientov, ktorí sa radi vracajú.
A čo sa Twin-set Simona Barbieri týka?
Naproti tomu značka Twin-set Simona Barbieri potvrdila svoj vstup na trh otvorením franšízového butiku v Bratislave v obchodnom centre Eurovea v decembri 2014. Úspešne sa rozbehla aj distribúcie v multibrandových obchodoch a koncom apríla otvoril aj flag-ship store značky Twin-set v Prahe. Jedná sa o výnimočne ženskú, romantickú a zároveň chic módu, ktorá doteraz v našich obchodoch chýbala a preto sme okamžite zaznamenali veľmi kladné ohlasy ako od našich priamych zákazníkov, tak od obchodných partnerov.
Vidíte záujem o franšízovej licencie týchto konceptov?
Obe značky sa snažíme aktívne ponúkať a rozšíriť tak distribúciu, ktorá je zároveň priamo úmerná povedomie o značke, na ktorom tiež intenzívne pracujeme. Zameriavame sa najmä na inzerciu a spoluprácu s lifestylovým časopisy s celonárodnou distribúciou a plánujeme zviditeľnenie značiek napr. aj v rámci Prague Fashion Week v septembri.
Ako vôbec prebieha výber franšízantov? Ide predsa len o luxusné značky, kritériá tak budú zrejme náročná.
Franšízový koncept oboch značiek je pomerne nákladnou investíciou vyžadujúcou, okrem iného, aj vyššiu kúpnu silu danej lokality. Počet miest, ktoré sú vhodné pre franšízovú predajňu, je len niekoľko a zameriavame sa preto tiež na distribúciu prostredníctvom multibrandových predajní. V každom prípade musí budúca franšízant splniť niekoľko základných kritérií: nájsť prestížne obchodné priestory spĺňajúci všetky podmienky, ktoré značka vyžaduje; mať veľmi dobré finančné zázemie pre pomerne náročnú počiatočnú investíciu a byť v neposlednom rade podnikateľsky zdatný.
Väčšina značiek, ktoré na domácom trhu zastupuj ete, či už prostredníctvom spoločností Elite Mode alebo Max Praga, sú z Talianska. Pôvod značky Woolrich John Rich & Bros je však v USA. Prečo tá zmena?
Je pravda, že Woolrich je tradičná americká značka, však jej distribúcii v Európe prevzala v 90. rokoch talianska spoločnosť WP Lavori in corso, kde sa postupne etablovala a dnes je už ikonou. Bolo preto logické, že sa spoločnosť WP v rámci vstupu na nové trhy obrátila na našu agentúru, ktorá už v portfóliu talianskej značky má.
Ako moc Česi a Slováci dnes míňajú za luxusnú módu?
Našťastie, po niekoľkých kritickejší sezónach, a možno aj vďaka správam o pozvoľna ustupujúcej ekonomickej kríze, českí i slovenskí zákazníci si cestu k móde opäť nachádzajú. Hovorí sa, že najužšie segmenty skutočne luxusnej módy krízou netrpia, čo je čiastočne pravda, ale pravdou tiež je, že zmenu nákupného správania sme pocítili ako my v Prahe, tak aj naši partneri v regiónoch. Avšak, naša agentúra distribuuje iba značky preverené, ktoré majú stály okruh verných klientov a štýl a kvalita odevov naďalej presviedča a získava aj zákazníkov nové.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?