Dva obchody

Spoločnosť Yilba Tekstil, ktorá drží master-franchisovú licenciu na odevnú značku Cipo & Baxx pre strednú a východnú Európu, je vo svojom rozvoji úspešná predovšetkým v Poľsku, kde už prevádzkuje 42 franchisových obchodov. Ovocie úspechu zbiera postupne i v strednej Európe, najmä u nás.
Väčšiu obľubu získava značka Cipo & Baxx predovšetkým v tuzemskom štáte, kde sa spoločnosti podarilo podpísať franchisové zmluvy s novými partnermi.„Nový obchod Cipo & Baxx sme otvorili v Košiciach a ďalej v rámci multibrandu v obchodnom centre Max v Poprade,“ upresňuje manažérka zodpovedná za rozvoj značky Agnieszka Celik z firmy Yilba Tekstil. Obe predajne sa pridali k siedmim, ktoré na Slovensku už pôsobia. Firma preferuje rozmery minimálne 50 m2 pre predajňu Cipo & Baxx. Franchisantom neúčtuje žiadne licenčné poplatky.
Rozdiel u českých susedov
Situácia na českom trhu je podstatne rozdielna. Obchody sa nachádzajú v Karlových Varoch a vo Veľkom Týnci. Spoločnosť by rada otvorila obchod v Prahe. „V hlavnom meste už máme niekoľko potenciálnych partnerov, ktorí úspešne vyjednávali s manažérmi veľkých obchodných centier a teraz už len čakajú na vhodné priestory, kde by sa mohla predajňa otvoriť,“ dodáva Agnieszka Celik.
Odevná značka Cipo & Baxx pochádza z Turecka a pôsobí už v niekoľkých krajinách po celom svete, napríklad v Austrálii, USA, Maďarsku, Južnej Afrike či Nemecku. I napriek poklesu v odevnom priemysle sa značke darí rásť a zvyšovať tržby na jednotlivých trhoch, kde pôsobí.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?