Dva obchody

Spoločnosť Yilba Tekstil, ktorá drží master-franchisovú licenciu na odevnú značku Cipo & Baxx pre strednú a východnú Európu, je vo svojom rozvoji úspešná predovšetkým v Poľsku, kde už prevádzkuje 42 franchisových obchodov. Ovocie úspechu zbiera postupne i v strednej Európe, najmä u nás.
Väčšiu obľubu získava značka Cipo & Baxx predovšetkým v tuzemskom štáte, kde sa spoločnosti podarilo podpísať franchisové zmluvy s novými partnermi.„Nový obchod Cipo & Baxx sme otvorili v Košiciach a ďalej v rámci multibrandu v obchodnom centre Max v Poprade,“ upresňuje manažérka zodpovedná za rozvoj značky Agnieszka Celik z firmy Yilba Tekstil. Obe predajne sa pridali k siedmim, ktoré na Slovensku už pôsobia. Firma preferuje rozmery minimálne 50 m2 pre predajňu Cipo & Baxx. Franchisantom neúčtuje žiadne licenčné poplatky.
Rozdiel u českých susedov
Situácia na českom trhu je podstatne rozdielna. Obchody sa nachádzajú v Karlových Varoch a vo Veľkom Týnci. Spoločnosť by rada otvorila obchod v Prahe. „V hlavnom meste už máme niekoľko potenciálnych partnerov, ktorí úspešne vyjednávali s manažérmi veľkých obchodných centier a teraz už len čakajú na vhodné priestory, kde by sa mohla predajňa otvoriť,“ dodáva Agnieszka Celik.
Odevná značka Cipo & Baxx pochádza z Turecka a pôsobí už v niekoľkých krajinách po celom svete, napríklad v Austrálii, USA, Maďarsku, Južnej Afrike či Nemecku. I napriek poklesu v odevnom priemysle sa značke darí rásť a zvyšovať tržby na jednotlivých trhoch, kde pôsobí.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.