Spolupráca otvorená

Doby, kedy si rodičia predávali oblečenie po deťoch medzi sebou, už dávno skončili. Už aj u nás nie je prekvapením, že rodičia chcú svojím deťom kupovať kvalitné a pekné oblečenie. Takéto oblečenie ponúka značka Lego wear, ktorú v tuzemsku i pomocou franchisy rozvíjajú jej výhradný distribútor, firma SmartLife. Na Slovensku prevádzkuje 2 obchody a rozvoj značky tu po nich na nejakú dobu stlmila. To je však minulosť.
Po otvorení dvoch predajní LEGO wear v Bratislave a Košiciach sa spoločnosť SmartLife sústredila na rozvoj v Česku. Na Slovensku musela podnikateľov i napriek vysokému záujmu o franchisovú licenciu počas posledných dvoch rokov dočasne odmietať práve kvôli exkluzivite. „Záujemcov zo Slovenskej republiky vítame, je tu možnosť uchádzať sa o ďalšie franchisy či shop-in-shopy. Ako ideálne miesto pre otvorenie ďalšej predajne sa nám javí Žilina, ale nebránime sa ani ostatným lokalitám s dostatočným počtom obyvateľov, širokou spádovou oblasťou či turistickým ruchom,“ dodáva riaditeľka LEGO wear Jarmila Janíková. Slovensko má podľa nej veľký potenciál.
Naopak v Česku si oblečenie u zákazníkov rýchlo našlo svojich priaznivcov. Tento rok v máji sa podarilo otvoriť v ČR v poradí už tretiu franchisovú predajňu, a to v Prahe-Letňanoch, ktorá sa s rozlohou 100 m2 stala jednou z najväčších predajní LEGO wear na svete. V Prahe sa tak nachádzajú 2 predajne, jedna vlastná a jedna franchisová. „V súčasnej dobe v Prahe hľadáme intenzívne vhodné priestory na prenájom, aby mohla byť otvorená ďalšia franchisová predajňa. Po otvorení tejto tretej pražskej predajne však už ďalšiu expanziu v Prahe na ďalšie dva roky neplánujeme,“ doplňuje Jarmila Janíková s tým, že firma by rada rozšírila značku do krajských miest, ideálne do Brna.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.