Spolupráca otvorená
Doby, kedy si rodičia predávali oblečenie po deťoch medzi sebou, už dávno skončili. Už aj u nás nie je prekvapením, že rodičia chcú svojím deťom kupovať kvalitné a pekné oblečenie. Takéto oblečenie ponúka značka Lego wear, ktorú v tuzemsku i pomocou franchisy rozvíjajú jej výhradný distribútor, firma SmartLife. Na Slovensku prevádzkuje 2 obchody a rozvoj značky tu po nich na nejakú dobu stlmila. To je však minulosť.
Po otvorení dvoch predajní LEGO wear v Bratislave a Košiciach sa spoločnosť SmartLife sústredila na rozvoj v Česku. Na Slovensku musela podnikateľov i napriek vysokému záujmu o franchisovú licenciu počas posledných dvoch rokov dočasne odmietať práve kvôli exkluzivite. „Záujemcov zo Slovenskej republiky vítame, je tu možnosť uchádzať sa o ďalšie franchisy či shop-in-shopy. Ako ideálne miesto pre otvorenie ďalšej predajne sa nám javí Žilina, ale nebránime sa ani ostatným lokalitám s dostatočným počtom obyvateľov, širokou spádovou oblasťou či turistickým ruchom,“ dodáva riaditeľka LEGO wear Jarmila Janíková. Slovensko má podľa nej veľký potenciál.
Naopak v Česku si oblečenie u zákazníkov rýchlo našlo svojich priaznivcov. Tento rok v máji sa podarilo otvoriť v ČR v poradí už tretiu franchisovú predajňu, a to v Prahe-Letňanoch, ktorá sa s rozlohou 100 m2 stala jednou z najväčších predajní LEGO wear na svete. V Prahe sa tak nachádzajú 2 predajne, jedna vlastná a jedna franchisová. „V súčasnej dobe v Prahe hľadáme intenzívne vhodné priestory na prenájom, aby mohla byť otvorená ďalšia franchisová predajňa. Po otvorení tejto tretej pražskej predajne však už ďalšiu expanziu v Prahe na ďalšie dva roky neplánujeme,“ doplňuje Jarmila Janíková s tým, že firma by rada rozšírila značku do krajských miest, ideálne do Brna.
Prečítaj články
Slováci oceňujú kvalitu a štýl
/01.07.2024
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.