Spolupráca otvorená

Doby, kedy si rodičia predávali oblečenie po deťoch medzi sebou, už dávno skončili. Už aj u nás nie je prekvapením, že rodičia chcú svojím deťom kupovať kvalitné a pekné oblečenie. Takéto oblečenie ponúka značka Lego wear, ktorú v tuzemsku i pomocou franchisy rozvíjajú jej výhradný distribútor, firma SmartLife. Na Slovensku prevádzkuje 2 obchody a rozvoj značky tu po nich na nejakú dobu stlmila. To je však minulosť.
Po otvorení dvoch predajní LEGO wear v Bratislave a Košiciach sa spoločnosť SmartLife sústredila na rozvoj v Česku. Na Slovensku musela podnikateľov i napriek vysokému záujmu o franchisovú licenciu počas posledných dvoch rokov dočasne odmietať práve kvôli exkluzivite. „Záujemcov zo Slovenskej republiky vítame, je tu možnosť uchádzať sa o ďalšie franchisy či shop-in-shopy. Ako ideálne miesto pre otvorenie ďalšej predajne sa nám javí Žilina, ale nebránime sa ani ostatným lokalitám s dostatočným počtom obyvateľov, širokou spádovou oblasťou či turistickým ruchom,“ dodáva riaditeľka LEGO wear Jarmila Janíková. Slovensko má podľa nej veľký potenciál.
Naopak v Česku si oblečenie u zákazníkov rýchlo našlo svojich priaznivcov. Tento rok v máji sa podarilo otvoriť v ČR v poradí už tretiu franchisovú predajňu, a to v Prahe-Letňanoch, ktorá sa s rozlohou 100 m2 stala jednou z najväčších predajní LEGO wear na svete. V Prahe sa tak nachádzajú 2 predajne, jedna vlastná a jedna franchisová. „V súčasnej dobe v Prahe hľadáme intenzívne vhodné priestory na prenájom, aby mohla byť otvorená ďalšia franchisová predajňa. Po otvorení tejto tretej pražskej predajne však už ďalšiu expanziu v Prahe na ďalšie dva roky neplánujeme,“ doplňuje Jarmila Janíková s tým, že firma by rada rozšírila značku do krajských miest, ideálne do Brna.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?