Jannis Samaras: Kofola vsadila na franchisu

Vaša firma je momentálne tretím najväčším hráčom na českom trhu nealkoholických nápojov. Aký ďalší cieľ chcete dosiahnuť? Máte ambíciu stať sa českou jednotkou?
Chceme robiť prácu, ktorú robíme čo najlepšie. Napríklad na Slovensku už v mnohých segmentoch jednotkou sme. Ide o to, že pokiaľ budeme robiť všetko správne, konzument to uvidí a ocení. Potom nebude ani toľko záležať na tom, či budeme jednotka, alebo dvojka. Povedzme si rovno, štatistiky sa dajú všemožne upraviť, takže nemusia byť nutne smerodajné.
Dá sa vymedziť miesto, kde sa Kofola pije viac ako inde?
Určite. Dlhodobo silnejším regiónom je Morava. Práve ona a západné Slovensko sú na tom z hľadiska našich predajov najlepšie. Ale dnes sa Kofole dosť darí aj v Prahe a južnom Česku. Trend sa teda zlepšuje, ale Coca-Cola je na tom stále lepšie. Majú 15 ročný náskok z hľadiska investícií na českom trhu, a to sa musí nutne niekde premietnuť.
Spoločnosť Kofola neustále rozširuje portfólio. Nie je to tak dávno, čo doňho zaradila energetické nápoje Semtex a Erektus. Celkom nedávno ste kúpili výrobcu ovocných a zeleninových štiav UGO. Plánujete momentálne dáke ďalšie rozširovanie produktového portfólia?
Dá sa povedať, že stále na rozširovaní portfólia pracujeme. Bohužiaľ však nemôžem prezradiť bližšie informácie. Pokiaľ nie je všetko hotové, nemá zmysel o tom hovoriť.
Už dáky čas sa vie, že česká pobočka Pepsi je na predaj. Neuvažujete o odkúpení?
Správa o tom, že Pepsi je v Česku na predaj sa objavila už niekoľko krát. Snažili sme sa nájsť vhodného partnera. S nami o tom ale nejednali. Asi nás nemajú radi, možno je ich vyjednávacia pozícia kvôli nášmu úspechu o niečo zložitejšia. Musím však povedať, že som sa na rozhovor s nimi celkom tešil.
Celý rozhovor nájdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 04/2013.
Prečítaj články

Lukáš Hejlík je českej verejnosti známy predovšetkým ako herec. V poslednej dobe ho však čím ďalej viac zamestnávajú jeho podnikateľské projekty spojené s divadlom i gastronómiou.
Financie sú veľmi perspektívny odbor. Rieši je každý, preto sa v nich ukrýva veľký potenciál a možnosť stať sa veľmi úspešným, hovorí generálny riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti Partners, investor a v neposlednom rade majiteľ siete My Food Market Petr Borkovec.
Podnikanie v Českej republike je relatívne bezpečné, ale pomalé. To si mysli lekár, podnikateľ a televízny moderátor Roman Šmucler.
Podnikateľské začiatky nie sú vždy ružové. Svoje o tom vie aj Martin Wallner a Tomáš Huber, zakladatelia a majitelia spoločnosti Mixit.
Biznis sa má robiť seriózne, poctivo a aspoň s trochou nadhľadu. Nepríjemné podnikateľské prostredie nikomu neprospieva, myslí si Karel Svoboda, majiteľ spoločnosti TOI TOI, sanitárne systémy.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Zoznámte sa s nápadmi na podnikanie, do ktorých sa oplatí investovať. Prezradíme, ako si otvoriť vlastnú kantínu alebo kaviareň. Dozviete sa tiež, ako uspieť vďaka umývaniu áut bez vody. Predstavíme vám tipy na biznis, ktoré zarábajú nie iba v letných mesiacoch, alebo to, ako si vybrať ziskový franšízový koncept. To všetko sa dočítate v magazínu Vlastní firma FRANCHISING.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?