Jannis Samaras: Kofola vsadila na franchisu
Vaša firma je momentálne tretím najväčším hráčom na českom trhu nealkoholických nápojov. Aký ďalší cieľ chcete dosiahnuť? Máte ambíciu stať sa českou jednotkou?
Chceme robiť prácu, ktorú robíme čo najlepšie. Napríklad na Slovensku už v mnohých segmentoch jednotkou sme. Ide o to, že pokiaľ budeme robiť všetko správne, konzument to uvidí a ocení. Potom nebude ani toľko záležať na tom, či budeme jednotka, alebo dvojka. Povedzme si rovno, štatistiky sa dajú všemožne upraviť, takže nemusia byť nutne smerodajné.
Dá sa vymedziť miesto, kde sa Kofola pije viac ako inde?
Určite. Dlhodobo silnejším regiónom je Morava. Práve ona a západné Slovensko sú na tom z hľadiska našich predajov najlepšie. Ale dnes sa Kofole dosť darí aj v Prahe a južnom Česku. Trend sa teda zlepšuje, ale Coca-Cola je na tom stále lepšie. Majú 15 ročný náskok z hľadiska investícií na českom trhu, a to sa musí nutne niekde premietnuť.
Spoločnosť Kofola neustále rozširuje portfólio. Nie je to tak dávno, čo doňho zaradila energetické nápoje Semtex a Erektus. Celkom nedávno ste kúpili výrobcu ovocných a zeleninových štiav UGO. Plánujete momentálne dáke ďalšie rozširovanie produktového portfólia?
Dá sa povedať, že stále na rozširovaní portfólia pracujeme. Bohužiaľ však nemôžem prezradiť bližšie informácie. Pokiaľ nie je všetko hotové, nemá zmysel o tom hovoriť.
Už dáky čas sa vie, že česká pobočka Pepsi je na predaj. Neuvažujete o odkúpení?
Správa o tom, že Pepsi je v Česku na predaj sa objavila už niekoľko krát. Snažili sme sa nájsť vhodného partnera. S nami o tom ale nejednali. Asi nás nemajú radi, možno je ich vyjednávacia pozícia kvôli nášmu úspechu o niečo zložitejšia. Musím však povedať, že som sa na rozhovor s nimi celkom tešil.
Celý rozhovor nájdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 04/2013.
Prečítaj články
Lukáš Hejlík je českej verejnosti známy predovšetkým ako herec. V poslednej dobe ho však čím ďalej viac zamestnávajú jeho podnikateľské projekty spojené s divadlom i gastronómiou.
Financie sú veľmi perspektívny odbor. Rieši je každý, preto sa v nich ukrýva veľký potenciál a možnosť stať sa veľmi úspešným, hovorí generálny riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti Partners, investor a v neposlednom rade majiteľ siete My Food Market Petr Borkovec.
Podnikanie v Českej republike je relatívne bezpečné, ale pomalé. To si mysli lekár, podnikateľ a televízny moderátor Roman Šmucler.
Podnikateľské začiatky nie sú vždy ružové. Svoje o tom vie aj Martin Wallner a Tomáš Huber, zakladatelia a majitelia spoločnosti Mixit.
Biznis sa má robiť seriózne, poctivo a aspoň s trochou nadhľadu. Nepríjemné podnikateľské prostredie nikomu neprospieva, myslí si Karel Svoboda, majiteľ spoločnosti TOI TOI, sanitárne systémy.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.