Zdeněk Pohlreich: Snaha a láska k úspechu nestačí
Prostredníctvom programu Áno, šéfe! Pomáhate prevádzkovateľom reštaurácií, pozdvihnúť ich biznis. S akým problémov sa u týchto podnikateľov najčastejšie stretávate? Kde robia najčastejšie chyby?
Veľmi často nemajú jasný koncept, chýba im kapitál a nie sú schopní sa na svoje aktivity pozerať chladnokrvne. Majú pocit, že snaha a láska stačí. Sú ekonomicky úplne mimo.
Týkajú sa podľa Vás tieto problémy u nás len podnikania v oblasti gastronómie?
Podľa môjho názoru, nie, mohli by sme urobiť podobný program kdekoľvek.
Ako by mal teda správny podnikateľ postupovať, ak si chce založiť vlastnú reštauráciu a hlavne ju i naďalej ako úspešnú riadiť?
Hlavne by si mal uvedomiť, že ide o biznis, kde šanca, že to nedopadne dobre je zhruba 90 %, Ide o trh, ktorý je totálne presýtený, s konzumentmi, ktorí nie sú ochotní platiť za kvalitu zodpovedajúcu cene. Ide o trh, ktorý nemá žiadne zmysluplné pravidlá a môže na neho vstúpiť ktokoľvek a kedykoľvek. Ak za sebou nemá podnikateľ minimálne 15 rokov praxe v rôznych podnikoch, mal by si uvedomiť, že šanca na úspech je minimálna.
Môže českému gastronomickému trhu napríklad nejakým spôsobom pomôcť štát?
Štát sme my. Ak máte na mysli našich volených zástupcov, považujem to za žartovnú otázku, na gastronomický trh predsa všetci úplne kašlú. A možno, že je to tak predsa len lepšie. Ľudia, ktorí v živote nič nedokázali a nemajú o podnikaní ani potuchy, môžu ťažko niekomu radiť, ako na to, i napriek tomu že to by mala byť ich samozrejmá povinnosť a dokonca za to berú peniaze.
Celý rozhovor nájdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2013..
Prečítaj články
Lukáš Hejlík je českej verejnosti známy predovšetkým ako herec. V poslednej dobe ho však čím ďalej viac zamestnávajú jeho podnikateľské projekty spojené s divadlom i gastronómiou.
Financie sú veľmi perspektívny odbor. Rieši je každý, preto sa v nich ukrýva veľký potenciál a možnosť stať sa veľmi úspešným, hovorí generálny riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti Partners, investor a v neposlednom rade majiteľ siete My Food Market Petr Borkovec.
Podnikanie v Českej republike je relatívne bezpečné, ale pomalé. To si mysli lekár, podnikateľ a televízny moderátor Roman Šmucler.
Podnikateľské začiatky nie sú vždy ružové. Svoje o tom vie aj Martin Wallner a Tomáš Huber, zakladatelia a majitelia spoločnosti Mixit.
Biznis sa má robiť seriózne, poctivo a aspoň s trochou nadhľadu. Nepríjemné podnikateľské prostredie nikomu neprospieva, myslí si Karel Svoboda, majiteľ spoločnosti TOI TOI, sanitárne systémy.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.