Keď predaj znamená aj poradenstvo

Expanzia v menších mestách / Dom Farieb má na Slovensku 12 vlastných a 13 franšízových predajní. Priestor pre nové je v mestách od 8 000 obyvateľov.
Pondelok
15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
 

Aké sú vaše plány na rozvoj siete Dom Farieb? 

Naším cieľom je upevniť pozíciu najväčšieho reťazca farieb na Slovensku s rovnomerným pokrytím územia. Potenciál vidíme v regionálnych centrách a menších mestách so spádovou oblasťou nad 8 000 obyvateľov, kde dokážeme vybudovať stabilnú lokálnu klientelu.

Aké vlastnosti by nemali chýbať úspešnému franšízantovi a ako prebieha ich výber?

Najdôležitejšou vlastnosťou je obchodný duch a chuť aktívne sa podieľať na chode predajne, hoci licencie poskytujeme aj investorom. Konkrétne skúsenosti z odboru farieb nie sú podmienkou. Zameriavame sa na tri piliere – osobnosť uchádzača a jeho obchodný potenciál, finančné predpoklady a vhodnosť lokality. Hoci neúčtujeme žiadne vstupné franšízové poplatky, partner musí disponovať kapitálom (cca 15 000 až 50 000 EUR) na zriadenie predajne, nákup zásob a vybavenia. Lokalita musí spĺňať kritériá spádovej oblasti, minimálnej plochy (150 m²) a dostupnosti parkovania.

V čom spočíva výhoda podnikania pod značkou Dom Farieb oproti samostatnej predajni? 

Hlavnou výhodou je kombinácia silného, overeného know-how a minimálneho rizika vďaka zázemiu globálnej spoločnosti PPG. Partner získava zaručenú teritoriálnu exkluzivitu, kompletne zariadenú predajňu vrátane tónovacích zariadení a nadštandardné výhodné nákupné podmienky na najsilnejšie značky ako je Primalex, Balakryl, Bondex, atď.

PPG patrí k lídrom na trhu, čo pre franšízantov znamená neustály prístup k najnovším produktovým inováciám a stabilnú logistiku. Podpora v praxi zahŕňa komplexný školiaci systém vrátane technického a predajného tréningu, pridelenie regionálneho manažéra pre každodenné poradenstvo a začlenenie do firemného vernostného a bonusového systému.

Ako rýchlo sa môže nová predajňa dostať do zisku? Čo návratnosť ovplyvňuje? 

Vďaka nulovým vstupným poplatkom a skrátenej krivke učenia (know-how), je návratnosť investície podstatne rýchlejšia. Najviac ju ovplyvňuje aktívne zapojenie franšízanta do chodu prevádzky a správny výber lokality. Konkrétne časové rámce sa líšia, ale našou štruktúrou minimalizujeme počiatočné finančné zaťaženie.

Ako sa v posledných rokoch zmenil trh s farbami? 

Trh sa posunul od bežného predaja k špecializácii a službám. Zákazník dnes oceňuje predovšetkým komplexné odborné poradenstvo a osobný prístup. Vyžaduje si nielen kvalitný produkt, ale aj možnosť okamžitého natónovania z viac ako 20 000 odtieňov a istotu, že ho obsluhuje kvalifikovaný personál, ktorému dôveruje.

Ako Dom Farieb konkuruje veľkým hobby marketom? 

Konkurujeme výhradne špecializáciou. Kým hobby markety ponúkajú všetko, Dom Farieb je expert na farby, laky a príslušenstvo. Naše  výhody sú bezkonkurenčná odbornosť personálu, široká ponuka tónovania a osvedčené špecializované produkty. 


Know-how pre úspech / „Potrebné technické informácie a predajné zručnosti naučíme franšízantov v rámci školiaceho programu,“ upresňuje manažérka Lucia Bovan.