Keď predaj znamená aj poradenstvo
Aké sú vaše plány na rozvoj siete Dom Farieb?
Naším cieľom je upevniť pozíciu najväčšieho reťazca farieb na Slovensku s rovnomerným pokrytím územia. Potenciál vidíme v regionálnych centrách a menších mestách so spádovou oblasťou nad 8 000 obyvateľov, kde dokážeme vybudovať stabilnú lokálnu klientelu.
Aké vlastnosti by nemali chýbať úspešnému franšízantovi a ako prebieha ich výber?
Najdôležitejšou vlastnosťou je obchodný duch a chuť aktívne sa podieľať na chode predajne, hoci licencie poskytujeme aj investorom. Konkrétne skúsenosti z odboru farieb nie sú podmienkou. Zameriavame sa na tri piliere – osobnosť uchádzača a jeho obchodný potenciál, finančné predpoklady a vhodnosť lokality. Hoci neúčtujeme žiadne vstupné franšízové poplatky, partner musí disponovať kapitálom (cca 15 000 až 50 000 EUR) na zriadenie predajne, nákup zásob a vybavenia. Lokalita musí spĺňať kritériá spádovej oblasti, minimálnej plochy (150 m²) a dostupnosti parkovania.
V čom spočíva výhoda podnikania pod značkou Dom Farieb oproti samostatnej predajni?
Hlavnou výhodou je kombinácia silného, overeného know-how a minimálneho rizika vďaka zázemiu globálnej spoločnosti PPG. Partner získava zaručenú teritoriálnu exkluzivitu, kompletne zariadenú predajňu vrátane tónovacích zariadení a nadštandardné výhodné nákupné podmienky na najsilnejšie značky ako je Primalex, Balakryl, Bondex, atď.
PPG patrí k lídrom na trhu, čo pre franšízantov znamená neustály prístup k najnovším produktovým inováciám a stabilnú logistiku. Podpora v praxi zahŕňa komplexný školiaci systém vrátane technického a predajného tréningu, pridelenie regionálneho manažéra pre každodenné poradenstvo a začlenenie do firemného vernostného a bonusového systému.
Ako rýchlo sa môže nová predajňa dostať do zisku? Čo návratnosť ovplyvňuje?
Vďaka nulovým vstupným poplatkom a skrátenej krivke učenia (know-how), je návratnosť investície podstatne rýchlejšia. Najviac ju ovplyvňuje aktívne zapojenie franšízanta do chodu prevádzky a správny výber lokality. Konkrétne časové rámce sa líšia, ale našou štruktúrou minimalizujeme počiatočné finančné zaťaženie.
Ako sa v posledných rokoch zmenil trh s farbami?
Trh sa posunul od bežného predaja k špecializácii a službám. Zákazník dnes oceňuje predovšetkým komplexné odborné poradenstvo a osobný prístup. Vyžaduje si nielen kvalitný produkt, ale aj možnosť okamžitého natónovania z viac ako 20 000 odtieňov a istotu, že ho obsluhuje kvalifikovaný personál, ktorému dôveruje.
Ako Dom Farieb konkuruje veľkým hobby marketom?
Konkurujeme výhradne špecializáciou. Kým hobby markety ponúkajú všetko, Dom Farieb je expert na farby, laky a príslušenstvo. Naše výhody sú bezkonkurenčná odbornosť personálu, široká ponuka tónovania a osvedčené špecializované produkty.
Know-how pre úspech / „Potrebné technické informácie a predajné zručnosti naučíme franšízantov v rámci školiaceho programu,“ upresňuje manažérka Lucia Bovan. Prečítaj články
Franšíza ako maľovaná
/10.03.2025
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Franšízová sieť Dom farieb hľadá franšízantov aj v menších mestách. Kto sa môže uchádzať o licenciu?
„COVID-19 náš biznis ovplyvnil negatívne aj pozitívne. Mali sme zatvorené, ale predávali sme viac ako keby sme mali otvorené," hovorí franšízant siete Dom farieb Ján Maťuga.
Ciele, ktoré sme si dali, sa nám podarilo prekonať, ale už sme pripravení na ďalší rok, prezrádza Tomáš Kania, obchodný manažér franšízovej siete Dom farieb.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.