Domáce potreby mieria do nových regiónov

Nová predajňa / V septembri otvoril Kinekus v Považskej Bystrici svoju pätnástu prevádzku na Slovensku. Vedie ju franšízový partner ako svoju už druhú pobočku.
Pondelok
03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja maloobchodnej a franšízovej siete Kinekus.
 

Ako vyzerá rozvoj siete Kinekus, koľko má aktuálne pobočiek?

V rámci kamenných predajní rozvíjame tri oblasti. Sú to vlastné predajne, franchisingové predajne a partnerské obchody. V septembri sme úspešne otvorili našu pätnástu prevádzku na Slovensku. Konkrétne v Považskej Bystrici, ktorá je franchisovou predajňou a náš obchodný partner tak v našej sieti otvára už svoju druhú pobočku.

Dokopy tak máme 8 franchisingových predajní a 7 vlastných prevádzok. Mimo to máme aktuálne viac ako 150 partnerských obchodov po celom Slovensku, kde naši zákazníci môžu nájsť taktiež naše produkty.

V jakých regionech Slovenska je aktuálně příležitost pro otevření nové prodejny?

Musím sa priznať, že v nasledujúcom období plánujeme otvoriť viacero prevádzok, čo je zároveň veľká príležitosť pre ambicióznych ľudí s podnikateľským zámerom získať u nás licenciu na franchisingovú prevádzku Kinekus. V rámci Slovenska chceme posilniť južné a východné Slovensko, stred a čiastočne vidíme priestor ešte aj v širšom okolí Bratislavy. V nasledujúcom roku nevylučujeme aj prvú lastovičku za hranicami Slovenska

Akú počiatočnú investíciu franšízant potrebuje?

Táto otázka je dosť špecifická a je potrebné pozerať sa na každú potenciálnu prevádzku samostatne, nakoľko viacero faktorov je kľúčových pri určovaní vstupnej investície. Preto vždy robíme predbežné kalkulácie ku každému potenciálnemu projektu a až následne sa rozprávame so záujemcom o franchisu o tom či nám to spoločne dáva ekonomicky zmysel.

Investícia na novú predajňu začína  od 250 tisíc EUR v závislosti od veľkosti prevádzky a stavu v akom nám odovzdá investor priestor. Návratnosť investície predajne je 4 roky a viac.

Ak sa Vám ozve záujemca o vlastnú franšízu, čo ho čaká?

Po úvodnom kontakte si dohodneme stretnutie, kde sa snažíme nielen predstaviť našu spoločnosť a hodnoty, ale spoznať ľudsky záujemcu na druhej strane. Ak sa zhodneme v hodnotách a v základnom nastavení, začneme si konkretizovať jeho predstavu, lokalitu pre potenciálnu predajňu, spôsob financovania  a dohodneme si ďalšie kroky.

Nájdenie  vhodného priestoru môže trvať aj rok. Samotné zriaďovanie predajne od podpisu zmlúv je však už krátke 6 až 8 týždňov.

Aké skúsenosti sa záujemcom o franšízu Kinekus hodia?

Čo sa týka našich požiadaviek na záujemcov o franchisu, tak je to v prvom rade jeho osobné nastavenie a zanietenie pre danú prevádzku.

Následne sú to obchodné skúsenosti prípadne má už aspoň aké-také skúsenosti s podnikaním prípadne prax na úrovni stredného a vyššieho manažmentu a základné ekonomické zmýšľanie.

Čo je podľa Vás dôležité na to, aby sa mu v podnikaní darilo a s čím mu viete pomôcť?

Veľmi dôležité je na úvod vybrať správnu lokalitu a priestor. Následne je dôležitá dobrá skladba sortimentu v danej lokalite a optimálne nastavenie cien. Pre úspešnú existenciu je však potrebné mať o zákazníka a predajňu úprimný záujem. Je to o budovaní vzťahu, dôvery a optimálne vyváženom očakávaní zákazníkov a tomu, čo reálne na predajni dostáva.

Na začiatku i na konci celého snaženia sú ľudia – zamestnanci a ich služba zákazníkom. Tí môžu byť výborným hnacím motorom, ale i brzdou, ak sa s nimi nepracuje dobre. Naša centrála však poskytuje franšízantom po celý čas ich fungovania podporu a pomoc pri riešení situácií, ktoré život v obchode prináša.


Nástroje pre úspech / „Sú to overený koncept, užitočný sortiment pre širokú skupinu zákazníkov a silná marketingová podpora,“ hovorí Josefína Rusová.