Domáce potreby mieria do nových regiónov
Ako vyzerá rozvoj siete Kinekus, koľko má aktuálne pobočiek?
V rámci kamenných predajní rozvíjame tri oblasti. Sú to vlastné predajne, franchisingové predajne a partnerské obchody. V septembri sme úspešne otvorili našu pätnástu prevádzku na Slovensku. Konkrétne v Považskej Bystrici, ktorá je franchisovou predajňou a náš obchodný partner tak v našej sieti otvára už svoju druhú pobočku.
Dokopy tak máme 8 franchisingových predajní a 7 vlastných prevádzok. Mimo to máme aktuálne viac ako 150 partnerských obchodov po celom Slovensku, kde naši zákazníci môžu nájsť taktiež naše produkty.
V jakých regionech Slovenska je aktuálně příležitost pro otevření nové prodejny?
Musím sa priznať, že v nasledujúcom období plánujeme otvoriť viacero prevádzok, čo je zároveň veľká príležitosť pre ambicióznych ľudí s podnikateľským zámerom získať u nás licenciu na franchisingovú prevádzku Kinekus. V rámci Slovenska chceme posilniť južné a východné Slovensko, stred a čiastočne vidíme priestor ešte aj v širšom okolí Bratislavy. V nasledujúcom roku nevylučujeme aj prvú lastovičku za hranicami Slovenska
Akú počiatočnú investíciu franšízant potrebuje?
Táto otázka je dosť špecifická a je potrebné pozerať sa na každú potenciálnu prevádzku samostatne, nakoľko viacero faktorov je kľúčových pri určovaní vstupnej investície. Preto vždy robíme predbežné kalkulácie ku každému potenciálnemu projektu a až následne sa rozprávame so záujemcom o franchisu o tom či nám to spoločne dáva ekonomicky zmysel.
Investícia na novú predajňu začína od 250 tisíc EUR v závislosti od veľkosti prevádzky a stavu v akom nám odovzdá investor priestor. Návratnosť investície predajne je 4 roky a viac.
Ak sa Vám ozve záujemca o vlastnú franšízu, čo ho čaká?
Po úvodnom kontakte si dohodneme stretnutie, kde sa snažíme nielen predstaviť našu spoločnosť a hodnoty, ale spoznať ľudsky záujemcu na druhej strane. Ak sa zhodneme v hodnotách a v základnom nastavení, začneme si konkretizovať jeho predstavu, lokalitu pre potenciálnu predajňu, spôsob financovania a dohodneme si ďalšie kroky.
Nájdenie vhodného priestoru môže trvať aj rok. Samotné zriaďovanie predajne od podpisu zmlúv je však už krátke 6 až 8 týždňov.
Aké skúsenosti sa záujemcom o franšízu Kinekus hodia?
Čo sa týka našich požiadaviek na záujemcov o franchisu, tak je to v prvom rade jeho osobné nastavenie a zanietenie pre danú prevádzku.
Následne sú to obchodné skúsenosti prípadne má už aspoň aké-také skúsenosti s podnikaním prípadne prax na úrovni stredného a vyššieho manažmentu a základné ekonomické zmýšľanie.
Čo je podľa Vás dôležité na to, aby sa mu v podnikaní darilo a s čím mu viete pomôcť?
Veľmi dôležité je na úvod vybrať správnu lokalitu a priestor. Následne je dôležitá dobrá skladba sortimentu v danej lokalite a optimálne nastavenie cien. Pre úspešnú existenciu je však potrebné mať o zákazníka a predajňu úprimný záujem. Je to o budovaní vzťahu, dôvery a optimálne vyváženom očakávaní zákazníkov a tomu, čo reálne na predajni dostáva.
Na začiatku i na konci celého snaženia sú ľudia – zamestnanci a ich služba zákazníkom. Tí môžu byť výborným hnacím motorom, ale i brzdou, ak sa s nimi nepracuje dobre. Naša centrála však poskytuje franšízantom po celý čas ich fungovania podporu a pomoc pri riešení situácií, ktoré život v obchode prináša.
Nástroje pre úspech / „Sú to overený koncept, užitočný sortiment pre širokú skupinu zákazníkov a silná marketingová podpora,“ hovorí Josefína Rusová. Prečítaj články
Záujem o dizajnové dvere rastie
/15.09.2025
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
V minulom roku oslávila značka Kinekus 30 rokov fungovania na trhu. Je pripravená ďalej rásť prostredníctvom franšízantov. Do akých miest sa hodí?
Obsadiť krajské mestá a následne preniknúť do okresných. Taký je plán franšízového konceptu Kinekus.
Každé okresné mesto, kde ešte nie sme, je pre nás výzvou a súčasne plánom rozvoja prevádzok, prezrádza Štefan Francisty, manažér franchisovej siete spoločnosti Kinekus zo Žiliny.
Toľko pobočiek chce mať na slovenskom trhu franchisová sieť predajní pre domácnosť Kinekus.
Najčítanejšie
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.