Ubytovanie pod silnou značkou
Značku Aplend vybudovali dva manželské páry, Matejkovci a Harabinovci, už v roku 2010. Dnes zahŕňa už 14 objektov – 4 vlastné a 10 prevádzkovaných v spolupráci s partnermi, ktoré zahŕňajú viac ako 270 izieb. Ich ďalším cieľom je stať sa do roku 2028 preferovanou ubytovacou značkou na Slovensku a rozšíriť svoje portfólio o dvadsiatku partnerských hotelov.
Cestu k tomu novo ponúka aj model franšízovej spolupráce, ktorý je príležitosťou pre majiteľov hotelov a ďalších ubytovacích zariadení. Umožňuje ponechať si vlastníctvo nehnuteľnosti a zároveň využiť know-how a skúsený manažment Aplend. „Dokážeme sa prispôsobiť možnostiam a potrebám majiteľa ubytovania. Zároveň ponúkame silné zázemie pod overenou značkou, pomáhame zaistiť stabilný príjem a znížiť prevádzkové riziko,“ hovorí obchodný riaditeľ Matej Matejka a syn jedného zo zakladateľov.
Podmienky pre nových franšízantov
Aplend hľadá hotely, apartmány, penzióny alebo rekreačné domy s minimálne 30 izbami (pri niektorých lokalitách je možná výnimka) a štandardom troch alebo štyroch hviezdičiek podľa Hotelstars Union. „Podmienkou je zavedenie jednotného brandingu, dodržiavanie prevádzkových štandardov, používanie overených IT systémov a uzatvorenie poistenia nehnuteľnosti. Vďaka tomu môžeme fungovať bez zbytočných zádrhelov,“ upresňuje Matejka.
Počiatočná investícia sa pohybuje od 25 tisíc EUR. Vstupný poplatok zahŕňa napríklad školenie manažmentu a personálu, profesionálne propagačné materiály, lokálne cielené kampane a ďalšiu podporu centrály. „Chceme, aby sa hostia do Tatier vždy radi vracali a našli tu skvelé služby. Preto dbáme aj na to, aby naši zamestnanci a franšízanti boli spokojní a cítili sa dostatočne motivovaní. Zakladáme si na ľudskosti, férovosti a dôvere,“ dodáva Matejka. Franšízanti získajú nielen know-how značky, stálu asistenciu a silnú marketingovú podporu, ale aj nižšie náklady vďaka skupinovým nákupom. Ide o cestu, ako sa odlíšiť od konkurencie a nebyť na trhu sám, ale zároveň stále podnikať vo vlastnom.

Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.