Ubytovanie pod silnou značkou

Overený brand / / Partneri využívajú rezervačný a vernostnýsystém MyAplend, ktorý má 21 tisíc členov. Ťažia tiež z centrálneho marketingu.
Štvrtok
02.10.2025
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
 

Značku Aplend vybudovali dva manželské páry, Matejkovci a Harabinovci, už v roku 2010. Dnes zahŕňa už 14 objektov – 4 vlastné a 10 prevádzkovaných v spolupráci s partnermi, ktoré zahŕňajú viac ako 270 izieb. Ich ďalším cieľom je stať sa do roku 2028 preferovanou ubytovacou značkou na Slovensku a rozšíriť svoje portfólio o dvadsiatku partnerských hotelov.

Cestu k tomu novo ponúka aj model franšízovej spolupráce, ktorý je príležitosťou pre majiteľov hotelov a ďalších ubytovacích zariadení. Umožňuje ponechať si vlastníctvo nehnuteľnosti a zároveň využiť know-how a skúsený manažment Aplend. „Dokážeme sa prispôsobiť možnostiam a potrebám majiteľa ubytovania. Zároveň ponúkame silné zázemie pod overenou značkou, pomáhame zaistiť stabilný príjem a znížiť prevádzkové riziko,“ hovorí obchodný riaditeľ Matej Matejka a syn jedného zo zakladateľov.

Podmienky pre nových franšízantov

Aplend hľadá hotely, apartmány, penzióny alebo rekreačné domy s minimálne 30 izbami (pri niektorých lokalitách je možná výnimka) a štandardom troch alebo štyroch hviezdičiek podľa Hotelstars Union. „Podmienkou je zavedenie jednotného brandingu, dodržiavanie prevádzkových štandardov, používanie overených IT systémov a uzatvorenie poistenia nehnuteľnosti. Vďaka tomu môžeme fungovať bez zbytočných zádrhelov,“ upresňuje Matejka.

Počiatočná investícia sa pohybuje od 25 tisíc EUR. Vstupný poplatok zahŕňa napríklad školenie manažmentu a personálu, profesionálne propagačné materiály, lokálne cielené kampane a ďalšiu podporu centrály. „Chceme, aby sa hostia do Tatier vždy radi vracali a našli tu skvelé služby. Preto dbáme aj na to, aby naši zamestnanci a franšízanti boli spokojní a cítili sa dostatočne motivovaní. Zakladáme si na ľudskosti, férovosti a dôvere,“ dodáva Matejka. Franšízanti získajú nielen know-how značky, stálu asistenciu a silnú marketingovú podporu, ale aj nižšie náklady vďaka skupinovým nákupom. Ide o cestu, ako sa odlíšiť od konkurencie a nebyť na trhu sám, ale zároveň stále podnikať vo vlastnom.


Variabilná spolupráca / „Niektorí majitelia preferujú aktívnejšie zapojenie, iní menej. Oboje je možné,“ hovorí riaditeľ franšízovej siete Aplend Matej Matejka.