Pondelok
15.09.2025
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
 

Čo je v Solodoor nové, či už ide o pobočky, alebo fungovanie siete?

Za posledný rok sme sa výrazne posunuli dopredu. Otvorili sme nové predajne v Kunoviciach, Znojme a v Bratislave. Zamerali sme sa aj na rozvoj predajných zručností našich aj franšízových predajcov prostredníctvom cielených školení. V júni sme usporiadali stretnutie všetkých našich franšízantov v blízkosti výrobného závodu na Šumave. Vidieť všetkých kolegov pohromade pre nás bol nezabudnuteľný zážitok a príležitosť na zdieľanie skúseností a posilnenie spolupráce naprieč sieťou. Sme skutočne silná komunita. A predovšetkým – získali sme prestížne ocenenie Franchisa roku 2024.

V akých regiónoch vidíte najväčší potenciál pre ďalší rozvoj?

Na mape stále vidíme množstvo „bielych miest“, kde by sme radi pôsobili. Na Slovensku hľadáme partnerov najmä pre oblasti Trnava, Žilina, Košice a Prešov. Z Česka máme ale aj pozitívne skúsenosti s menšími mestami, napríklad Mnichovo Hradište alebo Kunovice - preto sa nebránime ani menším regiónom.

Ako náročné je otvoriť vlastnú predajňu pod značkou Solodoor?

Pokiaľ má podnikateľ skutočný záujem a potrebný kapitál, je proces pomerne jednoduchý. Po podpise zmluvy sme schopní novú predajňu otvoriť do troch mesiacov.

V čom podľa vás spočíva úspech dobre fungujúcej franšízy?

Je to kombinácia niekoľkých faktorov – vášne byť úspešný, manažérskych a obchodných zručností a tiež tvrdej práce. Keď sa toto všetko spojí, výsledky sa dostavia.

Prečo by si mal záujemca vybrať spoluprácu práve s vami?

Na rozdiel od iných odborov považujeme oblasť interiérových dverí za dlhodobo perspektívnu - dvere sa budú predávať v každej dobe. Nechcem vymenovávať jednotlivé benefity, aj keď ich nie je málo. To najcennejšie, čo ponúkame, je preverený a funkčný franšízový koncept, vďaka ktorému sme pomohli mnohým ľuďom stať sa úspešnými podnikateľmi.

Aké trendy aktuálne hýbu trhom s interiérovými dverami a ako na to reagujete?

Trendy sa menia rýchlo a výrazne. Všeobecne platí, že zákazníci dnes kladú dôraz na dizajn. Dvere už nevnímajú len ako funkčný prvok, ktorý oddeľuje dve miestnosti, ale ako súčasť interiéru, ktorá s nimi zostane mnoho rokov. A práve na to reagujeme – rozširujeme ponuku o stále dizajnovejšie a modernejšie modely.

Na domácom trhu ste získali ocenenie Franchisa roku 2024. Čo pre vás znamená?

Je to obrovské ocenenie práce celého tímu – ako našich zamestnancov, tak franšízantov, ktorí s nami vstúpili do podnikania a uspeli. Je to dôkaz, že náš koncept funguje a má zmysel. Ukazuje sa to aj v tom, že naši partneri otvárajú ďalšie a ďalšie predajne. To je pre nás najväčšia motivácia.

Aké máte plány do budúcnosti, pokiaľ ide o rozvoj franšízovej siete?

Našou stratégiou je naďalej rozširovať sieť nielen kvantitatívne, ale aj kvalitatívne. Chceme, aby spolupráca s našimi partnermi bola dlhodobo zmysluplná, prínosná a hlavne nás spoločne bavila. To je podľa nás kľúč k skutočnému a udržateľnému rastu.


Rýchly štart / „Po podpise zmluvy sme schopní otvoriť novú predajňu do troch mesiacov,“ hovorí Martin Kupka, riaditeľ spoločnosti Solodoor.