Do 30 rokov máme telo „od pána boha“
Štúdiá sa rozrastajú ako v Českej republike, tak na Slovensku v blízkosti administratívnych budov, kancelárií a centrách miest. Všade tam sa vyskytuje klientela, ktorá bojuje s časom a zároveň cíti potrebu starať sa o svoje zdravie a vzhľad. Kde hľadať ďalší potenciál rozvoja a pre koho je toto podnikanie vhodné? Na to sme sa spýtali zakladateľa Body Express Tomáša Krmíčka.
O koľko sa od minulého roka zdvihol počet pobočiek?
V Českej republike stále rastieme tempom +- 10 pobočiek ročne, ale už aj „čistíme“ a skvalitňujeme sieť a niektorým franšízantom už licenciu nepredlžujeme. To asi ale nie je pre rozhovor, takže aktuálny počet pobočiek je 49 a ďalšie 3 sú pred podpisom. Verím, že v polovici roka už pokoríme 50siatku. Na Slovensku je to 7 štúdií.
Kde vidíte najväčší potenciál na založenie nových štúdií?
Na Slovensku je to prakticky akékoľvek mesto od Bratislavy až po Košice, kde Body Express ešte nie je. Veľmi dobre sa dokáže štúdio uchytiť ako vo väčších, tak aj v menších mestách. Všetko záleží na postoji a energii prevádzkovateľa. Napríklad v hlavnom meste v Bratislave je stále veľký potenciál, aj keď tam sú zabehnuté 2 štúdiá.
Aký typ klientov vaše služby vyhľadáva? S akou cieľovou skupinou by si franšízanti mali rozumieť?
Hlavná cieľová skupina je 35+. V našej brandži sa hovorí, že do 30 rokov má človek telo od pánaboha a potom sa musí začať snažiť. My mu to snaženie uľahčíme a skrátime na 20 minút raz týždenne. Potom mu jeho telo dobre funguje, lepšie vyzerá a on si užíva život, ako potrebuje. A to do vysokého veku. Nie je výnimkou, že v našich štúdiách stretnete aj sedemdesiatnikov.
Koľko ľudí – trénerov a personálu je najmenej potrebných?
Celkovo potrebujeme 2 pracovné úväzky na štúdio, ktoré ale máme rozdelené medzi až 10 trénerov. Okrem nich a samotného franšízanta už nie je nikoho ďalšieho potrebné. Veľa procesov a činností máme automatizovaných alebo sa o ne stará franšízor - poskytovateľ licencie.
Komu by ste podnikanie s Body Express odporučili? Aký typ ľudí je pre túto franšízu ideálny a má tak najväčšiu šancu uspieť?
Franšízant Body Express musí chcieť pomáhať ľuďom, aby sa im v ich telách lepšie žilo. Musí byť komunikačný a túto schopnosť vyžadovať aj od svojich spolupracovníkov. Všetko ostatné ho naučíme. Máme ucelený školiaci proces na úrovni manažmentu i trénerov, perfektne nastavené pravidlá prevádzky a pracujeme s najlepšou nemeckou technológiou v odbore. To všetko dohromady prináša najlepší efekt pre klienta, personál aj franšízového partnera.

Prečítaj články

Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Hladká koža bez chĺpkov a nedostatkov sa stále nosí. Aby taká pokožka aj zostala, je potrebné procedúry opakovať. Presne na tom stojí DepilConcept.
Nutriadapt Clinic má na Slovensku dvadsaťdva pobočiek, ktoré spravuje manažér franšízovej siete Tibor Lipiansky. Ako vyzerá jeho spolupráca s franšízantmi?
Iba 4 z 21 poradní, ktoré pod touto značkou fungujú, prevádzkuje sám master-franšízant. Zhruba 70 percent poradní vedú ženy.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.