Franšíza ako maľovaná
Dom farieb je franšízová sieť so širokou ponukou farieb, lakov a doplnkov potrebných na maľovanie. Predajne sa zameriavajú nielen na profesionálov, ktorí využívajú materiály na prácu. Ich typickým zákazníkom je aj hobby zákazník, ktorý maľuje raz za niekoľko rokov. Franšízové predajne sú usporiadané tak, že sa ľahko zorientuje a nájde produkt, ktorý potrebuje.
Dom farieb sa tiež zameriava na poradenstvo zákazníkom, takže na rozdiel od veľkých hobby marketov tu nájdu užitočné rady a pomoc s výberom. V ponuke sortimentu predajní sa objavujú klasické a populárne značky z Česka, ako je Primalex a Balakryl, ale aj zahraničné značky. Predajne Dom Farieb totiž majú za sebou skúseného medzinárodného partnera. Patria pod spoločnosť PPG, ktorá je jedným z najvýznamnejších globálnych dodávateľov a výrobcov fareb.
Momentálne má Dom farieb na Slovensku 10 franšízových partnerov, každý z nich má jednu franšízovú pobočku. Aktuálne hľadajú franšízanta napríklad pre zabehnutú predajňu do Sniny. Tento rok plánujú otvoriť ďalšie tri v niekoľkých regiónoch. Pre franšízantov je toto podnikanie relatívne istý biznis – maľuje, natiera a renovuje z času na čas v podstate každý. Špecializovaná predajňa s odborným poradenstvom s dobrou dostupnosťou je podnikateľskou možnosťou pre osoby s obchodným talentom. Usporiadanie predajne, marketingové materiály aj vernostný program získa od franšízora, rovnako ako kompletné zaškolenie.
Investícia do jednotlivých pobočiek spočíva v zakúpení tovaru, ktorý bude umiestnený na danej prevádzke. Franšízor sa zároveň aktívne podieľa na zariadení predajne, a to dodaním regálov, rôznych stojanov, tónovacieho automatu a ďalších nevyhnutných prvkov. Okrem toho sa spoločne s partnermi zapája do marketingových aktivít na podporu predaja a zabezpečuje označenie predajne v súlade s dizajn manuálom. Celková investícia pre obstaranie franšízy sa pohybuje od 15 000 – 50 000 € a odvíja sa od veľkosti prevádzky. Šancu na úspech majú mestá v spádovej oblasti s počtom obyvateľov minimálne 8 000.

Prečítaj články

Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Franšízová sieť Dom farieb hľadá franšízantov aj v menších mestách. Kto sa môže uchádzať o licenciu?
„COVID-19 náš biznis ovplyvnil negatívne aj pozitívne. Mali sme zatvorené, ale predávali sme viac ako keby sme mali otvorené," hovorí franšízant siete Dom farieb Ján Maťuga.
Ciele, ktoré sme si dali, sa nám podarilo prekonať, ale už sme pripravení na ďalší rok, prezrádza Tomáš Kania, obchodný manažér franšízovej siete Dom farieb.
„Franšíza v rámci siete maloobchodných predajní Dom Farieb ponúka príležitosť pre každého s obchodným duchom a záujmom o samostatné podnikanie“, potvrdzuje Tomáš Kania, obchodný manažér spoločnosti.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
O tom, ako sa brániť plagiátorom značky sme sa v Rozhvoru týždňa rozprávali s Ľuborom Lelovitsom, majiteľom spoločnosti Mr. Kebab. Značky, ktorá sa s týmto problémom vlani stretla.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?