Partnerstvo na skúšku / Extra Services záujemcom o licenciu umožňuje skúšobnú prevádzku bez záväzkov.
Pondelok
29.07.2024
„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
 

Koľko máte v súčasnosti franšízových a koľko partnerských pobočiek?

Teraz máme v 15 krajinách Európy 173 franšízantov a 1833 partnerov. Tieto čísla sa však takmer každý deň menia a neustále narastajú. Na Slovensku máme 8 franšízových a 126 partnerských prevádzok.

Aké máte plány na najbližšie obdobie?

Tento rok plánujeme neustále rásť v ďalších štátoch Európy a zvyšovať dopyt po našich službách, ale hlavne chceme do konca roka spustiť projekt Extra Services aj na celom území Kanady a USA.

V čom vidíte hlavné výhody a potenciál franšízového systému Extra Services?

Vidím ho hlavne v troch bodoch. Jedným je, že poskytované služby nikdy nedokážu zastúpiť roboti či umelá inteligencia. Druhým bodom je to, že sa k nám môže pridať a poskytovať svoje služby takmer každý, kto sa nebojí práce a je šikovný a spoľahlivý človek. No a tretím bodom je, že objednávateľa s poskytovateľom dokážeme ako jediní na trhu v oblasti nami poskytovaných služieb prepojiť doslova počas pár sekúnd. Franšízant vie o každom novom dopyte okamžite počas sekundy. Pokiaľ si dopyt rezervuje a chce ho poskytnúť, okamžite je o tejto skutočnosti informovaný aj objednávateľ. Potom už sa obaja dohovárajú na poskytnutí služby priamo medzi sebou, bez akéhokoľvek prostredníka či obmedzenia.

Môžete priblížiť, ako sa v súčasnosti vyvíja trh s vašimi službami a kto sú primárne vaši zákazníci?

Dopyt po sťahovaní, vyprataní, upratovaní a rôznych remeselných službách má neustále stúpajúcu tendenciu a každým rokom máme zhruba 50 % nárast nových klientov, ktorí sú z veľkej väčšiny koncoví zákazníci. Firemných zákazníkov je potom zhruba 30%.

Aký je priemerný zisk z obratu jednej pobočky?

Pokiaľ sa franšízant či partner sám podieľa na poskytovaní služieb, pohybuje sa jeho zisk zhruba na 50 % z celkového obratu. Ak pojme svoju pobočku ako investor či koordinátor a len riadi svojich pracovníkov, jeho zisk sa pohybuje okolo 25 % z obratu. Tento postoj mu ale zase umožňuje, aby sa mohol venovať viacerým pobočkám naraz.

Máte nejaké inovácie, ktoré môžu byť pre potenciálnych záujemcov motivujúce k nadviazaniu spolupráce?

Tento rok sme aplikovali do nášho franšízového systému inováciu, vďaka ktorej sa k nám môže bez akýchkoľvek predošlých investícií pridať každý. Ktokoľvek sa môže zaregistrovať, prezrieť si celý systém zvnútra, zistiť čo a ako funguje a všetko si najprv ohmatať a vyskúšať. Pokiaľ ho čokoľvek z našej ponuky osloví a zaujme, preveríme si jeho kvality a postupne z neho vytvoríme plnohodnotného franšízanta vrátane možnosti, že svoju pobočku nemusí platiť naraz, ale môže ju postupne splácať a medzi tým zarábať.

Aký typ osobnosti je všeobecne najlepší pre spoluprácu s vašou značkou?

Najlepším franšízantom či partnerom je  skúsený človek, ktorý už nejaký ten rok podnikal a vie, aké je získavanie nových klientov náročné a finančne nákladné. Až potom dokáže správne oceniť, aké je veľmi príjemné a výhodné sa prihlásiť do databázy a sťahovať si dopyty, ktoré sám chce, dohovárať si priamo s objednateľom podmienky a inkasovať plnú cenu. Takýto partner si cení to, že má v tíme kolegov, ktorí mu kedykoľvek prídu na pomoc, alebo pomôžu s inými činnosťami, ktoré si objednávateľ praje. Čo sa týka povahy, náš franšízant musí byť pracovitý, spoľahlivý a dochvíľny. Tiež je potrebné, aby bol komunikatívny a empatický.


Radek Straka, riaditeľ Extra Services / „Služby sťahovania, remesiel a upratovania nikdy nedokážu zastúpiť roboti či umelá inteligencia.“

Populárne na fóre