Podnikanie, ktoré mužom pristane
V susednom Poľsku sa úspešne rozrastá sieť salónov pre mužov, ktoré si zakladajú na vysokej úrovni služieb a modernom prostredí. Za pomerne krátku dobu v Poľsku vzniklo 33 prosperujúcich prevádzok, z toho 25 franšízových, a vo fáze príprav je niekoľko ďalších. Iba pár franšízantov sú ľudia priamo vyučení v tomto odbore. To je dobrá správa pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o súčasné trendy, životný štýl a podnikanie. Svoj salón môžete otvoriť aj bez znalosti tohto remesla. Franšízant by mal podnik riadiť, dohliadať naň, nemusí tu priamo pracovať. Držitelia licencií sú prevažne investori a podnikatelia, ktorí franšízu majú ako pasívny príjem. Pri prevádzkovaní troch pobočiek je už výhodné najať manažéra, ktorý sa zaoberá riadením podniku.
Potenciál je v mestách s 20-25 tisíc obyvateľmi, samozrejme, že v úvahu padajú aj väčšie mestá, ale tu je konkurencia vyššia a je potrebné počítať s oveľa aktívnejším marketingom. Franšízant by si v danom meste mal nájsť priestory v centre, s možnosťou dobrej viditeľnosti, zhruba s veľkostou 35-40 m2, aby tu mohol umiestniť 4 holičské stojany. Počiatočná investícia činí zhruba 25 000 euro a návratnosť franšízor deklaruje priemerne okolo jedného roka. Centrála franšízantom na začiatku pomôže s výberom vhodnej lokality, náborom zamestnancov a školení v Gentlemen Barber Academy. Predchádzajúce skúsenosti ani prax zamestnancov v odbore nielenže nie je nutná – franšízor dokonca taký personál odporúča. Nemajú totiž zlé návyky z predchádzajúcich zamestnaní a školení a ľahšie sa naučia presne to, čo koncept znamená v praxi.
Gentlemen Barber Shop / Franšíza salónov pre mužov, ktorú si vyberajú väčšinou franšízanti hľadajúci pasívny príjem.
Prečítaj články
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.