Podnikanie, ktoré mužom pristane
V susednom Poľsku sa úspešne rozrastá sieť salónov pre mužov, ktoré si zakladajú na vysokej úrovni služieb a modernom prostredí. Za pomerne krátku dobu v Poľsku vzniklo 33 prosperujúcich prevádzok, z toho 25 franšízových, a vo fáze príprav je niekoľko ďalších. Iba pár franšízantov sú ľudia priamo vyučení v tomto odbore. To je dobrá správa pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o súčasné trendy, životný štýl a podnikanie. Svoj salón môžete otvoriť aj bez znalosti tohto remesla. Franšízant by mal podnik riadiť, dohliadať naň, nemusí tu priamo pracovať. Držitelia licencií sú prevažne investori a podnikatelia, ktorí franšízu majú ako pasívny príjem. Pri prevádzkovaní troch pobočiek je už výhodné najať manažéra, ktorý sa zaoberá riadením podniku.
Potenciál je v mestách s 20-25 tisíc obyvateľmi, samozrejme, že v úvahu padajú aj väčšie mestá, ale tu je konkurencia vyššia a je potrebné počítať s oveľa aktívnejším marketingom. Franšízant by si v danom meste mal nájsť priestory v centre, s možnosťou dobrej viditeľnosti, zhruba s veľkostou 35-40 m2, aby tu mohol umiestniť 4 holičské stojany. Počiatočná investícia činí zhruba 25 000 euro a návratnosť franšízor deklaruje priemerne okolo jedného roka. Centrála franšízantom na začiatku pomôže s výberom vhodnej lokality, náborom zamestnancov a školení v Gentlemen Barber Academy. Predchádzajúce skúsenosti ani prax zamestnancov v odbore nielenže nie je nutná – franšízor dokonca taký personál odporúča. Nemajú totiž zlé návyky z predchádzajúcich zamestnaní a školení a ľahšie sa naučia presne to, čo koncept znamená v praxi.

Prečítaj články

Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Hladká koža bez chĺpkov a nedostatkov sa stále nosí. Aby taká pokožka aj zostala, je potrebné procedúry opakovať. Presne na tom stojí DepilConcept.
Nutriadapt Clinic má na Slovensku dvadsaťdva pobočiek, ktoré spravuje manažér franšízovej siete Tibor Lipiansky. Ako vyzerá jeho spolupráca s franšízantmi?
Iba 4 z 21 poradní, ktoré pod touto značkou fungujú, prevádzkuje sám master-franšízant. Zhruba 70 percent poradní vedú ženy.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.