Farebné podnikanie s franšízou

Územie na podnikanie / Franšízant má zaručenú územnú exkluzivitu pod značkou Dom farieb, čo je najmä pre začínajúcich podnikateľov veľkou výhodou.
Pondelok
02.01.2023
Franšízová sieť Dom farieb hľadá franšízantov aj v menších mestách. Kto sa môže uchádzať o licenciu?
 

Franšízové ​​pobočky siete predajní farieb, lakov a ďalších potrieb na maľovanie Dom farieb môžu vzniknúť v mestách so spádovou oblasťou s viac ako 8 tisíc obyvateľmi. Aktuálne na Slovensku funguje 25 prevádzok tejto značky a má ambíciu ďalej rásť.

Záujemca o franšízovú licenciu Domu farieb musí spĺňať špecifické požiadavky, vrátane počiatočnej investície. Napriek tomu, že má koncept nulový franšízový poplatok, musí franšízor počítať s nákladmi na prenájom, zriadenie samotnej predajne, čo zahŕňa napríklad pokladňu, pokladničný terminál (hardvér a softvér) a zásoby materiálu. V závislosti od veľkosti predajne sa odhadované náklady pohybujú medzi 15 a 100 tisíc EUR. Predajňa musí spĺňať základné kritériá, ako je, okrem umiestnenia v spádovej oblasti pre minimálne 8 000 obyvateľov, zázemie s parkoviskom pre zákazníkov a zodpovedajúca predajná plocha s rozlohou najmenej 100 m2.

Čo sa týka vlastností samotného franšízanta, nie je potrebné, aby mal pred začatím podnikania s touto značkou skúsenosti z odboru. Podľa obchodného manažéra spoločnosti Tomáša Kanii je základnou požiadavkou obchodný duch. „Od uchádzačov nepožadujeme žiadne špecifické znalosti o našich produktoch. Všetko potrebné našich franšízantov naučíme. V rámci školenia získajú nielen technické informácie týkajúce sa farieb, ale tiež sa vyškolia v tom, ako naše farby úspešne ponúkať a predávať, aby bol zákazník spokojný a rád sa znovu vrátil,“ vysvetľuje.

Výhodou vždy je, pokiaľ sa franšízant plánuje stať súčasťou každodenného chodu predajne, a to minimálne na začiatku, aby fungovanie svojej pobočky nastavil správnym smerom. Franšízovú licenciu však môže získať aj investor. V takom prípade je potrebné sa zamerať na správny výber spoľahlivých a dôveryhodných zamestnancov, ktorí sa mu budú o chod a rozvoj obchodu starať.


Technológie a know-how / Od vedenia spoločnosti PPG Deco, ktorá stojí za konceptem Dom farieb, franšízanti získavajú podporu v oblastiach ako je marketing a reklama, a tiež stroj na miešanie farieb.

Populárne na fóre