Farebné podnikanie s franšízou
Franšízové pobočky siete predajní farieb, lakov a ďalších potrieb na maľovanie Dom farieb môžu vzniknúť v mestách so spádovou oblasťou s viac ako 8 tisíc obyvateľmi. Aktuálne na Slovensku funguje 25 prevádzok tejto značky a má ambíciu ďalej rásť.
Záujemca o franšízovú licenciu Domu farieb musí spĺňať špecifické požiadavky, vrátane počiatočnej investície. Napriek tomu, že má koncept nulový franšízový poplatok, musí franšízor počítať s nákladmi na prenájom, zriadenie samotnej predajne, čo zahŕňa napríklad pokladňu, pokladničný terminál (hardvér a softvér) a zásoby materiálu. V závislosti od veľkosti predajne sa odhadované náklady pohybujú medzi 15 a 100 tisíc EUR. Predajňa musí spĺňať základné kritériá, ako je, okrem umiestnenia v spádovej oblasti pre minimálne 8 000 obyvateľov, zázemie s parkoviskom pre zákazníkov a zodpovedajúca predajná plocha s rozlohou najmenej 100 m2.
Čo sa týka vlastností samotného franšízanta, nie je potrebné, aby mal pred začatím podnikania s touto značkou skúsenosti z odboru. Podľa obchodného manažéra spoločnosti Tomáša Kanii je základnou požiadavkou obchodný duch. „Od uchádzačov nepožadujeme žiadne špecifické znalosti o našich produktoch. Všetko potrebné našich franšízantov naučíme. V rámci školenia získajú nielen technické informácie týkajúce sa farieb, ale tiež sa vyškolia v tom, ako naše farby úspešne ponúkať a predávať, aby bol zákazník spokojný a rád sa znovu vrátil,“ vysvetľuje.
Výhodou vždy je, pokiaľ sa franšízant plánuje stať súčasťou každodenného chodu predajne, a to minimálne na začiatku, aby fungovanie svojej pobočky nastavil správnym smerom. Franšízovú licenciu však môže získať aj investor. V takom prípade je potrebné sa zamerať na správny výber spoľahlivých a dôveryhodných zamestnancov, ktorí sa mu budú o chod a rozvoj obchodu starať.

Prečítaj články

Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
„COVID-19 náš biznis ovplyvnil negatívne aj pozitívne. Mali sme zatvorené, ale predávali sme viac ako keby sme mali otvorené," hovorí franšízant siete Dom farieb Ján Maťuga.
Ciele, ktoré sme si dali, sa nám podarilo prekonať, ale už sme pripravení na ďalší rok, prezrádza Tomáš Kania, obchodný manažér franšízovej siete Dom farieb.
„Franšíza v rámci siete maloobchodných predajní Dom Farieb ponúka príležitosť pre každého s obchodným duchom a záujmom o samostatné podnikanie“, potvrdzuje Tomáš Kania, obchodný manažér spoločnosti.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?