Farebné podnikanie s franšízou
Franšízové pobočky siete predajní farieb, lakov a ďalších potrieb na maľovanie Dom farieb môžu vzniknúť v mestách so spádovou oblasťou s viac ako 8 tisíc obyvateľmi. Aktuálne na Slovensku funguje 25 prevádzok tejto značky a má ambíciu ďalej rásť.
Záujemca o franšízovú licenciu Domu farieb musí spĺňať špecifické požiadavky, vrátane počiatočnej investície. Napriek tomu, že má koncept nulový franšízový poplatok, musí franšízor počítať s nákladmi na prenájom, zriadenie samotnej predajne, čo zahŕňa napríklad pokladňu, pokladničný terminál (hardvér a softvér) a zásoby materiálu. V závislosti od veľkosti predajne sa odhadované náklady pohybujú medzi 15 a 100 tisíc EUR. Predajňa musí spĺňať základné kritériá, ako je, okrem umiestnenia v spádovej oblasti pre minimálne 8 000 obyvateľov, zázemie s parkoviskom pre zákazníkov a zodpovedajúca predajná plocha s rozlohou najmenej 100 m2.
Čo sa týka vlastností samotného franšízanta, nie je potrebné, aby mal pred začatím podnikania s touto značkou skúsenosti z odboru. Podľa obchodného manažéra spoločnosti Tomáša Kanii je základnou požiadavkou obchodný duch. „Od uchádzačov nepožadujeme žiadne špecifické znalosti o našich produktoch. Všetko potrebné našich franšízantov naučíme. V rámci školenia získajú nielen technické informácie týkajúce sa farieb, ale tiež sa vyškolia v tom, ako naše farby úspešne ponúkať a predávať, aby bol zákazník spokojný a rád sa znovu vrátil,“ vysvetľuje.
Výhodou vždy je, pokiaľ sa franšízant plánuje stať súčasťou každodenného chodu predajne, a to minimálne na začiatku, aby fungovanie svojej pobočky nastavil správnym smerom. Franšízovú licenciu však môže získať aj investor. V takom prípade je potrebné sa zamerať na správny výber spoľahlivých a dôveryhodných zamestnancov, ktorí sa mu budú o chod a rozvoj obchodu starať.

Prečítaj články

Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
„COVID-19 náš biznis ovplyvnil negatívne aj pozitívne. Mali sme zatvorené, ale predávali sme viac ako keby sme mali otvorené," hovorí franšízant siete Dom farieb Ján Maťuga.
Ciele, ktoré sme si dali, sa nám podarilo prekonať, ale už sme pripravení na ďalší rok, prezrádza Tomáš Kania, obchodný manažér franšízovej siete Dom farieb.
„Franšíza v rámci siete maloobchodných predajní Dom Farieb ponúka príležitosť pre každého s obchodným duchom a záujmom o samostatné podnikanie“, potvrdzuje Tomáš Kania, obchodný manažér spoločnosti.
Najčítanejšie

Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.