Otvárame franšízový obchod s domácimi potrebami
V súčasnosti funguje na domácom slovenskom trhu celkovo 12 pobočiek tejto siete obchodov zameraných na predaj potrieb pre domácnosť a záhradu. Štyri z nich sú prevádzkované franšízorom, zvyšných osem je v rukách franšízantov. Prostredníctvom franšízovej licencie sa značke podarilo expandovať aj na český trh. Tam funguje predajňa Kinekus v severomoravskom Šumperku.
Záujemcovia o otvorenie franšízového obchodu Kinekus na Slovensku majú stále možnosť uchádzať sa o licencie. Prvým krokom by malo byť nájdenie vhodného miesta pre budúcu pobočku. Mala by sa nachádzať v meste s minimálne 15 tisíc obyvateľmi a spádovou oblasťou cca 50 tisíc ľudí. Ideálne sú teda krajské alebo okresné mestá. S posúdením vybranej lokality pomôže uchádzačovi o franšízu poskytovateľ licencie na základe dlhoročných skúseností. Od franšízantov chce, aby od svojich pobočiek nebývali ďalej ako 30 minút jazdy autom. Pre výber franšízanta je totiž zásadná jeho pripravenosť spolupracovať a aktívne sa podieľať na chode predajne a aby vedel reagovať na zmeny a riešiť problémy, čo z veľkej diaľky často nejde.
Čo sa týka počiatočnej investície, ktorá na franšízového partnera čaká, je závislá od veľkosti pobočky, ktorú chce partner prevádzkovať. Pohybuje sa od 300 eur za m2. Minimálna veľkosť predajne by mala byť minimálne 400 m2 a disponovať priestormi na sklad. V rámci spolupráce s franšízovou sieťou Kinekus získava franšízant okrem všetkého potrebného know-how aj prístup k špeciálnemu informačnému systému, pomoc pri školení zamestnancov a jeho podnikanie je tiež marketingovo podporované z centrály spoločnosti.

Prečítaj články

Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Obsadiť krajské mestá a následne preniknúť do okresných. Taký je plán franšízového konceptu Kinekus.
Každé okresné mesto, kde ešte nie sme, je pre nás výzvou a súčasne plánom rozvoja prevádzok, prezrádza Štefan Francisty, manažér franchisovej siete spoločnosti Kinekus zo Žiliny.
Toľko pobočiek chce mať na slovenskom trhu franchisová sieť predajní pre domácnosť Kinekus.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.