Slovenský trh má veľký potenciál rozvoja
Aká je história konceptu DepilConcept? Ak sa nemýlim, na začiatku ste rozbehli iné podnikanie?
V skutočnosti sme začali v roku 2005 s inou spoločnosťou s názvom Body Concept, ktorá ponúka širšiu škálu ošetrení. Odtiaľ sme zistili, že na trhu je veľký dopyt po depilácii. Chceli sme využiť túto príležitosť, preto sme vytvorili DepilConcept, aby sme uspokojili tento dopyt. Prvú pobočku sme otvorili v Portugalsku v roku 2008 a odvtedy sme začali expandovať prostredníctvom franšízingu. Niektorí z našich existujúcich franšízantov BodyConcept aktívne otvorili prevádzky DepilConcept, aby doplnili svoje existujúce jednotky. Do dvoch rokov od otvorenia prvého salónu sme už boli druhou najväčšou značkou na našom portugalskom trhu.
Čo vnímate ako poslanie konceptu či už z hľadiska potenciálneho franšízanta, alebo z pohľadu zákazníkov?
Úprimne povedané, je to veľmi jednoduché a ľahko fungujúce podnikanie. Je ideálne pre ľudí, ktorí chcú prejsť na samostatnú zárobkovú činnosť a dosiahnuť finančnú nezávislosť. Pokiaľ ide o poslanie, cítime, že je to zlepšiť sebavedomie a imidž našich zákazníkov, poskytnúť im najlepšie výsledky, pomôcť im mať zdravú pleť bez chĺpkov, aby si mohli vychutnať každý okamih.
Ako to bolo so začiatkom vašej zahraničnej expanzie?
Jedného dňa som išiel do Poľska a videl som, že ľuďom tam naozaj záleží na ich osobnom imidži, záleží im na tom, ako vyzerajú. Myslel som si, že to bude pre nás dobrý trh. Urobil som si domácu úlohu, aby som získal správne informácie o trhu a pozrel som sa na konkurentov a franšízorov, ktorí už pôsobia na tomto trhu. Kontaktoval som ich priamo. Dvaja z nich mali záujem stať sa našimi partnermi, tak sme im poslali zmluvu. Títo ľudia sú dodnes našimi súčasnými master -franšízantmi, ktorí majú momentálne viac ako 50 jednotiek po celom Poľsku.
Vaše cesty ale viedli ďalej…
Potom sme začali pozerať aj po iných krajinách. Prvá analýza ukázala na krajiny ako Fínsko, Holandsko a Grécko. V priebehu rokov sa táto stratégia zmenila. V Poľsku sme rástli a začali sme pôsobiť aj v Českej republike. Podnikanie sme preniesli aj do Brazílie, pretože sa tam hovorí portugalsky. Zistili sme však, že napriek tomu, že hovoríme rovnakým jazykom, kultúrne rozdiely v podnikaní sú obrovské. Preto sa naša hlavná pozornosť presunula späť na európsky trh.
Prečo je podľa vás DepilConcept vo východnej Európe tak úspešný?
Je to vlastne súčasť našej novej stratégie, ktorou je začať v malých krajinách Európy a rásť, kým sa nestaneme európskou jednotkou. Odtiaľ budú väčšie krajiny ako Nemecko s väčšou pravdepodobnosťou prijímať náš obchodný model. Naše ďalšie štyri cieľové trhy sú Rumunsko, Maďarsko, Rakúsko a Anglicko. Naozaj si myslím, že časom môžeme byť úspešní vo veľkých ekonomických krajinách Európy, ako je Nemecko, Francúzsko a celá Veľká Británia.
Akých kandidátov hľadáte?
Naším ideálnym kandidátom je investor so skúsenosťami v podnikaní, najlepšie v oblasti franšízingu. Nestačí mať len peniaze, chceme niekoho, kto má skúsenosti s podnikaním. Nemusia to byť odborníci v tejto oblasti ani nič podobné, tieto vedomosti a školenia poskytneme. Je to o angažovaní sa v podnikaní a ich prístupe.
Zmenila spoločnosť DepilConcpet niečo v spôsobe fungovania od dôb Covid-19?
Aby som bol úprimný, nič sme nezmenili – okrem samozrejmých postupov v rámci COVID-19. DepilConcept je malé miesto s rozlohou asi 50 metrov štvorcových. Máme recepciu a dve izby pre samotný výkon procedúry. Na pobočke vybavujeme vždy len dvoch zákazníkov naraz. Všetko je vopred rezervované. Po minulom roku sa naše tržby zvýšili. Nečakali sme to, ale všetci teraz vidia väčší záujem zo strany zákazníkov ako pred pandémiou.
Aký je váš cieľ ohľadom ďalšej expanzie?
Predali sme nové master franšízy na Slovensko a do Českej republiky, a do Írska. Faktom je, že tieto master-franšízové dohody sme podpísali už v roku 2020. Keďže však došlo k obdobiu zatvorenia viacerých prevádzok, bolo pre nich veľmi ťažké začať. Teraz máme v týchto lokalitách všetko pripravené a spustené. Naše súčasné trhy v Poľsku, Srbsku a Portugalsku stále otvárajú nové salóny. Verím, že tento rok ich otvoríme viac. Srbsko je menší trh, ale očakávame, že otvoríme ešte jeden alebo dva salóny. Tento rok chceme otvoriť aspoň dva z našich cieľových trhov v Rumunsku, Maďarsku, Rakúsku a vo Veľkej Británii . V týchto regiónoch hľadáme master-franšízantov.
Prečítaj články
Hladká koža bez chĺpkov a nedostatkov sa stále nosí. Aby taká pokožka aj zostala, je potrebné procedúry opakovať. Presne na tom stojí DepilConcept.
Franšízová sieť DepilConcept už má svojho master-franšízanta pre Slovensko. Okrem jednej pobočky, chce dalšie rozšíriť do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi.
Záujemcovia o podnikanie pod značkou DepilConcept si môžu vybrať, koľko investujú do štartu svojho nového podnikania. Je možné začať na 18 600 Eur.
Značka DepilConcept so svojimi depilačnými centrami mierila do miest s viac ako 100 tisíc obyvateľmi. Dnes už mieri aj do menších miest. Na Slovensku ponúka master-franšízu.
Doma v Portugalsku a tiež v Poľsku je franšíza DepilConcept lídrom trhu. Svojimi kozmetickými štúdiami chce pokryť aj Slovensko, hovorí majiteľ značky Alessandro Lorenso.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.