Férové jednanie je základ úspechu
Čo Vás priviedlo k myšlienke stať sa franšízantom konceptu Dom farieb? Mali ste už nejaké skúsenosti z oboru?
Predaju farieb sme sa venovali už 20 rokov v pôvodnej predajni rozličného tovaru, čiže takýto sortiment som už poznal. Pred dvoma rokmi sme si prenajali nový priestor, kde sme chceli rozšíriť svoje podnikanie. Potom prišiel nápad urobiť tam peknú novú predajňu farieb. S týmto nápadom som sa pochválil obchodnému zástupcovi spoločnosti PPG Deco a on navrhol otvoriť franšízu Dom Farieb.
Kde môžu zákazníci Vašu predajňu nájsť?
Naša pobočka funguje v centre obce Rabča v okrese Námestovo. Sme spádovou oblasti pre zhruba 15 tisíc obyvateľ.
Ako sa Vám s franšízou v takto malej obci podniká?
Zatiaľ dobre. Objem predaja sa zdvihol o 100 % a nikdy by som neveril, aký zákaznícky potenciál tu je a my sme ho nevyužívali. Už aj zákazníci si zvykli na názov Doma Farieb a názov sa udomácnil. Doteraz sme zaznamenali len pozitívne ohlasy zákazníkov.
S akými problémami ste sa musel na začiatku Vášho franšízového podnikania vysporiadať?
Hlavný problém bol vybaviť predajňu regálmi a stojanmi a navýšiť skladové zásoby. Ale zo všetkým mi pomohli ľudia z PPG Deco. Regálové vybavenie nie je lacné, takže bolo super, že nám ho poskytli. Preplatili nám softwarové vybavenie. Ďalej mi poradili so skladbou a rozšírením sortimentu aj z jeho vystavením.
Je niečo, čo vás pri začiatku Vášho podnikania pod značkou Dom farieb prekvapilo?
Najviac ma prekvapila ochota a odhodlanie ľudí z PPG pomôcť nám vybaviť a naštartovať novú predajňu. Ďalej tiež, že firma PPG na nás nemala žiadne premrštené podmienky ani žiadne poplatky .
Čo vnímate ako hlavné pozitíva podnikania na princípe franšízingu?
Hlavné pozitíva sú pre mňa, že mám za sebou silného partnera. A keď sa ja k nemu chovám čestne tak viem, že mi vždy pomôže. Výhodu sme pocítili aj počas pandémie. PPG stále fungovali a mali dostatok tovaru, takže sme vedeli uspokojiť zákazníkov aj napriek lockdownu. Firma PPG pre nás vytvorila e-shop, cez ktorý sa dal objednávať tovar.
Ako Vaše podnikanie práve pandémie ovplyvnila?
COVID-19 náš biznis ovplyvnil aj negatívne aj pozitívne. Negatívne preto, lebo sme istý čas museli mať prevádzku pre verejnosť zatvorenú a fungovali sme po telefóne a na mailoch. Pozítivne preto, lebo keď bol lockdown, veštci ľudia sa rozhodli že keď sú doma tak si vymaľujú príbytky. Takže všetci mi volali a písali, aby som im chystal a vydával tovar. Predávali sme tak ešte viac ako keby sme mali otvorené.
Čo by ste poradili prípadným záujemcom o licenciu siete Dom farieb?
Nemali by sa báť do toho ísť naplno. Ľudia z PPG vždy pomôžu, ale, ako som písal, musíte byť čestný a dodržiavať dohodnuté veci. Musíte chcieť, lebo to nepôjde samo .
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Franšízová sieť Dom farieb hľadá franšízantov aj v menších mestách. Kto sa môže uchádzať o licenciu?
Ciele, ktoré sme si dali, sa nám podarilo prekonať, ale už sme pripravení na ďalší rok, prezrádza Tomáš Kania, obchodný manažér franšízovej siete Dom farieb.
„Franšíza v rámci siete maloobchodných predajní Dom Farieb ponúka príležitosť pre každého s obchodným duchom a záujmom o samostatné podnikanie“, potvrdzuje Tomáš Kania, obchodný manažér spoločnosti.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.