Rozšírili sme aktivity pobočiek
Ako sa darí konceptu Quickwash na tuzemskom trhu?
Musím priznať, že rovnako ako pre väčšinu odvetví ekonomiky, aj náš odbor bol v tomto roku kvôli pandémii Covid 19 citeľne zasiahnutý a to vo všetkých smeroch: činnosť pobočiek a tiež rozvoj a výstavba nových prevádzok. Napriek všetkým nepriaznivým vplyvom sme v máji otvorili nové práčovne Quickwash vo Frydku-Místku a v Mariánskych Lázňach.
Ako opatrenia vlády ovplyvnili Vaše podnikanie a Vašich franšízových partnerov?
Samozrejme, rovnako ako veľa ďalších odvetví, aj nás sa situácia veľmi nepriaznivo dotkla. V dôsledku nariadení vlády museli byť naše pobočky od 18. marca do 27. apríla uzatvorené. Toto zatvorenie sa pochopiteľne citeľne prejaví v príjmoch všetkých pobočiek.
Aké kroky ste prijali, aby ste mohli spolu s franšízovými partnermi aj naďalej obsluhovať svojich zákazníkov a klientov?
Aby sme aspoň čiastočne kompenzovali zatvorenie našich pobočiek pre samoobslužné pranie, snažili sme sa v našich vlastných aj licenčných prevádzkach ponúkať službu prania a sušenia „cez okienko“, čo v praxi vyzeralo tak, že sme bielizeň prevzali pred dverami prevádzky, vyprali, vysušili, vydezinfikovali a pred dverami zasa v dohodnutý čas vydali zákazníkovi. Záujem o túto službu bol však pomerne malý, zrejme z dôvodu, že ľudia mali obavy vycházať z domu. Ale kríza nám paradoxne pomohla aj v rozvoji niektorých nových aktivít. Spustili sme napríklad novú službu „Pranie s donáškou“ a k tomu sme vytvorili nový web pračovňa-on-line. Táto služba zatiaľ funguje v Prahe, Ostrave a Plzni.
Trh samoobslužných práčovní je podľa mojho názoru čím ďalej viac konkurenčný. Aké sú Vaše ďalšie plány expanzie? O aké lokality máte momentálne najväčší záujem?
Máte pravdu, trh samoobslužných práčovní je čím ďalej viac konkurenčný. Ale vzrastajúcej konkurencii se neubraní žiadny úspešný podnikateľský zámer. Na našom trhu stále vidím potenciál, aj keď tempo rozširovania našej siete zrejme v tomto a budúcom roku spomalý. Podľa môjho názoru sa potenciál presúva z metropol do menších miest, hlavne do tých, ktoré ležia v turisticky atraktívnych oblastiach.
Je teraz ten správny čas, keď Vás môžu kontaktovať záujemcovia o licenciu? Ako dlho trvá, po podpise zmluvy, rozbehnutie franšízovej pobočky?
Určite, stále je ten správny čas na rozhovory s novými záujemcami. Príprava projektu každej novej pobočky trvá nejakú dobu a analýza danej lokality tiež zaberie nejaký čas. Doba od podpisu zmluvy do otvorenia pobočky môže byť rôzna, ale všeobecne je nutné počítať minimálne s tromi mesiacmi. Novému držiteľovi licencie vždy so všetkým pomôžeme, ale nakoniec záleží hlavne na ňom, ako rýchlo si vybaví nevyhnutné povolenia a pripraví priestory na inštaláciu strojov a následné otvorenie.
Prečítaj články
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.