Koronavírusová kríza priviedla nových franšízantov
Ako sa Extra Službám momentálne darí? Koľko máte franšízantov momentálne v jednotlivých konceptoch? Ako sa na fungovaní siete prejavil koronavírus?
Kríza s koronavírusom zasiahla samozrejme aj nás, ale zhruba po dvoch mesiacoch prepadu zákaziek až o 60 % sme už zase na pôvodných číslach v dopyte po našich službách. V tomto období sme mali veľký prepad v zákazkách, ale naopak najväčší záujem a dopyt po vstupe do našej siete. Za dva mesiace kríze nám pribudli 4 noví franšízanti, dokonca aj z konkurencie. Zrejme sa u nich tiež prejavili veľké prepady po nových zákazníkoch a u nás mohli sledovať, že aj keď je zákaziek menej, stále ich máme a aj takto ťažkú situáciu ustojíme. V súčasnosti máme 23 franšízantov v sieti Extra sťahovanie, 15 franšízantov v Extra upratovaní a 7 v sieti Extra manžel.
Čo podľa Vás na spolupráci s Vami najviac oceňujú franšízanti?
Jednoznačne to je pohodlnosť, množstvo a istota nových zákaziek a nových klientov. Nestarajú sa o žiadnu propagáciu či reklamu. Proste im iba „pípajú“ sms o nových zákazkách, z ktorých si môžu vyberať. V súčasnosti zaisťujeme pre všetkých našich franšízantov zhruba 1 000 nových zákaziek mesačne.
V decembri sme písali, že sa o licencie Extra Služieb zaujímajú často aj veľké firmy. Pokračuje tento trend?
Tento trend trval až do doby pred problémom s koronavírusom. Potom sa začali opäť ozývať skôr malí živnostníci a podnikatelia.
Ako vlastne vyzerajú vaši franšízoví partneri? Odkiaľ prichádzajú?
Najväčšie percento nových franšízantov je prevažne z okruhu našich známych a samozrejme potom z okruhu známych našich súčasných franšízantov. Zrejme je to spôsobené tým, že nikto z týchto nových záujemcov už nemusí niečo iba skúšať, či pochybovať o funkčnosti nášho systému. Preto je veľmi pôsobivé a príjemné, že čím viac nás je, tým viac je záujemcov o vstup do našej franšízovej siete Extra Služby.
Ako dôležitý je fakt, že ste sa dohodli s jednou z bánk na podpore Vašich franšízantov pri vstupe do siete?
Prekvapivé je, že to nie je veľmi dôležité pre záujemcov o licencie. Náš franšízový koncept je v súčasnosti nastavený na dva varianty vstupu do siete a zakúpenie franšízovej licencie. Prvý variant je zaplatenie jednej veľkej hodnoty, za ktorú franšízant získa všetko potrebné pre výkon činnosti a môže si ľubovoľne a neobmedzene sťahovať akékoľvek množstvo zákaziek počas celej doby platnosti zmluvy, čo je 5 rokov. Druhá možnosť je zaplatenie minimálneho poplatku za vstup do siete, pričom je franšízant opäť zariadený počas celej doby trvania zmluvy, ale platí za každou stiahnutú zákazku z centrálnej databáze. Je to variant zameraný hlavne na začínajúcich podnikateľov či živnostníkov, ktorí nemajú dostatok financií. Zaplatia vždy iba za to, čo si od nás skutočne a sami vezmú. Aj prvotný základný vstupný poplatok je schopná prefinancovať naša centrálna sieť, a preto už nemusíme využívať ani možnosť podpory banky. I my si môžeme dovoliť toto prefinancovanie, pretože v súčasnosti na českom trhu neexistuje spoločnosť či jednotná centrálna databáza, ktorá by dokázala disponovať väčším množstvom pravidelných a nových zákaziek v odborue sťahovania, upratovania a služieb hodinových manželov.
Je stále v Česku a na Slovensku priestor pre nových partnerov?
Áno. Za 14 rokov nášho fungovania na trhu nami poskytovaných služieb máme presne prepočítané, koľko franšízantov je v akom odbore potrebných na to, aby sme získali 70 % z celkového trhu týchto služieb na území ČR. To je naším cieľom. Priestor teda stále je.
Ako sa Vám darí budovať a rozvíjať koncept na Slovensku?
V súčasnosti bohužiaľ vôbec. Uvidíme, ako sa všetko vyvinie a podľa toho sa prispôsobíme situácii. Na Slovensku sme schopní poskytovať oba varianty financovania vstupu do našej franšízovej siete Extra Služby.

Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Premýšľate o rozbehnutí vlastného podnikania, ale investovať viac ako 40 tisíc eur sa vám nechce? Aj tak si svoj podnikateľský sen môžete splniť – vďaka franšíze.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.