Chceme pobočku v každom väčšom európskom meste
Tento rok v júni ste prezradili, že do septembra chcete v Česku otvoriť 5 nových pobočiek Speed Queen. Podarilo sa vám to? Aké sú ďalšie plány expanzie siete?
Plán bol splnený. V tomto roku bolo otvorených celkovo 5 Speed Queen práčovní v ČR a 2 sa ešte budujú, budú otvorené do konca roka. Aby ste expandovali, je nutné si udržať post svetovej jednotky v tomto odbore. Sme firma s jasným zameraním na inovácie. Dôkazom je fakt, že po 5 rokoch prichádzame s revolučným vylepšením konceptu Speed Queen, aby sme si udržali pozíciu lídra pred konkurenciou. V duchu prvotriedneho dizajnu podlahového materiálu, moderného nábytku a účelných panelov s technológiou využívajúcou dotykové displeje a bezhotovostné platby. Určite by sme byli veľmi radi, keby sme v budúcnosti mali náš koncept v každom väčšom meste v Európe. Bude to doba, kedy ľudia budú štandardne zvyknutí využívať tieto služby a pod pojmom „samoobslužná práčovňa“ si predstavia vždy značku Speed Queen. Áno, je to smelý plán, ale nie nereálny.
Akých franšízantov do svojho tímu hľadáte?
Veľkou výhodou tohto projektu na kľúč je, že vďaka svojmu konceptu je vhodný pre investorov bez predchádzajúcich skúseností z odboru práčovní a čistiarní. Obvykle sú to investori, ktorí využívajú rastúci trend zakladania týchto samoobslužných služieb. Veď v Európe sme otvorili už 616 pobočiek. Sú to franšízanti, ktorí hľadajú vynášajúci koncept bez nutnosti platiť svojim zamestnancom mzdové náklady. Veľmi často sú to investori, ktorí chcú investovať do realít, ale po analýze nášho riešenia zistia, že už s minimálnym vstupným kapitálom môžu otvoriť veľmi rýchlo úspešnú firmu, ktorá odolá aj ekonomickej recesii.
Podľa vášho vyjadrenia sa franšízam Speed Queen môže dariť aj v menších mestách. Kto sú teda najčastejší zákazníci?
Áno, keď vylúčim veľké metropoly, nie vždy musí byť splnená podmienka väčšieho mesta s minimálnym počtom obyvateľov 15 až 25 tisíc. Dôkazom je otvorenie pobočky v Mohelnici s cca 10 tisícmi obyvateľov. Ak je lokalita blízko bytovej zástavby, univerzít, priemyslových areálov či nákupných stredísk, a prístup pre zákazníkov nie je obmedzený prírodnými prekážkami, nie je nič, čo by bránilo tomuto typu podnikania.
Svojim franšízantom ponúkate možnosť obstarať si aj tzv. „kontajnerovú práčovňu“. Prezraďte nám, prosím, o nej viac.
Áno, veľmi radi predstavujeme našim potenciálnym zákazníkom tento mobilný koncept. Väčšinou sa investor nachádza v situácii, kedy nemá, alebo dlhšiu dobu nemôže získať komerčné priestory v kamennom obchode vhodné svojim stavebným usporiadaním, rozmermi, vhodnou lokalitou, prípadne prijateľnou sadzbou nájomného. Pre koncept samoobslužných práčovní je lokalita veľmi dôležitá. Musí to byť adresa, ktorá je na viditeľnom mieste s neprehliadnuteľnou reklamou. Ľahko dostupná pre obyvateľstvo s možnosťou jednoduchého parkovania. Tento kontejner so zástavbou menší ako 25 m2 je možné umiestiť takmer kamkoľvek, kde sa dajú napojiť na média. Za obdobne nízku investíciu v porovnaní s kamennou pobočkou, ale kontejner zostáva stále v majetku investora, čo môže byť výhodou v momente, kedy sa investor rozhodne presunúť svoje podnikanie do inej lokality. Aj do tohto konceptu sme zakomponovali inovácie, ktoré nás odlišujú od konkurencie. Napríklad najnovšie pračky a sušičky s dotykovým displejom, možnosťou bezhotovostnej platby cez mobilné aplikácie či platby priamo z platobného terminálu. Kontejner je štandardne vybavený kamerovým systémom pre vyššiu bezpečnosť, ale aj klimatizáciou a kúrením, a tým ponúka investorovi možnosť celoročného využitia. Kontejner ponúkame v dvoch veľkostných rozmeroch, konkrétne 5,7 až 7,2 m na dĺžku a 2,9 m na šírku.
Investícia do otvorenia laundromatu Speed Queen sa pohybuje od 26 do 83 tisíc Eur. Na čom všetkom závisí jej konečná výška?
Výška investície je ovplyvnená výberom a konfiguráciou použitého zariadenia a rozsahom prác s technickou prípravou objektu. Koncept delíme na malý, stredný a veľký. Rozdiel medzi nimi spočíva vo veľkosti plochy komerčného priestoru, a hlavne v počte dodanej technológie. Uvediem príklad, malý koncept je cca 40 m2 a 8 práčok a sušičov. Veľký môže byť na ploche 100 a 150 m2 a s 20 ks dodaných strojov.
S akou dobou návratnosti investície môžu vaši franšízanti počítať?
Návratnosť je približne za 2 roky až 6 rokov po otvorení. Dovolím si rozdeliť Európu na západnú a strednú/východnú. V západnej, napríklad vo Francúzsku, sú to 2 až 3 roky z toho dôvodu, že koncept je všeobecne známy. Zákazníci sú o niečo viac zvyknutý chodiť si vyprať do týchto pobočiek, pretože vedia, že v konečnom dôsledku vyperú a vysušia svoju bielizeň nielen rýchlejšie ako doma, ale aj lacnejšie, kvalitnejšie a šetrnejšie k bielizni. Oproti tomu napríklad v Poľsku, alebo v ČR to je 3 až 6 rokov. Je pre nás veľkou výzvou v týchto oblastiach postupne meniť zákaznícke návyky a musím povedať, na základe stúpajúceho dopytu, že sa nám to darí.
Prečítaj články
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.