Keď stavíš na hybrid
V Poľsku otvorilo vedenie tejto značky špecializujúcej sa na predaj hybridných lakov na nechty zatiaľ posledný obchod v nákupnom centre Starý pivovar v Poznani. Od ostatných predajní, ktoré na trhu má sa líši hlavne tým, že priamo v ňom fungujú dvaja nechtoví stylisti, ktorí záujemcom o hybridné laky môžu hneď na mieste upraviť ich nechty. Ide o pilotný projekt siete Semilac, ktorá sa inak po celej krajine rozširuje prostredníctvom franšízových licencií, čo má za cieľ aj u nás.
„Obchod v Starom pivovare bude hrať úlohu lakmusového papiera. Chceme preskúmať, aký potenciál má tento náš nový formát predajne, aby sme ho v prípadne mohli využiť v ďalších lokalitách,“ vysvetľuje Paulina Patelka, franšízová manažérka pre rozvoj siete Semilac. Nová poznaňská pobočka tak bude prvou, kde sa budú testovať všetky novinky, ktoré sú všetky vyrábané práve neďaleko Poznani.
V Poľsku sa franšíza Semilac rozširuje hlavne v priestoroch nákupných centier, svojimi pobočkami by chcel poskytovateľ licencie, spoločnosť Nesperta obsadiť aj tie slovenské. A nemusí to byť nereálny cieľ, veď na otvorenie predajného ostrovčeka Semilac v obchodnom centre potrebuje franšízant približne 25 tisíc eur, čo nepredstavuje vysokú investíciu do vlastného podnikania. Za vynaložené financie franšízový partner získa pomoc pri zariadení priestorov a ich vylepšovanie počas trvania spolupráce, špeciálny IT software a tiež produkty, ktoré sú pre rozbehnutie obchodu nevyhnutné.
„Našim franšízantom pomáhame a radíme pri výbere lokalít, ale tiež sprostredkovávame jednania s majiteľom nehnuteľnosti a podieľame sa na podpise nájomnej zmluvy,“ dodáva Paulina Patelka s tým, že veľký dôraz pri spolupráci s franšízantmi kladie vedenie značky na kvalitu poskytovaných služieb. Preto v rámci spolupráce garantuje odbornú prípravu franšízantových zamestnancov. „Poradíme pri výbere pracovníkov, ktorých školíme v oblasti predajných a produktových zručností. Poskytujeme tiež marketingovú podporu, vzdelávame franšízantov v marketingu prostredníctvom sociálnych sietí, pripravujeme pre nich propagačné a marketingové materiály. Pomáhame pri príprave dizajnu obchodu a organizovaní ostrova,“ doplňuje Paulina Patelka.
Záleží na aktivite / Ako franšízor zdôrazňuje, rýchlosť, akou sa obchody Semilac stanú ziskovými, závisí na mnohých faktoroch, napríklad na jeho umiestení, nákladoch spojených s jeho prevádzkou a hlavne na aktivite franšízanta. Niektorým sa podarilo dosiahnuť bod zlomu po niekoľkých mesiacoch fungovania. Prečítaj články
Bližšie k zákazníkom počas lockdownu
/08.03.2021
Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.