Franšíza plná farieb s exkluzivitou
Za značkou Dom Farieb stojí spoločnosť PPG, čo je popredný svetový výrobca natieracích hmôt a ďalších výrobkov. Už iba fakt, že spoločnosť PPG, so sídlom v americkom Pittsburghu, bola založená už v roku 1883 a dnes pôsobí vo viac ako 60 krajinách sveta, hovorí za všetko. Tradície, osvedčená kvalita výrobkov, profesionalita. Na Slovensku je PPG zastúpená firmou PPG Deco Slovakia s.r.o., ktorá sa, okrem siete maloobchodných predajní Dom Farieb, venuje tiež veľkoobchodu (distribúcii značiek napr. Primalex, Balakryl, Bondex či Praktik).
Príležitosť podnikať
„Ak sa záujemca rozhodne pre franšízu v rámci najväčšej predajnej siete farieb na Slovensku, hneď od začiatku mu ponúkneme veľa výhod, ktoré mu zjednodušujú vstup na trh,“ upozorňuje Tomáš Kania, obchodný manažér zodpovedajúci okrem iného za sieť predajní Dom Farieb. Hneď vyzdvihuje niekoľko z nich: „ Skúsený medzinárodný partner, zaručená teritoriálna exkluzivita, preverená kvalita a výhodné nákupné podmienky na výrobky, nulové vstupné poplatky.“ V súčasnosti spoločnosť prevádzkuje 21 vlastných predajní, a zároveň sa sústredí na rozvoj tých franšízových, ktoré by mali rovnomerne rozložené po celom Slovensku. Prvé dve predajne svoju prevádzku už zahájili. Podľa slov franšízora podpora pre franšízantov však zahŕňa oveľa viac, ako iba vyššie uvedené výhody. Zmluva s franšízorom zaručuje jednotné zariadenie predajne, tj. regály, predajné a tónovacie pulty, zariadenia na miešanie interiérových a fasádnych farieb, lakov a omietok, reklamné označenie a propagačné materiály alebo rôzne typy školenia a tréningov. Franšízant sa tiež zoznámi s firemným vernostným programom pre koncových a profesionálnych zákazníkov, so spätným bonusovým systémom a bonifikačným účtom. V prípade akýchkoľvek nejasností sa môže obrátiť na prideleného regionálneho manažéra.
Čomu sa nedá vyhnúť
Na každého záujemcu o franšízu sú kladené isté špecifické požiadavky, a to vrátane počiatočných investícií. Koncept Domu Farieb síce má nulový franšízový poplatok, ale franšízor musí počítať s nákladmi na prenájom, na vlastné dozariadenie predajne, ktoré zahŕňa napr. kasu, POS terminál (hardware a software) či naskladnenie materiálu. Podľa veľkosti prevádzky je odhad nákladov 15 000 až 100 000 €. Predajňa musí spĺňať základné kritéria, ako umiestnenie v spádovej oblasti pre min. 8 000 obyvateľov, zázemie s parkovaním pre zákazníkov a zodpovedajúcu predajnú plochou min. 100 m2.

Prečítaj články

Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Franšízová sieť Dom farieb hľadá franšízantov aj v menších mestách. Kto sa môže uchádzať o licenciu?
„COVID-19 náš biznis ovplyvnil negatívne aj pozitívne. Mali sme zatvorené, ale predávali sme viac ako keby sme mali otvorené," hovorí franšízant siete Dom farieb Ján Maťuga.
Ciele, ktoré sme si dali, sa nám podarilo prekonať, ale už sme pripravení na ďalší rok, prezrádza Tomáš Kania, obchodný manažér franšízovej siete Dom farieb.
Najčítanejšie

Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.