Tradície a spolupráca
Objektom záujmu pre tento franšízový koncept pôvodom z Francúzska sú mestá s 20 až 30 tisícmi obyvateľov. V nich by mali nájsť miesta pre menšie obchody s veľkosťou do 30 m2. Príležitosť sa však ponúka aj podnikateľom v krajských mestách, kde už pobočky Yves Rocher má, a to na miestach s vysokým pohybom ľudí. „Rásť chceme v Česku i na Slovensku. Na Slovensku vnímam väčší priestor pre rozvoj vzhľadom na kratšiu históriu značky tomto trhu a menší počet obchodov oproti Českej republike,“ prezradzuje Miroslav Kubricht, Managing Director Yves Rocher pre ČR a SR.
Značka záujemcom o franšízovú licenciu ponúka dva typy spolupráce a ako vedenie siete uvádza, oba sú pre franšízantov zaujímavé. Môžu sa buď rozhodnúť pre tzv. viazanú franšízu, alebo čistú. V prípade viazanej franšízy ide o typ spolupráce, kedy je franšízový partner tzv. v podnájme. Nájomcom priestorov jeho obchodu je franšízor. Úvodná investícia vo výške cca 44 až 64 tisíc eur zahŕňa nákup licencie a tovaru nutného na otvorenie. V prípade čistej franšízy má záujemca obvykle k dispozícii vlastné nebytové priestory, prípadne sa mu ponúka vhodný podnájom. K úvodnej investícii v tomto prípade patrí licenčný poplatok, stavebné úpravy, nákup nábytku a tovarov. „Návratnosť vloženej investície sa pohybuje okolo 2 rokov,“ dopĺňa Miroslav Kubricht.
Kozmetických značiek je na trhu veľa a aj iné využívajú na svoj rozvoj franšízing. Čo však hrá do kariet Yves Rocher, že sa jej darí oslovovať záujemcov - potenciálnych franšízantov, čo prispelo až k vybudovaniu siete so 100 obchodmi? Jednou z odpovedí na túto otázku môže byť tradícia a tiež rodinný príbeh, ktorý značka charakterizuje. Svoju úlohu môže hrať tiež spoločenská zodpovednosť, ktorá je známa. Jednou z filozofií firmy Yves Rocher je totiž rešpektovať prírodu a angažovať sa pre ňu, s čím sa v dnešnej dobe stotožňuje stále viac a viac ľudí.

Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.