Bližšie k zákazníkom vďaka franšíze
Vedenie spoločnosti so sídlom na Južnej Morave si je vedomé toho, čo im franšízový spôsob rozvoja ponúka. Tiež preto ho pre svoju expanziu využívajú už 20 rokov a vidia ho ako najlepší spôsob pre dosiahnutie úspechu. V súčasnosti má v Česku 35 franšízantov a na Slovensku 24. Zvyšujúci dopyt po ich produktoch a službách však pomohol k rozhodnutiu rozšíriť sieť ešte viac. „Predávame výrobky, ktoré je dobré vidieť na živo, vyskúšať si ich a v zázemí showroomu všetko prediskutovať. V súčasnosti sú stále regióny, z ktorých môže byť pre niektorých zákazníkov ďaleko ísť do najbližšieho showroomu Lomax, a to je škoda,“ hovorí obchodný riaditeľ firmy Jan Malysz. Podľa neho je na trhu priestor ešte pre 10 ďalších franšíz.
Pre svoje budúce pobočky chce Lomax nájsť franšízantov, ktorí sa budú naplno venovať chodu pobočky, riadeniu ľudí a plánov. Ako Jan Malysz poznamenáva, model franšízy tak, ako ho má nastavený Lomax, by fungoval i „klasickým“ investorom, duch majiteľa a vedenie pobočky by však chýbali, čo by firma bola nerada. Ideálnym franšízantom je človek, ktorý sa bude práci venovať na plný úväzok. „Keď ste každý deň v strede diania a jeho súčasťou, tak ste oveľa lepšie schopní reagovať na všetky potreby zákazníkov, trhu a osobné nadšenie a vedenie majiteľa je vždy tou najlepšou cestou k úspechu každej franšízy,“ dopĺňa Malysz s tým, že franšízantom Lomaxu je obvykle fyzická alebo právnická osoba s jedným či dvomi obchodníkmi, asistentkou a jednou až tromi montážnikmi.
Každý franšízant má zázemie showroomu, kde sú fyzicky vzorky výrobkov v reálnej veľkosti, možnosťami ovládania, miesto pre diskusiu a často tiež sklad. Franšízant minimálne raz do roka navštívi centrálu z dôvodu školenia či rokovania o ďalších plánoch a pravidelne je v styku s manažérom, ktorý mu pomáha franšízu riadiť. Spolu s technickým, obchodným a marketingovým oddelením v zázemí Lomaxu daný franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potrebách, je pravidelne informovaný o pripravovaných akciách, novinkách či zmenách. „Keď sa pozriem naprieč všetkými franšízantmi, tak väčšina vlastne ,,nepochádza“ z daného odboru, ale buď boli predtým zamestnancami či podnikali v inom odbore. Nie je teda podmienkou aby to bol niekto so skúsenosťami v stavebníctve či v príbuznom sortimente Lomax. Dôležitý je obchodný duch a pracovitosť,“ dodáva Malysz.
A ako je to s investíciou do franšízy Lomax? Záujemca o otvorenie pobočky tejto českej značky s dlhodobou tradíciou sa musí pripraviť na investíciu vo výške zhruba 12 tisíc euro. Ako Jan Malysz hovorí, jej návratnosť je veľmi individuálna a záleží na jej počiatočnej výške, nákladoch spojených s prevádzkou, veľkosti regiónu a schopnostiach daného franšízanta. „Nie je teda možné presne určiť, kedy sa návratnosť dostaví, ale rozhodne sa dá povedať, že je to obvykle počas prvých troch rokov,“ vysvetľuje.

Prečítaj články

Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?