Úspech vďaka kvalite a tradícii
V súčasnosti na tuzemskom trhu funguje jedna franšízová predajňa v Bratislave, ktorú by v blízkej dobe mala doplniť ďalšia v Námestove, na Orave. V priebehu tohto roka sa pobočková sieť rozrastie o ďalšie prevádzky. „Reakcie na našu značku sú na Slovensku veľmi pozitívne. Na slovenskom trhu nás vnímajú ako tradičného, českého, a kvalitného výrobcu dverí a dverových zárubní. To všetko pre nás a našich franšízových partnerov predstavuje veľký potenciál,“ vysvetľuje Stanislav Malohlava.
Podľa riaditeľa spoločnosti Solodoor Centrum Stanislava Malohlavy, ktorý má, ako franšízor konceptu, rozvoj franšízovej siete na starosti, má slovenský trh potenciál pre 15 až 20 značkových predajní Solodoor. Vhodnými lokalitami sú najmä všetky krajské mestá a tiež mestá so zaujímavou spádovou oblasťou „Franšízantom ponúkame exkluzivitu na mesto a oblasť, v ktorom podnikajú,“ hovorí Stanislav Malohlava s tým, že v prípade veľkých miest je samozrejme priestor pre otvorenie viac ako jednej pobočky. V takom prípade je možnosť otvoriť novú pobočku ponúknutá primárne franšízantovi, ktorý už v danej lokalite pôsobí. „Naším plánom nie je pobočkami „zahustiť“ celú republiku tak, aby si naši franšízanti navzájom konkurovali, ale to, aby táto sieť bola schopná poskytnúť profesionálny a komfortný servis pre našich zákazníkov, z ktoréhokoľvek kútu republiky,“ dodáva.
V České republike bol koniec minulého roka pre franšízový koncept Solodoor v znamení otvárania nových franšízových predajní. Zákazníci od novembra nájdu pobočky tiež v Prahe a v Zlíne. V súčasnosti ich funguje šesť na českom trhu. Okrem dvoch spomenutých sa nachádzajú tiež v Brne, vo Valašskom Meziříčí, Plzni a v Mnichovom Hradišti. Počas januára by mala zahájiť prevádzku aj nová predajňa v Ostrave.
Obchodník telom aj dušou
Kto sa môže stať partnerom konceptu, ktorý je svojim spôsobom predaja dverí a dverových zárubní unikátny v celej Európe? V prvom rade musí mať záujemca o franšízu na pamäti, že cieľom vedenia spoločnosti je nájsť takých partnerov, s ktorými bude môcť nadviazať dlhodobú spoluprácu. „Preto dávame prednosť franšízantom, ktorí sa chcú na chode predajného štúdia aktívne podieľať a stať sa tak jednou z tvárí našej značky. Samozrejme, ak sa nám ozve podnikateľ, ktorý chce prostredníctvom investície do licencie rozšíriť svoje súčasné podnikanie o franšízu Solodoor, je možnosť aj takejto spolupráce,“ doplňuje Stanislav Malohlava.
Čo sa týka skúseností budúceho franšízanta, vzhľadom k prepracovanosti celého konceptu, detailnému know-how, školeniu a vďaka objednávkovému systému, pod značkou Solodoor môžu začať podnikať aj ľudia doteraz pôsobiaci mimo odbor či začínajúci podnikatelia. Dôležitým predpokladom pre úspešného záujemcu o licenciu, je obchodný duch, ktorý by mu mal byť vlastným. Práve jeho duša obchodníka je niečo, čo mu do budúcnosti môže dopomôcť k úspechu.

Prečítaj články

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
„Radi by sme sa rozrástli do krajských miest, v ktorých zatiaľ nemáme zastúpenie," hovorí v rozhovore Jakub Mulač, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum.
Počas prvného štvrtroku zvýšila predajná sieť dverí a zárubní medziročné predaje o 40 %. Jej obrat dosiahol počas januára až marca cca 560 tisíc eur.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?