Trampolínový trh má veľký potenciál
Aká budúcnosť čaká trampolínové parky na domácom poľskom trhu? Budú populárne ešte dlho?
Myslím si, že áno. Trampolínový park v Poľsku je na začiatku svojho rozvoja. Očakávame, že podnikanie v tejto oblasti bude pre majiteľov takýchto parkov úspešné dlhodobo. Trampolínové parky ponúkajú zábavu doslova pre celú rodinu, pre každú vekovú skupinu. Najčastejšie organizujeme fitness kurzy pre ženy, teambuildingové akcie pre zamestnancov a narodeninové oslavy pre deti. Poliaci sa čím ďalej viac venujú pohybovým aktivitám a je vidieť, že sú aktívnejší ako kedykoľvek predtým. Ak ide o budovanie trampolínových centier, očakávame, že k ich väčšiemu rozvoju príde v období nasledujúcich dvoch rokov. Potom sa dá očakávať, že trh bude nasýtený. A budú to zákazníci, ktorí rozhodnú o tom, ktorý z trampolínových parkov im bude najviac vyhovovať.
Aké lokality sú pre otváranie parkov tie najvhodnejšie?
V súčasnosti sa Jump Planet zameriava na expanziu a rozvoj vo veľkých mestách. Potvrdzuje to aj záujem zo strany franšízantov, ktorí chcú pobočky otvoriť práve tam. Zaujímavé je, že stále častejšie majú o náš koncept záujem nákupné centrá. To je veľká príležitosť. Trampolínové parky totiž priťahujú veľa ľudí, čo sú pre obchodné centrá potenciálni zákazníci. Je však treba povedať, že zaujímavý potenciál predstavujú aj menšie mestá, čo vidíme u našej konkurencie. Trampolínové parky sú v nich totiž často jedinou atrakciou, ktorá priťahuje obyvateľov okolitých dedín a sú preto atraktívne pre trávenie voľného času.
Ako sa človek môže stať franšízantom Jump Planet?
Franšízové licencie poskytujeme od marca minulého roka a tešia sa veľkému záujmu. S našou podporou nie iba na začiatku podnikania, ale aj počas prevádzky, je veľmi jednoduché otvoriť vlastný trampolínový park. Záujemcom o licenciu pomáhame pri hľadaní správneho miesta, prípadne im odporučíme lokality, ktoré sme už dopredu samy vybrali. V súčasnosti ich máme v Poľsku vytipovaných zhruba 15. Minimálna veľkosť priestoru pre pobočku Jump Planet je 500 m2, maximálna 4 000 m2. Takto veľké priestory však zatiaľ nemáme.
Ako je to s investíciou do franšízovej pobočky?
Sami vyrábame trampolíny, máme tím architektov a dizajnérov, ktorí tvoria návrhy určené vždy pre konkrétne miesto. Franšízant na Slovensku zaplatí za zariadenie zhruba 450 až 1000 złotých za 1 m2 trampolín. Ďalšiu investíciu si vyžiada vybudovanie zázemia a ďalších priestorov pre návštevníkov – miesto, kde organizujeme narodeninové party, spoločenské miestnosti, niekedy aj kaviarne. Počítať je samozrejme potrebné aj s nákladmi spojenými s prípadným prenájmom.
Koľko zamestnancov franšízant zamestnáva?
Zo skúseností vieme že počet zamestnancov by mal byť prispôsobený veľkosti miesta a mesta, kde sa park nachádza. V trampolínovom parku s veľkosťou 1 000 m2 zamestnávame v priemere 10 až 12 ľudí. Manažérov, recepčné, trénerov a animátorov. Franšízantom samozrejme pomáhame pri nábore a školení všetkých zamestnancov. V praxi to znamená, že vo väčšine prípadov sa franšízant venuje hlavne rozvoju celého projektu a svoj čas nevenuje priamo implementácii programu v jeho parku.
Ovplyvnila nejako záujem o vaše franšízové licencie účasť na franšízovom veľtrhu vo Varšave?
Rozhodne. Nečakali sme, že vzbudíme tak veľkú pozornosť u podnikateľov zo zahraničia. Zahájili sme jednania s potenciálnymi franšízantmi z Talianska, Srbska, Ukrajiny a tiež Českej republiky. Myslím si, že práve teraz je ten vhodný čas na vstup Jump Planet na zahraničné trhy. Počas tohto roka otvorí jeden z našich franšízových partnerov vo Francúzsku pobočku v španielskej Valencii, kde je trampolínový trh na samom začiatku rozvoja. Okrem toho sme na varšavskom veľtrhu tiež uzatvorili niekoľko zmlúv s novými franšízantmi. Vďaka tomu momentálne pracujeme na otvorení deviatich nových franšízových pobočiek.

Prečítaj články

Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Hladká koža bez chĺpkov a nedostatkov sa stále nosí. Aby taká pokožka aj zostala, je potrebné procedúry opakovať. Presne na tom stojí DepilConcept.
Nutriadapt Clinic má na Slovensku dvadsaťdva pobočiek, ktoré spravuje manažér franšízovej siete Tibor Lipiansky. Ako vyzerá jeho spolupráca s franšízantmi?
Iba 4 z 21 poradní, ktoré pod touto značkou fungujú, prevádzkuje sám master-franšízant. Zhruba 70 percent poradní vedú ženy.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?