Darčekovo zabalená franšíza
Pôvodom česká značka Giftisimo sa rozhodla expandovať prostredníctvom franšízových licencií tiež k nám na Slovensko. V prvej fáze bude úlohou franšízanta prevzatie dvoch už fungujúcich pobočiek v našom hlavnom meste a tiež vyhľadávanie a vybavovanie B2B zákaziek, teda sprostredkovanie služieb a produktov firemným klientom.
V České republike a na Slovensku má sieť 8 pobočiek, ktoré sú celoročne v prevádzke. Nájdeme ich vo veľkých obchodných centrách v Bratislave, Prahe a Brne. S blížiacimi sa vianočnými sviatkami Giftisimo otvára ďalších 35 až 40 dočasných vianočných pobočiek. V priebehu Vianoc prechodne zamestnáva až 300 sezónnych zamestnancov a dosahuje až 50 % celkových ročných tržieb.
V súčasnosti je situácia taká, že obrat na slovenských pobočkách sa pohybuje okolo 149 tisíc eur a ročne rastie o zhruba 16 %. Ako už bolo povedané, veľkú časť tržieb generujú vianočné darčeky, zvyšok je rovnomerne rozložený v priebehu celého roka. Mimo sezónu je úlohou, aby franšízant zaistil príjmy aj mimo pobočku, napríklad firemnými zákazkami či rôznymi akciami.
Licencia pre podnikavých
Investícia do franšízy Giftisimo stojí franšízanta 50 tisíc eur. Pri odhadovanom medziročnom raste tržieb vo výške 8 % a očakávanej 18% ziskovej marži môže držiteľ licencie počítať s návratnosťou investície v priebehu zhruba jedného roka. Za tieto vynaložené prostriedky franšízant získa kiosk v bratislavskom obchodnom centre Aupark, zariadenie pobočky v OC Avion a tiež pokladničný systém. Ako spoločnosť uvádza, náklady prevádzok rastú ročne približne o 2 až 3 %, tržby však medziročne rastú výrazne rýchlejším tempom – zhruba 24 %.
Zaujíma vás, pre koho je franšíza Giftisimo vhodná? Cieľom vedenia spoločnosti je nájsť takých partnerov, ktorí majú záujem o dlhodobú spoluprácu, dokážu sa stotožniť s konceptom Giftisimo a zaujímajú sa o kvalitu a dizajn. Dôležité tiež je, aby mali pre svoje podnikanie zaistený dostatočný kapitál. Čo sa týka skúseností, franšízoví partneri by mali mať dobré organizačné schopnosti a tiež vedieť vytvoriť, viesť a motivovať svoj tím.

Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.