Darčekovo zabalená franšíza
Pôvodom česká značka Giftisimo sa rozhodla expandovať prostredníctvom franšízových licencií tiež k nám na Slovensko. V prvej fáze bude úlohou franšízanta prevzatie dvoch už fungujúcich pobočiek v našom hlavnom meste a tiež vyhľadávanie a vybavovanie B2B zákaziek, teda sprostredkovanie služieb a produktov firemným klientom.
V České republike a na Slovensku má sieť 8 pobočiek, ktoré sú celoročne v prevádzke. Nájdeme ich vo veľkých obchodných centrách v Bratislave, Prahe a Brne. S blížiacimi sa vianočnými sviatkami Giftisimo otvára ďalších 35 až 40 dočasných vianočných pobočiek. V priebehu Vianoc prechodne zamestnáva až 300 sezónnych zamestnancov a dosahuje až 50 % celkových ročných tržieb.
V súčasnosti je situácia taká, že obrat na slovenských pobočkách sa pohybuje okolo 149 tisíc eur a ročne rastie o zhruba 16 %. Ako už bolo povedané, veľkú časť tržieb generujú vianočné darčeky, zvyšok je rovnomerne rozložený v priebehu celého roka. Mimo sezónu je úlohou, aby franšízant zaistil príjmy aj mimo pobočku, napríklad firemnými zákazkami či rôznymi akciami.
Licencia pre podnikavých
Investícia do franšízy Giftisimo stojí franšízanta 50 tisíc eur. Pri odhadovanom medziročnom raste tržieb vo výške 8 % a očakávanej 18% ziskovej marži môže držiteľ licencie počítať s návratnosťou investície v priebehu zhruba jedného roka. Za tieto vynaložené prostriedky franšízant získa kiosk v bratislavskom obchodnom centre Aupark, zariadenie pobočky v OC Avion a tiež pokladničný systém. Ako spoločnosť uvádza, náklady prevádzok rastú ročne približne o 2 až 3 %, tržby však medziročne rastú výrazne rýchlejším tempom – zhruba 24 %.
Zaujíma vás, pre koho je franšíza Giftisimo vhodná? Cieľom vedenia spoločnosti je nájsť takých partnerov, ktorí majú záujem o dlhodobú spoluprácu, dokážu sa stotožniť s konceptom Giftisimo a zaujímajú sa o kvalitu a dizajn. Dôležité tiež je, aby mali pre svoje podnikanie zaistený dostatočný kapitál. Čo sa týka skúseností, franšízoví partneri by mali mať dobré organizačné schopnosti a tiež vedieť vytvoriť, viesť a motivovať svoj tím.

Prečítaj články

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.